Frugan89 skrev 2018-08-16 16:34:10 följande:
Hej,
Då hoppar jag gärna in i gruppen. Idag är jag 9+4 och beräknad fl 16 mars.
Jag har skummat och läst igenom alla sidor nu. Först av allt, vad tråkigt att det är så många som har fått mf! Beklagar! :( Hoppas ni återhämtar er (relativt) snart!
Jag har haft konstant illamående sen jag fick plusset på stickan. Kan väl också avslöja att det inte var planerat... Men tanke på abort var alldeles för hemsk. Vi ska endå ha vårt andra barn inom en snart framtid sa vi till varandra. Enligt vår ursprungsplan så skulle vi försöka nästa år, så detta är inte så himla långt ifrån endå.
Vi har en tjej som fyller 3 i Augusti. Den graviditeten fick vi kämpa för, det tog oss 2 år att bli gravida, inga mf historik. Efter förlossningen av min dotter bokade jag en tid hos gyn för att ta reda på varför det tog en sån lång tid, och fick provresultaten på att jag har PCOs. Så vi är väldigt glada och lyckliga över att kunna bli gravida så snabbt denna andra gång!
Jag såg i de tidigare inläggen att ni försökte göra en bf lista, men jag kommer tyvärr inte ihåg vilka som är kvar eller vilka som inte är aktiva bara. Är det inget vi skulle kunna göra igen?
BF 2019 MARS
16 - Frugan89
Oj vad lika våra historier är! Vårt första barn tog 2,5 år att få till. Tyvärr två mf på vägen dit. Fick aldrig utredas pga det då jag ansågs vara fertil. Vår nuvarande graviditet är också en hoppsan och vi hade planer på att börja försöka tidigast i höst. Då hade jag fått hinna läka fysiskt innan en ny graviditet. Vi hade också räknat med att det skulle ta tid även med andra barnet. Nu blev det dock som det blev och min sambo är jättepositiv till att detta kommer bli bra. För mig har det nog varit något jag bara kommer få växa in i. Är glad, men sjukt nervös över hur livet ska se ut med två såpass små barn som vi kommer ha.
Jag är förresten också född 89 ^^