• Vinter16

Vi som försöker bli gravida!

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Nathiis
    Tessaloniki skrev 2018-07-23 10:23:17 följande:

Stort grattis till er båda två!! Underbart!! :)

Tack snälla !

Nu är ett digitalt inköpt och jag ska försöka hålla mig till i alla fall onsdag med att testa <3
  • Anonym (90)
    Tusssan skrev 2018-07-23 09:57:48 följande:

Testade mig idag 4 dagar innan kom då jag har känt mig riktigt illamående. Vågar knappt tro att det är sant, visst ser ni det andra strecket även om det är sva

Wow så roligt :D Grattis grattis grattis! <3 Vart har du köpt de testat? Jag har Bim nu på fredag. är ganska nervös..Känner mig helt normal, inga symptom, så det är säkert inget..
  • Thorax
    Berolfine skrev 2018-07-23 12:52:45 följande:

Tack för svar :) jag får testa igen om några dagar :)

Ja men gör de, inte alltid de syns så bra på bild som i verkligheten :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Nathiis
    Anonym (90) skrev 2018-07-23 13:34:52 följande:

Wow så roligt :D Grattis grattis grattis! <3 Vart har du köpt de testat? Jag har Bim nu på fredag. är ganska nervös..Känner mig helt normal, inga symptom, så det är säkert inget..

Det här var första gången jag inte hade alla symptom i boken och första gången jag fick två streck :'D
  • Tessaloniki
    Nathiis skrev 2018-07-23 13:23:02 följande:

Tack snälla !

Nu är ett digitalt inköpt och jag ska försöka hålla mig till i alla fall onsdag med att testa <3

Oh, ända tills på onsdag! Hade haft jättesvårt med det personligen :P är det då du har BIM?
  • Nathiis
    Tessaloniki skrev 2018-07-23 13:55:11 följande:

Oh, ända tills på onsdag! Hade haft jättesvårt med det personligen :P är det då du har BIM?

Ja jag har sett att många rekomenderar att vänta 2 dagar då hcg nivån hunnit stiga (:

Jag hade bim idag enligt natural cycles :D Men jag vill liksom bara ha mer bevis för att jag faktiskt är gravid för jag vågar inte tro på det (':

Hur ligger du till i cykeln ?
  • Tessaloniki
    Nathiis skrev 2018-07-23 14:06:52 följande:

Ja jag har sett att många rekomenderar att vänta 2 dagar då hcg nivån hunnit stiga (:

Jag hade bim idag enligt natural cycles :D Men jag vill liksom bara ha mer bevis för att jag faktiskt är gravid för jag vågar inte tro på det (':

Hur ligger du till i cykeln ?

Aha då förstår jag! :) Jag har ÄL på fredag enligt Flo. Ska försöka få till det varje dag nu när jag är i fertila zonen. Provar denna cykel både rosenrot och conceive plus Glidmedel. Får se om det ger resultat. :)
  • mor till 2 väntan på nr3

Tog ett test i lördags som var väldigt negativt! Sen skulle mensen komma som igår (måndag) men ingen mens. Den är väldigt exakt alltid! Och idag kom det ingen mens, och igen mensvärk.. mkt märkligt! Jag som inte alls känner några symtom alls. Visserligen så har jag försökt totalt stänga av o njuta av semestern denna gången.

Inatt drömde jag att jag födde en son, men så när jag o barnen var iväg imorse var jag så besviken o ledsen att det inte blir någon bebis för testet var neg!

Så när vi kom hem vid lunch så tänkte jag, fan mensen känns inte ens i närheten, får testa igen!

• Nathiis
    Tessaloniki skrev 2018-07-23 14:39:40 följande:

Aha då förstår jag! :) Jag har ÄL på fredag enligt Flo. Ska försöka få till det varje dag nu när jag är i fertila zonen. Provar denna cykel både rosenrot och conceive plus Glidmedel. Får se om det ger resultat. :)

Hejja hejja (:

Vi hade sex två dagar innan ägglossning, på dagen och dagen efter. Prövade också rosenrot och apiforce denna gång.

Det här var vårt 5e försök (':
  • Berolfine
    Thorax skrev 2018-07-23 13:38:35 följande:

Ja men gör de, inte alltid de syns så bra på bild som i verkligheten :)

Det är sant de du skriver. Men hoppet är det sista som lämnar kroppen ;) tack :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!