• Vinter16

Vi som försöker bli gravida!

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Thorax
    Pumpan90 skrev 2018-08-01 19:48:19 följande:

Hoppas på det, med sonen testade jag positivt typ 1,5 vecka efter bim, men då testade jag inte något innan det heller.

Ja då är de svårt att veta :) men kanske så nu också, att du får vänta efter. Jag hoppas jag kan vänta till efter bim, dessa graviditetstest är ju inte billiga haha
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    Tessaloniki skrev 2018-08-01 18:47:44 följande:

Tack, alla tummar behövs :) håller tummar och tår för dig också! ja ibland känns det som att tiden står stilla. Jag vågar inte läsa in för mycket i det, tycker att jag känner alla såna här symptom varje månad.. :/

Tack så mycket :) denna månad känns som en bra månad.

Haha jag vet vad du menar, jag började förra månaden att skriva in alla symtom på p tracker så det lättare går att jämföra. Märkt att det är skillnad i värken på mens och när man är gravida tex för mig. Kanske man slipper en hel del testa i onödan :D
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-02 06:00:13 följande:

Tack så mycket :) denna månad känns som en bra månad.

Haha jag vet vad du menar, jag började förra månaden att skriva in alla symtom på p tracker så det lättare går att jämföra. Märkt att det är skillnad i värken på mens och när man är gravida tex för mig. Kanske man slipper en hel del testa i onödan :D

God morgon! :) ja jag är också noga med att fylla i symptom och så, men jag tror att jag blir lite skengravid varje månad så har svårt att lita på mig själv nu :P och jag tror att antingen har jag smått värmeslag eller är skengravid igen, vaknade precis och har lite molvärk samt mår illa. Men är ju bara på ÄL +7. Så det blir nog inget denna månad heller. :(
  • mammatill2boys
    Thorax skrev 2018-08-02 05:55:53 följande:

Läser du så skriver hon att hon hade sex PÅ äl dagen. Så ja du har missat nåt.

Oj varför måste man va så otrevlig?!

Jag tolkade det som att husdjuret hade gått bort efter ÄL och därför i te fick tillräckligt med mys. Så därför jag blev fundersam.

Men du in sluta svara på mina inlägg om du ska va otrevlig för det va absolut inte jag.
  • Thorax
    Tessaloniki skrev 2018-08-02 06:18:32 följande:

God morgon! :) ja jag är också noga med att fylla i symptom och så, men jag tror att jag blir lite skengravid varje månad så har svårt att lita på mig själv nu :P och jag tror att antingen har jag smått värmeslag eller är skengravid igen, vaknade precis och har lite molvärk samt mår illa. Men är ju bara på ÄL +7. Så det blir nog inget denna månad heller. :(

Mysko, jag svarade men de försvann. Men haft massa problem med fl senaste.

Men känner igen de där med skengravid, vill ju så gärna så jag pressar på kroppen också att tro haha.

Men de är inte möjligt trots allt att du har symtom. Jag plussade starkt på äl+9 förra gången, kunde lätt sett streck redan vid 8 är jag säker på. Ägget kan ju fästa så tidigt som +5 om man har tur. Jag hoppas det är på riktigt för dig denna gång :)
  • Thorax
    mammatill2boys skrev 2018-08-02 09:09:49 följande:

Jag tolkade det som att husdjuret hade gått bort efter ÄL och därför i te fick tillräckligt med mys. Så därför jag blev fundersam.

Men du in sluta svara på mina inlägg om du ska va otrevlig för det va absolut inte jag.

Jag var absolut inte otrevlig. Men stressad då jag var på g ut så skrev inte massa smilys eller bäddade in i ett långt svar. Kort och konsist är inte alltid = otrevlig
  • Tessaloniki
    mammatill2boys skrev 2018-08-02 09:09:49 följande:

Hej :) du tolkade det rätt, han gick bort ett par dagar efter ÄL men var dålig under i princip hela mitt fertilitetsfönster. I vanliga fall försöker vi få till det varje dag under mina fertila dagar eftersom jag har oregelbunden cykel och inte är helt hundra på när jag har ÄL. Men denna gång så blev det bara på själva ÄL (tror jag åtminstone).
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-02 09:23:40 följande:

Mysko, jag svarade men de försvann. Men haft massa problem med fl senaste.

Men känner igen de där med skengravid, vill ju så gärna så jag pressar på kroppen också att tro haha.

Men de är inte möjligt trots allt att du har symtom. Jag plussade starkt på äl+9 förra gången, kunde lätt sett streck redan vid 8 är jag säker på. Ägget kan ju fästa så tidigt som +5 om man har tur. Jag hoppas det är på riktigt för dig denna gång :)

Du är så himla bra, vet du det? :) <3 varje gång jag får ett svar av dig så är det lugnande och stöttande, blir alldeles varm i hjärtat! Vi får se hur det går denna månad för mig, har vart tungt och allt kändes bara skit när mitt älskade djur insjuknade och sen inte gick att rädda. Då kändes det som att världen var helt emot mig. Tack för dina stöttande ord! <3

(om det är några frågetecken i detta så är det för att jag gjorde hjärtan)
  • mammatill2boys
    Tessaloniki skrev 2018-08-02 11:28:21 följande:

Hej :) du tolkade det rätt, han gick bort ett par dagar efter ÄL men var dålig under i princip hela mitt fertilitetsfönster. I vanliga fall försöker vi få till det varje dag under mina fertila dagar eftersom jag har oregelbunden cykel och inte är helt hundra på när jag har ÄL. Men denna gång så blev det bara på själva ÄL (tror jag åtminstone).

Okej då förstår jag om man inte är så sugen på att ligga. Beklagar sorgen. Jag har börjar testa med ÄL-tester för att vara helt säker på vilka 2 dagar vi ska ligga i som mest så jag hoppas det fungerar! Undrade mest för i så fall har jag missat att man ska ha sex efter ÄL oxå.

Styrkekramar till dig i sorgens tid!
  • Tessaloniki
    mammatill2boys skrev 2018-08-02 12:38:49 följande:

Okej då förstår jag om man inte är så sugen på att ligga. Beklagar sorgen. Jag har börjar testa med ÄL-tester för att vara helt säker på vilka 2 dagar vi ska ligga i som mest så jag hoppas det fungerar! Undrade mest för i så fall har jag missat att man ska ha sex efter ÄL oxå.

Styrkekramar till dig i sorgens tid!

Tack så mycket för styrkekramarna, de är välkomna :)

Nästa omgång ska vi också köra med ÄL - tester eftersom jag inte är helt säker på när jag faktiskt har ÄL.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!