• Vinter16

Vi som försöker bli gravida!

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-07-14 20:03:37 följande:
    Tänkte köpa de 8 applikatorna, de känns enklare tänkte jag :)

Funderar du också på att testa? :)
    Ja jag kikade in på Graviditetskollen.se , där sålde de i paket 8 applikatorer + en 75 ml-tub, så jag slog faktiskt till på dem! :) Hoppas de kommer fort som attan så att vi kan börja köra dubbelt med både rosenrot och special-lube ;) 
    Jevi87 skrev 2018-07-14 21:12:30 följande:
    Nej vad tråkigt. :( man blir så jäkla besviken varje gång! Spännande att du ska testa med rosenrot. Du får uppdatera hur det funkar för dig att äta det. Håller tummarna för att det är din tur nästa gång!
    Ja usch, allt kändes bara skit idag. Plus att vi är invaderade av äckliga husflugor (bor på landet), så nu ikväll bröt jag bara ihop av alltihopa. Känns bättre nu dock, vi har gått på flugjakt och dammsugit upp asmycket flugor! Men det blev bara för mycket för mig denna dag - varmt, mens + menskramper, flugor som inte lämnar en ifred... blä! Tack för ditt stöd!! :) Jag ska absolut hålla er uppdaterade på hur det funkar med rosenroten! :) 
  • Anonym (90)
    Tessaloniki skrev 2018-07-14 21:58:49 följande:

Ja jag kikade in på Graviditetskollen.se , där sålde de i paket 8 applikatorer + en 75 ml-tub, så jag slog faktiskt till på dem! :) Hoppas de kommer fort som attan så att vi kan börja köra dubbelt med både rosenrot och special-lube ;) Ja usch, allt kändes bara skit idag. Plus att vi är invaderade av äckliga husflugor (bor på landet), så nu ikväll bröt jag bara ihop av alltihopa. Känns bättre nu dock, vi har gått på flugjakt och dammsugit upp asmycket flugor! Men det blev bara för mycket för mig denna dag - varmt, mens + menskramper, flugor som inte lämnar en ifred... blä! Tack för ditt stöd!! :) Jag ska absolut hålla er uppdaterade på hur det funkar med rosenroten! :) 

Styrkekramar till dig! Självklart känns det tungt.. jag har BIM om två veckor och en liten del av mig hoppas men den största delen av mig vågar inte och är så rädd att mensen kommer, men men det är okej att reagera.. det kommer vara värt det i slutändan tror jag <3
  • Tessaloniki
    Anonym (90) skrev 2018-07-14 22:21:33 följande:

Styrkekramar till dig! Självklart känns det tungt.. jag har BIM om två veckor och en liten del av mig hoppas men den största delen av mig vågar inte och är så rädd att mensen kommer, men men det är okej att reagera.. det kommer vara värt det i slutändan tror jag <3

Kram på dig med!! BIM om två veckor, då har du väl nyligen haft ÄL? :) fortsätt mysa! Håller tummarna för dig! :)
  • Fanny1994

Hej!

Hoppar in här då vi, jag och sambon försöker att få se ett plus på Stickan. Fjärde månaden utan resultat. BIM-1 idag och mensen kom precis. SÅ ledsen. Varför vill det inte ta sig.

Kul att följas åt iallafall.

• Tessaloniki
    Fanny1994 skrev 2018-07-14 23:24:05 följande:

Hej!

Hoppar in här då vi, jag och sambon försöker att få se ett plus på Stickan. Fjärde månaden utan resultat. BIM-1 idag och mensen kom precis. SÅ ledsen. Varför vill det inte ta sig.

Kul att följas åt iallafall.

Välkommen hit :) 
    Förstår att du är ledsen... det är så trist när det inte tar sig! :( Har du provat t.ex. rosenrot eller liknande? Koll på ägglossningen?

Personligen så har jag inte koll på min ÄL med test, utan kör med en app. Trodde att det skulle räcka men om plusset fortsätter att lysa med sin frånvaro (andra månadens försök misslyckades precis) så börjar jag snart testa det. Jag ska nu prova att äta rosenrot fram till ÄL, och så har jag beställt hem särskilda glidmedel som ska främja miljön och motiliteten för spermierna... :P Man blir lite smått galen och vill ta hjälp av allt som säger sig hjälpa!

Hoppas verkligen att du också får ett plus inom snar framtid!
  • Anonym (90)
    Tessaloniki skrev 2018-07-14 22:40:23 följande:

Kram på dig med!! BIM om två veckor, då har du väl nyligen haft ÄL? :) fortsätt mysa! Håller tummarna för dig! :)

Ja jag hade ÄL i veckan. Kan man bli befruktad om man myser efter ÄL? Sorry för dumma frågor men jag är rätt ny på området (a) tusen tack!
  • Fanny1994

Tack :) äter folsyra (vilket inte verkar vara en fördel men blev tipsad om det så varför inte) vi kör på ÄL - test och prickat in exakt utan resultat. Även appen flo men den stämmer inte riktigt. Tänkte även beställa glidmedlet som är rekommenderat som får spermier att simma bättre.

Dock har jag återkommande cystor. Oklart om jag har nu men tror det.... barnmorskan, eller gyn säger att det INTE förhindrar men hört att det gör det??? Eller kan. Någon som har erfarenhet av det? Tacksam för svar.

• Nathiis

Äl+7 och ska enligt nc ha mens på Måndag.

Känner dock inte av mina vanliga symptom mellan Äl och mens så nu går man ju och hoppas såklart (:

• Tessaloniki
    Anonym (90) skrev 2018-07-15 09:06:41 följande:
    Ja jag hade ÄL i veckan. Kan man bli befruktad om man myser efter ÄL? Sorry för dumma frågor men jag är rätt ny på området (a) tusen tack!
    Det kan knappast skada att mysa efter också ;) ÄL kanske inte var exakt den dagen den var planerad liksom :) Sorry för sent svar, jag trodde jag hade svarat redan men det måste ha blivit konstigt (svarade från mobilen då).
  • Anonym (90)
    Tessaloniki skrev 2018-07-19 09:56:35 följande:
    Det kan knappast skada att mysa efter också ;) ÄL kanske inte var exakt den dagen den var planerad liksom :) Sorry för sent svar, jag trodde jag hade svarat redan men det måste ha blivit konstigt (svarade från mobilen då).
    Tack för ditt svar, bättre sent än aldrig :) Det är en hel djungel detta för mig, tog ut min spiral i slutet på maj. ÄL-test visade positivt förra torsdag 12/7, men inte fredagen, testar med CB.. min mens är väldigt punktlig, så 12-16 dagar efter ÄL innebär BiM nästa vecka mellan 24-28/7? Jag har inga symptom alls, inget verkligen.. Jag tror inte jag kommer plussa. Det känns overkligt för mig, vet inte om det förstör att tänka så, men den känslan är djupt rotad i mig så det är svårt att tänka annorlunda.. 
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!