Frallanz skrev 2018-10-26 07:58:50 följande:
Hej på er!
Varit inaktiv här pga mycket strul. Ett illamående med mycket kräkningar höll i sig fram till vecka 16. Därefte fick jag kraftig huvudvärk nån vecka därefter, till akuten där dem upptäckte väldigt högt blodtryck och fick börja med blodtrycksmedicin som jag fortf äter. Två dagar senare fick jag en rejäl smärta i magen ist, aldrig varit med på maken. Akuten igen där dem trodde gallanfall men fann inget fel. Sen efter der kände jag av foglossningen som är ett helvete nu när jag legat länge, stått för länge, gått förlänge eller suttit förlänge. Kan säga att denna graviditet är allt annat än min första som var helt problemfri haha. Vecka 22 nu iaf och sett pyret på ul sen vecka 7, då jag kontrolleras med många ul pga blodtrycket.
Är iaf en lillebror i magen o storebror på 3 år är så ivrig :)
KRam på er och hoppas allt är bra :)
Åh vad jag lider med dig :( jag har det inte ens hälften då besvärligt, men ändå upplever jag denna graviditeten som en pest jämfört med första. Var äckligt illamående fram till vecka 16 och kan fortfarande få kraftigt illamående ibland. Denna veckan har varit en pers. Gick in i vecka 19 i onsdags och får ont i bäckenet så fort jag gör något över huvud taget, har haft halsbränna varje dag och illamående som kommer i vågor. Tröttheten verkar också vara tillbaka. Minns verkligen inte att jag hade det såhär sist.
Hoppas att resten av din graviditet går bra och att du slipper fler besvär än du redan har.