mape92 skrev 2018-08-01 11:20:13 följande:
Har testat era tips och illamåendet håller sig i schack om jag äter två coctailtomater i timmen och dricker Loka till. Så det är positivt! Annars är jag trött och lite ofokuserad på jobbet. Har egentligen mycket att göra men har ingen lust alls. Men tur att jag har jobbet så att dagarna går lite fortare. Vi har tid hos bm 28/8 ( är i v12 då) och efter det är det tänkt att vi ska göra Kub.
Vi har inte berättat för någon ännu och det börjar bli svårt. Min kompis berättade tidigare i veckan att de har fått missfall. Hon var jätteledsen då de försökt länge. Så är lite nervös för att berätta för henne att jag är gravid och inte ens försökt länge. Kommer ta hårt på henne känns det som. Känner mig som en sjukt dålig kompis som "ljuger" för henne. Även om jag vet att jag har rätt att berätta när jag är redo.
Vad skönt att du hittat något som hjälper! Tur att det är något nyttigt också haha :) det hade ju lika gärna kunnat vara typ chips eller godis liksom!
Vet precis hur du känner med din vän tyvärr. Här två i min närhet som försökt länge med sitt första barn och nu har det visat sig att de båda kommer behöva hjälp för att bli gravida. Jag hade själv problem och det tog oss 2,5 år att få till vårt första barn och det vi väntat nu blev till oplanerat pga mycket för tidig ägglossning. Är också lite rädd för att berätta om graviditeten just för att jag får så dåligt samvete över att detta bara hände :/