• Vinter16

Vi som försöker bli gravida!

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Anonym (90)

Jag gjorde test imorse 3 dagar innan BiM, det var negativt.. :( så mensen kommer väl vilken dag som helst. Jag är så rädd att jag inte kan bli gravid, hur peppar jag mig själv?

• Tessaloniki
    Anonym (90) skrev 2018-07-26 11:00:25 följande:

Jag gjorde test imorse 3 dagar innan BiM, det var negativt.. :( så mensen kommer väl vilken dag som helst. Jag är så rädd att jag inte kan bli gravid, hur peppar jag mig själv?

Om jag minns rätt så hoppade du väl ganska nyligen in här? Vilket försök är du på? :) Genomsnittligt tar det 7 månader att bli gravid så försök att inte tappa hoppet! Jag själv är på försök 3 och tycker också att det är väldigt jobbigt att bara få negativt. Har ÄL imorgon enligt min app så får se om denna månad funkar bättre.
  • Thorax
    Anonym (90) skrev 2018-07-26 11:00:25 följande:

Men de är väl första försöket för er?

Det tar igenomsnitt 7 månader för en normal person att bli gravid. Jag är inne på 5 e försöket. Denna månad blir 6 e nu. Det är fullt normalt :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Barnlängtan90

Hej alla fina! Är ny på familjeliv och vill dela med mig lite och höra vad ni tycker.

BIM-9 fick jag vääärldens mensvärk,

BIM-2 små blödningar/flytningar som endast märktes av under toalettbesök när jag torkat mig. (Fortsatt mensvärk sedan BIM-9), även alla graviditetssymptom som går att ha!

BIM+1, ljusröd blödning med klumpar i.. inte riktligt som min vanliga mens.

Vad tror ni? Kroppen som spökar?

Bra att tillägga, vi är inne på 9:e försöket och börjar bli väldigt ledsna och trötta :(

STORT GRATTIS till er alla som plussat! Hoppas detsamma för oss andra som längtar efter en bebis :)))

• Kim149

Hallå! Första dagen på kreta och jag gör ett test. Är så lycklig, det här kommer bli världens bästa semester ????

• Anonym (90)
    Thorax skrev 2018-07-26 14:04:59 följande:

Men de är väl första försöket för er?

Det tar igenomsnitt 7 månader för en normal person att bli gravid. Jag är inne på 5 e försöket. Denna månad blir 6 e nu. Det är fullt normalt :)

Tack för peppen! :) det var vårt andra försök.. jag är bara rädd att det inte kommer gå överhuvudtaget!
  • Thorax
    Anonym (90) skrev 2018-07-27 13:25:24 följande:

Tack för peppen! :) det var vårt andra försök.. jag är bara rädd att det inte kommer gå överhuvudtaget!

Man måste ha tålamod, det är så sjukt mycket som ska klaffa. Även om ägget skulle hitta nån att ta emot och bli befruktad efter spermiernas rätt tuffa resa så är det väldigt många som de ändå inte går vidare med där kemin helt enkelt inte stämmer i balans.

Om du redan tänker att de inte går så kommer du bli tokig ;)

Skulle det mot all förmodan inte gå så finns det bra hjälp att få efter ett år. Så överlag är de väldigt få som inte blir gravida men det tar olika lång tid.
  • Thorax

Hur går de för alla??

• JohannaLiisa

Andra försöket för oss sedan jag slutade med ppiller. 22 år gammal.

Förra månaden hade jag en känsla av att det var någonting. Tog ett test och fick ett ljust ljust sträck. Ringde BM och fick en tid för att bli inskriven veckan därpå men tyvärr kom mensen innan jag hann gå dit...

Nu är vi då inne på andra försöket och jag tror att vi kan ha prickat äl. Nu 3 dagar efter fick jag ömma bröstvårtor, känner lite värk, som en superlätt mensvärk och lite illamående på kvällen. Kan det vara tidiga syptom? Dessa symptom fick jag ca 5 dagar innan mensen förra gången, nu mycket tidigare.

Dela gärna med er om era tidiga symptom??

• Canary
    Thorax skrev 2018-07-30 15:08:44 följande:

Hur går de för alla??

Kände mig lite nöjd idag då jag känt en del symptom plus mensvärk idag fast det är för tidigt för BIM. Fick dock precis lite färskt blod när jag var på toa. Den som lever får se!

Har börjat jobba efter semestern, mycket bättre än att bara ligga hemma o tänka på att plussa
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!