• Vinter16

Vi som försöker bli gravida!

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Jevi87
    babytjejen skrev 2018-07-13 12:00:32 följande:

Började dagen med en dröm om missfall...sätt på toa o fick ett papper med en sträng på..i strängen hängde det ett litet foster ca 3cm långt...man såg huvud, armar o ben i typ fosterställning...

Är på slutet av mensen o väntar på äl...tyvärr är vi ju bortresta, hoppas vi kan komma åt någon gång så vi får en liten chans i alla fall...

Fy va jobbigt. Jag har också drömt massa konstiga ?barndrömmar? ibland både bra o dåliga. Tror att man är så himla fokuserad och inne i detta så att det tillsslut även tar över drömmarna också! Haha :)

Åh håller tummarna för att ni får till det lite under din ÄL. Här har vi en tonåring hemma nu när jag har ÄL inte helt lätt att få till ngt då haha, men vi får göra det bästa. :)
  • Jevi87
    Tessaloniki skrev 2018-07-13 06:42:28 följande:

Tog ett clearblue testa tidigt nu på morgonen och det var tyvärr negativt... BIM på måndag. I vanliga fall brukar jag få hemsk mensvärk tre-fyra dagar innan mens men det har inte hänt än. Så jag hoppas fortfarande men försöker att processa att det troligtvis är negativt även denna månad...

Försöker se det från den ljusa sidan och tänker att det är bra, då hinner vi lägga undan ännu lite mer pengar denna månad.

Men igår fick vi i alla fall beskedet att min man kom in på sin utbildning som han äntligen får avsluta efter ett års uppehåll (pga flytt)! :) När vi skulle avslöja det för mina föräldrar hann mamma börja tro att vi skulle säga att jag är gravid... Det skär lite i hjärtat :/

Åh jag hoppas att din mens inte dyker upp utan att plusset dröjer lite bara. Men om den kmr så är det som du säger att man får försöka tänka på allt positivt istället. Inte alltid helt enkelt såklart. Jag är expert på att bara tänka på alla negativa saker..

Grattis till er :) va kul att han kommit in, och skönt att få avsluta den påbörjade utbildningen.

Nej men åh, förstår att det skär i hjärtat! Men den dagen ni får säga det dröjer förhoppningsvis inte länge! <3
  • babytjejen

Min mens har alltid hållit på i fem dagar, lite i början kraftigare dag 2-3 O sedan avtar det...denna gången kom det vid lunch på tisdagen, kom igång ganska bra, blödde mkt onsdag o torsdag o idag lite spottings på morgonen men sen slut...gick väldigt fort från allt till inget liksom...hoppas det inte är ett tecken på att kroppen börjar bli segare o äldre...

• Tessaloniki
    Jevi87 skrev 2018-07-13 16:48:30 följande:
    Åh jag hoppas att din mens inte dyker upp utan att plusset dröjer lite bara. Men om den kmr så är det som du säger att man får försöka tänka på allt positivt istället. Inte alltid helt enkelt såklart. Jag är expert på att bara tänka på alla negativa saker..

Grattis till er :) va kul att han kommit in, och skönt att få avsluta den påbörjade utbildningen.

Nej men åh, förstår att det skär i hjärtat! Men den dagen ni får säga det dröjer förhoppningsvis inte länge! <3
     Nu kom mensen... med dunder och brak och tillsammans med härliga kramper!
    :( Pllockade fram rosenroten ur sängbordet, ikväll tar jag första tabletten. 
  • Thorax

Ny äl att se fram emot ;)

Tänkte testa Conceive Plus denna gång. Kan ju inte skada liksom även om jag inte riktigt tror på sånt :D testoman så de heter duga.

Behind every legend, lies an impossible dream
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-07-14 16:10:28 följande:

Ny äl att se fram emot ;)

Tänkte testa Conceive Plus denna gång. Kan ju inte skada liksom även om jag inte riktigt tror på sånt :D testoman så de heter duga.

Härlig inställning, du fick mig att bli lite positivare när jag läste detta :) 
    Vad är Conceive Plus för något? :) 
  • Thorax
    Tessaloniki skrev 2018-07-14 17:08:09 följande:

Härlig inställning, du fick mig att bli lite positivare när jag läste detta :) 

Vad är Conceive Plus för något? :) 

Halva spänningen är just innan man plussar så det är alltid nåt att se fram emot :)

sen kommer bara massa oro haha.

Fann det av en slump men nåt glidmedel med k-vitamin och nåt mer som stärker och gynnar spermierna står det.

Recensionerna var överlag positiva. Finns på testlagret :)
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-07-14 18:13:34 följande:
    Halva spänningen är just innan man plussar så det är alltid nåt att se fram emot :)

sen kommer bara massa oro haha.

Fann det av en slump men nåt glidmedel med k-vitamin och nåt mer som stärker och gynnar spermierna står det.

Recensionerna var överlag positiva. Finns på testlagret :)
    Haha det har du ju rätt i ändå ;) 

Aha, jag kikade lite på det nyss! Köpte du tuben eller applikator?
  • Thorax
    Tessaloniki skrev 2018-07-14 19:30:07 följande:

Haha det har du ju rätt i ändå ;) 

Aha, jag kikade lite på det nyss! Köpte du tuben eller applikator?

Tänkte köpa de 8 applikatorna, de känns enklare tänkte jag :)

Funderar du också på att testa? :)
  • Jevi87
    Tessaloniki skrev 2018-07-14 15:17:42 följande:

Nu kom mensen... med dunder och brak och tillsammans med härliga kramper!

:( Pllockade fram rosenroten ur sängbordet, ikväll tar jag första tabletten. 

Nej vad tråkigt. :( man blir så jäkla besviken varje gång! Spännande att du ska testa med rosenrot. Du får uppdatera hur det funkar för dig att äta det. Håller tummarna för att det är din tur nästa gång!
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!