Inlägg från: Erla |Visa alla inlägg
  • Erla

BF mars 2019 - stannar på FL

mape92 skrev 2018-08-02 19:41:59 följande:

Ja vi har tid 28/8. Blev jätterädd idag på EM då jag började blöda. FIck panik och åkte hem från jobbet och ringde 1177. Fick ju såklart ingen hjälp därifrån och efter det har jag störtgrinat och sovit i ca 3,5 timme. Är helt slut. Nu har det inte kommit nått mer blod. Håller tummarna för att lillen är okej där inne. Vill helat av allt ha ett val för att se att allt är okej.

Nej men usch :( blödde du mycket? Ring gyn och berätta om din oro! De kan möjligtvis göra ett vul för att kolla läget. Jag blödde i vecka 7 i min förra graviditet och då var allt fint. Fick göra vul. Blödde även i min första graviditet och den slutade tyvärr i ett MA :/ håller tummarna för att det var en ofarlig blödning. Det är ju trots allt väldigt vanligt att blöda tidigt i graviditeten.
  • Erla
    mape92 skrev 2018-08-03 06:22:36 följande:

Jag tycker det är svårt att säga om det var mycket men i stunden tyckte jag att det var mycket. Sen när jag kom hem ca 40 min senare så kom det inte mer blod och nu kommer det bara mörkt slem, inte mycket men är ändå väldigt orolig och får panikångest. Ska försöka ringa bara för att kunna släppa oron. Blir hemma från jobbet idag.

Orolig blir man ju även om det kanske inte var så mycket. Hoppas du får komma in och kolla så allt ser bra ut :)
  • Erla
    mape92 skrev 2018-08-03 11:25:51 följande:

Hemma från gyn nu och allt såg bra ut. Gjorde vul och fick se ett tickande hjärta. Så skönt att veta att allt ser bra ut och att jag kan släppa oron ett tag. Alla var supertrevliga så det kändes jättebra att få komma dit :)

Åh vad skönt! Har läst att risken för mf minskar rejält efter att hjärtat tickar igång :) det går nog säkert vägen detta så oroa dig inte ^^ bara njut!
  • Erla
    Frallanz skrev 2018-08-03 19:48:51 följande:

Hej på er tjejer!

Inte var inne på väldigt länge, har inte läst igenom alla inläggen riktigt ännu. mestadels sängliggandes i hemskt illamående med kräkningar, men har nu ätit medicin mot den i ca en-två veckors tid och är nu på benen och kan äta mat utan kväljningar. Eller ja, viss mat iaf... men lever fortfarande på vattenmelon och loka :)

Så, vecka 11 på måndag. Brösten ömmar ännu, hoppas hela tiden att dem ska lugna ner sig, svårt o sova på mage och jag vill gärna fortsätta kunna göra det innan magen blir ivägen för det haha. Men men...

Utöver det är allt bra med mig, jag har dock grumlig urin men det ska kollas hos mvc den 21/8 då jag ska på första träffen med bm.

Hoppas ni mår bra allesammans!

Kram på er / TS

Usch för illamående! Jag hade glömt bort hur jobbigt det var sist :/ slapp kräkas och har än så länge sluppit det nu också. Skönt att du fått medicin som funkar.

Här för mig att mitt urin var grumligt nästan konstant i förra graviditeten som utifrån alla prover inte var något att oroa sig för. Hoppas det är så för dig med :)
  • Erla
    Isa88 skrev 2018-08-04 14:01:30 följande:

Är det normalt att symtomen kommer och går?

För ngn vecka sedan var jag hungrig hela tiden och sen så försvann aptiten, men inget illamående. Har sedan början haft ömma bröst och värk i livmodern, men idag inget. Är något på gång eller är det normalt? Blir så orolig!

Det är normalt. Man blir lite orolig, men det är vanligt att symptomen varierar i både intensitet och längd. Värk i livmodern är mest troligt livmodern som växer. Känns lite som mensvärk.
  • Erla
    Isa88 skrev 2018-08-09 19:15:40 följande:

Frågar för min egen skull, vissa har inga symtom alls och har normal graviditet? Eller har jag missuppfattat detta? Jag har inte så många symtom själv?? Behöver jag bli orolig?

Vissa har inte några symptom medan andra har måttligt eller mer symptom. Att inte ha några betyder verkligen inte att du behöver vara orolig. Du kan mycket väl vara en av de lyckligt lottade som slipper illamående och vidrigt ömma bröst :) minns inga siffror, men har för mig att det är ganska vanligt att man inte får några besvär :)
  • Erla
    Frelin skrev 2018-08-10 21:02:54 följande:

Då blev det min tur art lämna tråden ????

Alla symtom försvann förra veckan.. redan då kände jag på mig att något var fel.

Sen på lördagen kom det bruna flytningar.. i torsdags började jag blöda och idag på gynakuten bekräftades missfallet.. förmodligen dog fostret tidigt då blödningarna har varit nästan mindre än en mens uran klumpar..men inget fanns kvar i livmodern..

Nu ska man orka ta nya tag...

Beklagar :( vilken vecka var du i?
  • Erla
    Ninin skrev 2018-08-12 16:56:33 följande:

Ja vad tråkigt med alla missfall! Känns som ni är många? Jag fick missfall vid min senaste graviditet, vet att det är tufft att starta om, håller tummarna för att ni blir gravida snart igen!

Det gör ju att man ännu mer vill se hur det står till där inne egentligen.. kommer få ul vid KUB så småningom, men det är ju typ en månad till dess. Och det syns så tydligt nu att snart vet alla, tänk om det inte ens är nån som lever där inne?

Det är ju tyvärr väldigt vanligt med missfall :( jag har upplevt två och hoppas innerligt att jag slipper ett till.

Det går ju alltid boka ett privat ul :) men har du symptom och inte har någon egentlig anledning att oroa dig så tror jag nog att allt står rätt till där inne.
  • Erla
    SVTMinmageochjag skrev 2018-08-14 11:27:52 följande:

Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag heter Malin Linneroth och jobbar på SVT i Göteborg. Vi planerar nu för starten av en ny programserie som ska börja sändas i höst - "Min mage och jag". Där vill vi följa ett antal kvinnor som alla väntar sitt första barn och som delar med sig av sina tankar, känslor och händelser på vägen mot bebis och den nya rollen som förälder. Detta stora som rymmer så många känslor och tankar - inte nog med den där mixen av lycka och oro, man ska också fundera över allt det fysiska som händer och saker som ska ordnas och vem man vill vara som förälder! 

"Min mage och jag" söker nu dig som är gravid med ditt första barn och som vill dokumentera och dela med dig av din graviditet. Tanken är att du ska filma dig själv med mobilkamera under hela graviditeten och att detta klipps ihop till program på SVTPlay som följer vecka för vecka. Vi söker främst dig som nu i augusti 2018 är i graviditetsvecka 8-12.

Kanske nån här är sugen!? 
    Ansökningsformuläret hittar du på svtidevelopers2.wufoo.com/forms/z7moody0ded1fl/
    För frågor - tveka inte att höra av dig på minmageochjag@svt.se

Allt gott! / Malin (som f ö känner igen det mesta av tankar och känslor i den här tråden )
    Synd att ni inte var igång med detta förra året ^^ då var jag gravid med första barnet och en sånhär grek hade varit superkul att göra! Nu är jag dock inne på andra barnet :P
  • Erla
    Frugan89 skrev 2018-08-16 16:34:10 följande:

Hej, 

Då hoppar jag gärna in i gruppen. Idag är jag 9+4 och beräknad fl 16 mars. 

Jag har skummat och läst igenom alla sidor nu. Först av allt, vad tråkigt att det är så många som har fått mf! Beklagar! :( Hoppas ni återhämtar er (relativt) snart! 

Jag har haft konstant illamående sen jag fick plusset på stickan. Kan väl också avslöja att det inte var planerat... Men tanke på abort var alldeles för hemsk. Vi ska endå ha vårt andra barn inom en snart framtid sa vi till varandra. Enligt vår ursprungsplan så skulle vi försöka nästa år, så detta är inte så himla långt ifrån endå. 

Vi har en tjej som fyller 3 i Augusti. Den graviditeten fick vi kämpa för, det tog oss 2 år att bli gravida, inga mf historik. Efter förlossningen av min dotter bokade jag en tid hos gyn för att ta reda på varför det tog en sån lång tid, och fick provresultaten på att jag har PCOs. Så vi är väldigt glada och lyckliga över att kunna bli gravida så snabbt denna andra gång!

Jag såg i de tidigare inläggen att ni försökte göra en bf lista, men jag kommer tyvärr inte ihåg vilka som är kvar eller vilka som inte är aktiva bara. Är det inget vi skulle kunna göra igen? 

BF 2019 MARS

16 - Frugan89

Oj vad lika våra historier är! Vårt första barn tog 2,5 år att få till. Tyvärr två mf på vägen dit. Fick aldrig utredas pga det då jag ansågs vara fertil. Vår nuvarande graviditet är också en hoppsan och vi hade planer på att börja försöka tidigast i höst. Då hade jag fått hinna läka fysiskt innan en ny graviditet. Vi hade också räknat med att det skulle ta tid även med andra barnet. Nu blev det dock som det blev och min sambo är jättepositiv till att detta kommer bli bra. För mig har det nog varit något jag bara kommer få växa in i. Är glad, men sjukt nervös över hur livet ska se ut med två såpass små barn som vi kommer ha.

Jag är förresten också född 89 ^^
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL