Anonym (90) skrev 2018-07-20 10:47:37 följande:
Min cykel kom igång precis som den skulle, mens kom och 14 dagar senare kom ÄL.. Det är galet att kroppen funkar så bra.. Jag har BiM nästa vecka och idag fick jag flytningar, så vet inte vad det tyder på, att mensen är på g eller?
har du blivit gravid någon gång? jag har aldrig varit gravid någonsin tidigare..
Gällande flytningar så har jag för mig att man har flytningar genom hela graviditeten, liksom som "spolar ur" eventuella bakterier och så i vagina. Inte helt säker dock. :) skönt att din cykel kom igång medsamma! :)
Ja, jag har faktiskt vart gravid en gång, för två år sen. Jag hade dock inte möjlighet att fullfölja utan gjorde en medicinsk abort i vecka 7 eller 8 (minns inte riktigt exakt). Jag upptäckte graviditeten i vecka 5-6. Även det kändes overkligt. Men jag hade ganska rejält med symptom, som först efter det positiva testet blev "aha det är därför jag mår som jag mår!", jag trodde att jag bara höll på att bli sjuk. Jag var jättekänslig för lukter, mådde konstant illa (men kräktes aldrig) och var suuuupertrött. Jag grät länge över plusset, för det var verkligen inte rätt tillfälle. Vi hade haft oskyddat mys en enda gång, under min sista mensdag. Jag tog dessutom ett dagen efter-piller... Vi gjorde det aldrig igen efter det.
Nu skulle jag bara gråta glädjetårar om jag kände igen dem symptomen...