Inlägg från: Erla |Visa alla inlägg
  • Erla

BF mars 2019 - stannar på FL

Mitt mående igår gick över till en ordentlig förkylning. All molvärk, tryck och dylikt är som bortblåst idag så bebisen stannar nog inne tills jag är frisk igen. Någon som har en dunderkur?

Nu sitter jag och väntar nyfiket på Frugan89 :D

• Erla

Här har alla känningar lugnat sig sedan jag blev förkyld. Vaknade med slemmig och tjock hals i morse, men näsan känns lite bättre än i förrgår så förhoppningsvis går det över fort. Mycket nr 2 på toan idag (ber om ursäkt för infon).

• Erla
    Ninin skrev 2019-03-16 20:24:25 följande:

Och jag som just tänkte berätta om mina misslyckade igångsättningsförsök och beklaga mig över att det inte känns nåt alls... men nu ÄR det på g!

Fick maken att testa ett hinnsvepningsförsök+sex mitt på dan idag. Nu för en timme sen knäppte det till i magen och sen började det sippra vatten. Nu svaga oregelbundna värkar, toabesök x flera och blodtillblandat vatten.

Har skickat iväg stora barnen till mormor, nu är det bara att vänta på att det ska komma igång ordentligt.. bf imorgon!

Tjoho! Håller tummarna för att er bebis tittar ut :D
  • Erla
    Elinmariajosefin skrev 2019-03-17 06:58:01 följande:

Min bebis är här! Vattnet gick 05:00 i fredags morse och kl 14:51 var hon ute! Fick opereras efteråtdå moderkakan inte ville lossna men annars gick allt jättebra!

Grattis! :D blev det en flicka eller pojke? ^^
  • Erla
    XaHHa skrev 2019-03-17 11:42:51 följande:

Idag vaknade jag med kraftig mensvärk som kommer & går & även blödning från underlivet!! Allt tyder på att något är på G! :D V.38+3 idag

Oj! :D nu händer det verkligen grejer här i gruppen! Låter ju som att bebis är på g när som helst. Själv känns det som att min vill bo kvar inne i magen för alltid :P
  • Erla
    Ninin skrev 2019-03-17 15:26:49 följande:

Strax före kl 05 i morse kom han! Lång natt och bitvis dramatiskt med avstannande värkar+sänkt hjärtfrekvens, men det fick bra till slut med proffsig hjälp. (Jag trodde trean skulle bli en baggis.)

Stor kille på 4156g och 53 cm.

Jag känner mig överkörd (hela underredet känns utochin..) med såå glad att han är här! Ska bli kul att presentera honom för storebröderna strax.

Stort grattis till er! :D skönt att allt gick bra trots allt.
  • Erla
    LisaKMB skrev 2019-03-17 19:48:05 följande:

Samma här! Jag har visserligen inte bf förrän på fredag så har ju inte gått över än. Hoppas på tisdag eller onsdag för min del men har hela tiden sagt att det blir 24/3. Vi får se! När är bf för dig? Inga känningar på att något är på gång?

Bf är den 26:e :) alla trodde att jag skulle få senast idag, bara för att första kom så pass tidigt. Hade det inte varit för förkylningen så kanske :P igår kväll hade jag som kraftig mensvärk och i morse också, men det försvinner så fort jag rör på mig. I morse var det oregelbundna värkar, vilket jag inte haft förut, då de tidigare har varit konstant värk. Sambon försökte nå tappen idag för att känna efter, men den gick ju såklart inte att nå haha!

Har du några känningar?
  • Erla
    Frugan89 skrev 2019-03-18 00:49:18 följande:

Hallå alla! Förlåt för att man är dålig på att svara. Värkarna kom inte tillbaka den kvällen. Sen dess har jag haft vissa "regelbundna" förvärkar på kvällar och morgonar, men när dagen väl börjar så slutar värk - känslorna. Bf var idag (söndag den 17). Och nu kom hopplöshets känslan som en smock i ansiktet. När kommer bebisen?!?

Grattis till er som har fått era sötnosar och som nu bebis myser och sniffar in den underbara bebis doften!

Nä vad segt :( det är samma här, allt avstannar så fort jag börjar röra på mig strax efter frukost.
  • Erla
    Elinmariajosefin skrev 2019-03-18 07:22:30 följande:

En flicka, Lilly <3

Åh vilket fint namn! :D
  • Erla
    XaHHa skrev 2019-03-18 21:50:11 följande:

Imorse kl 05.24 kom på lille påg till världen 9 dagar innan BF! En liten plutt på 2865g & 48cm

Grattis! :D skriv gärna en förlossningsberättelse ^^

Hoppas att gått bra och att ni mår bra :)
  • Erla

Nytt bm-besök idag. Är så trött på att vara gravid nu! 39+2 och bebisen stannar säkert kvar i en vecka till, bara för att. Har ont som f*n när bebisen rör sig och ibland strålar det ner i låren som om nerver kommer i kläm. Fick knappt sova inatt pga fruktansvärt smärtsam huvudvärk, som inte gav med sig framåt 04. Fått regelbundna småvärkar på kvällarna de senaste två dagarna, men så fort jag kissar försvinner dem.

Kommer inte kunna be om hinnsvepning heller pga att jag blir tvungen att ta med vår 1,5-åring och att ha henne runtspringandes i ett gynrum kommer sluta med att allt rivs ut och ska tittas på.

Hur går det för er andra? Någon mer som snart nått bf, eller tom gått över?

• Erla
    LisaKMB skrev 2019-03-22 15:30:32 följande:

Jag känner med dig! Jag har bf idag och inga som helst tecken på att bebis är på gång. Så frustrerande! Har ju inte gått över med någon av mina andra två barn så det känns riktigt jobbigt. Känner mig väldigt nedstämd och blir nästan irriterad på bebisen, vilket inte känns bra alls. Har mycket sammandragningar men inga smärtsamma. Är så trött på det här nu! Hinnsvepning får man först när man gått över tio dagar här så det är inget alternativ tyvärr. Hoppas att det snart är vår tur!

Åh :( jag vet precis vad du menar. Här är det mängder av känningar, men de resulterar ju inte i något velat det som. Förra gången var det bara pang bom och så var det klart. Hade ingen latensfas alls och nu känns det som att jag har haft känningar i typ 10 veckor.

Håller tummarna för att det kommer igång för dig snarast!
  • Erla

Nu hoppas Jag att något är på g här. Är osäker på vad det är som händer, för det känns inte som med första barnet.

Sambon lyckades känna efter livmodertappen och han hittade något efter en lite stund, och efter olika sitt- och ligglägen, som han beskrev som en kant. Ungefär 2 cm i bredd, men bara som en halvmåne. Vi vet båda hur tappen ska kännas i normala fall, men inte nu som höggravid. Efteråt hade vi dessutom sex där han kom, för att reta lite extra. Typ 30 min efter började jag få riktigt kraftiga och onda sammandragningar som liksom ger ett enormt tryck neråt. Har inte klockat dem, men de kommer med relativt jämna mellanrum och ganska tätt. Med första kan jag inte minnas att jag hade sammandragningar, utan mer som värkar som kom och gick tills de övergick i krystvärkar. Vad tror ni?

• Erla
    Ninin skrev 2019-03-24 16:40:10 följande:

Spännande! Hur tyckte du att värkarna kändes förra gången om de inte var onda sammandragningar med tryck nedåt? Låter värk-likt tycker jag! Men än kan det väl tyvärr vara både riktiga värkar och förvärkar/sammandragningar som inte påverkar tappen. Håll utkik efter slempropp/blodstrimmor. :)

Håller tummarna för att det inte går över och att det blir bebis snart!

Jag blir väldigt osäker nu, men tycker ju att det började med mensvärk som kom i regelbundna vågor innan det blev riktiga sammandragningar, men nu när jag är mitt uppe i detta så får jag som minnesbilder från första förlossningen. Vet att jag hade svårt att ta mig fram när värkarna kom. Samma känsla nu, men nu har det lugnat sig tyvärr. Har runt 10 per timme i alla fall, men det var ju ganska mycket mer intensivt tidigare idag. Det lugnade sig så fort barnpassningen dök upp, såklart!
  • Erla

Tråkigt nog avstannade alla värkar igår kväll, så det var nog "bara" riktigt kraftiga förvärkar jag hade. Hoppas på att det snart är dags på riktigt här.

• Erla
    Ninin skrev 2019-03-25 15:09:08 följande:

Typiskt. Men det lät ju som att det hände något av tapp-retningen, kan vara värt att prova igen om du börjar bli desperat. :)

Jag beskrev den som en mjuk och avslappnad mun för maken, låg med en kudde under rumpan, då hittade han och fattade.

Annars drar det nog igång snart ändå!

Ja, det tyckte vi med så ska föreslå sex i eftermiddag. Tror inte att sambon misstycker haha ;P

Har haft några få onda sammandragningar sedan ett par timmar tillbaka, men inget som liknade det som skedde igår.
  • Erla
    LisaKMB skrev 2019-03-26 15:05:54 följande:

Nu är äntligen min lilla bebis här! Föddes idag 26/3, bf+4. En liten pojke som är väldigt lik sin storebror och även har drag av storasyster, 3615 g och 52 cm lång. Förlossningen gick bra även om den var betydligt mer utdragen än jag föreställt mig med tredje barnet. Det började med en mindre blödning runt kl 14 igår och sedan oregelbundna värkar under lång tid. Åkte till sjukhuset kl 22:30 och var då 5 cm öppen. Fick EDA efter några timmar, vilket gav god effekt. Väldigt smärtsamt på slutet dock med intensiva och kraftiga krystvärkar. Men kl 5:25 kom han äntligen ut! Nu ska vi bara klura ut ett namn också.

Åh grattis! :D skönt att allt gått bra även om det tog längre tid än väntat.
  • Erla
    Ninin skrev 2019-03-29 10:27:01 följande:

Hur går det Erla? Några nya känningar?

Det går trögt. Har mycket tryck neråt och starka sammandragningar, som inte gör ont. Nu har jag någon annan, mer huggande smärta som kom ganska plötsligt. Rejäl tarmtömning också så hoppas att det är ett tecken. Ska in för att kolla bebisen pga protein i urinet och mindre kraftiga fosterrörelser. Var hos mvc idag och hon tyckte att det var lika bra med tanke på att jag också gått över och har sådana besvär och kände lite oro för bebisens mående.

Radade upp alla jobbiga grejer jag står ut med just nu och bm gjorde bedömningen att det ändå var bäst så. Så hoppades hon att det skulle vara sista gången vi sågs som jag var gravid haha.
  • Erla

Bebisen mådde hur bra som helst där inne. Fosterrörelserna var bra och bebisen rör sig mer än vad jag känner. De mätte hen för att uppskatta vikt. Ca 3500 g med en felmarginal på +- några hundra gram. Det är väl ungefär vad jag förväntar mig att bebisen bör väga. När de mätte hjärtfrekvens kunde de se att det inte är någon förlossning på g än i alla fall. Fick nämligen två kraftiga och långa sammandragningar som bebisen inte verkade påverkas nämnvärt av. Såg själv att pulsen gick ner och låg kvar tills sammandragningen släppte, men detta var tydligen ett tecken på opåverkan. Blir väl en aprilbebis för min del :P är det någon mer som är kvar och väntar på sin bebis?

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL