• Vinter16

Vi som försöker bli gravida!

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Thorax
    nist skrev 2018-07-13 08:11:57 följande:

Jag är BIM -1 idag och fick just ett supersvagt positivt tror jag, helt skakig. Men på BIM -3 o -2 så har jag fått tog negativt så ge inte upp. Fast jag gav upp efter neg -2 haha. Man vill så gärna se det direkt.

Men du är väl på äl+10 nu?

Innan se är de rätt svårt att plussa så helt klart ett positivt om du ser nåt :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    Tessaloniki skrev 2018-07-13 06:42:28 följande:

Tog ett clearblue testa tidigt nu på morgonen och det var tyvärr negativt... BIM på måndag. I vanliga fall brukar jag få hemsk mensvärk tre-fyra dagar innan mens men det har inte hänt än. Så jag hoppas fortfarande men försöker att processa att det troligtvis är negativt även denna månad...

Försöker se det från den ljusa sidan och tänker att det är bra, då hinner vi lägga undan ännu lite mer pengar denna månad.

Men igår fick vi i alla fall beskedet att min man kom in på sin utbildning som han äntligen får avsluta efter ett års uppehåll (pga flytt)! :) När vi skulle avslöja det för mina föräldrar hann mamma börja tro att vi skulle säga att jag är gravid... Det skär lite i hjärtat :/

Vilken äl är du på?

Än är ju hoppet inte ute om mensen inte dykt upp :)

Ja men precis, inget ont utan nåt gott med sig. Sen är april väldigt bra månad att födas i :) lagomt innan sommaren liksom.

Vad kul, stort grattis till honom. Skönt att kunna avsluta sin utbildning, det gör mycket på jobbmarknaden.

Ja därför vi inte säger nåt till någon, de blir bara mest tjat och falska förhoppningar på vad man än säger :/
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • nist
    Thorax skrev 2018-07-13 08:14:24 följande:

Men du är väl på äl+10 nu?

Innan se är de rätt svårt att plussa så helt klart ett positivt om du ser nåt :)

Ja de stämmer. Tog ett digitalt de är sjukt. Haha

• mammatill2boys
    nist skrev 2018-07-13 08:29:08 följande:

Ja de stämmer. Tog ett digitalt de är sjukt. Haha

Stort grattis:):)
  • nist
    mammatill2boys skrev 2018-07-13 08:33:03 följande:

Stort grattis:):)

Stort tack :) de är så konstigt!
  • Tessaloniki
    nist skrev 2018-07-13 08:11:57 följande:

Jag är BIM -1 idag och fick just ett supersvagt positivt tror jag, helt skakig. Men på BIM -3 o -2 så har jag fått tog negativt så ge inte upp. Fast jag gav upp efter neg -2 haha. Man vill så gärna se det direkt.

Tack! Jag försöker ändå att inte få upp förväntningarna men det är ändå skönt att höra att man kan testa negativt för att sen testa positivt. :) Grattis till ditt plus!!
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-07-13 08:17:00 följande:

Vilken äl är du på?

Än är ju hoppet inte ute om mensen inte dykt upp :)

Ja men precis, inget ont utan nåt gott med sig. Sen är april väldigt bra månad att födas i :) lagomt innan sommaren liksom.

Vad kul, stort grattis till honom. Skönt att kunna avsluta sin utbildning, det gör mycket på jobbmarknaden.

Ja därför vi inte säger nåt till någon, de blir bara mest tjat och falska förhoppningar på vad man än säger :/

Jag antar att ÄL + betyder dagar sedan ägglossning, så det är ÄL +12 jag är på om jag räknat rätt och om ÄL hände när min app sa det. Jag är dock inte helt hundra för denna månad har jag inte känt av en tydlig ÄL. Min cykel verkar vara lite förvirrad just nu, förra månaden var mensen 8 dagar sen så då ställde appen om sig så att min cykel blev 32 dagar istället för 28.

Allt är så förvirrande :(

Men ja, vi är glada över att han får avsluta sin utbildning :) kommer att ta ett par år men det får det lov att göra :) sen är han sjuksköterska och kommer kunna välja och vraka bland jobben, och förhoppningsvis få en bra lön också! :)
  • babytjejen

Började dagen med en dröm om missfall...sätt på toa o fick ett papper med en sträng på..i strängen hängde det ett litet foster ca 3cm långt...man såg huvud, armar o ben i typ fosterställning...

Är på slutet av mensen o väntar på äl...tyvärr är vi ju bortresta, hoppas vi kan komma åt någon gång så vi får en liten chans i alla fall...

• Anonym (Fråga)

Fick ett missfall för en månad sedan och klartecken från gynekolog att det bara är att försöka igen vi nästa ägglossning. Den var i lördags (tempat och stickor bekräftade det) och nu idag mår jag illa. Mådde illa väldigt tidigt förra gången, innan jag ens kände några andra symptom förutom vattniga flytningar och ca 1 vecka innan vi fick plus på stickan. Jag hoppas så klart att det tog sig nu men tycker att det är väldigt tidigt att känna några symptom överhuvudtaget men å andra sidan kände jag ju samma förra gången. Mår aldrig illa annars och det kommer spontant och sitter inte i jättelänge. Det var bara i början jag kände av det, de små illamåendeattackerna slutade en vecka efter att jag plussat men så kom ju missfallet också.

Någon annan här som mått illa eller fått några andra indikationer så här tidigt efter ägglossning? :)

• Anonym (90)
    Jag har haft två illamående attacker, korta men intensiva denna veckan och igår visade test att jag har ÄL.. det konstiga är att jag aldrig tidigare reagerat så innan ÄL. Jag har också noll matlust.. Vet någon vad det kan bero på? är det vanligt?
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!