• Vinter16

Vi som försöker bli gravida!

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Anonym (90)
    Kim149 skrev 2018-07-12 17:38:53 följande:

jag har velat haft barn ganska länge och i söndags så överraskade min sambo mig med att då för första gången sen jag slutade med p-ring för kanske ett år sen att komma i mig, (han har inte velat komma i mig sen jag slutade med preventivmedel), vart såklart superglad och bestämde mig för att kolla i min ?mensapp? Natural Cycles och skulle ha äl redan på tisdagen, så på tisdag morgon innan jobbet så gjorde jag äl-test och det var positivt, och vi hade samlag både, söndag, måndag och tisdag, igår så fick han vila hehe, och idag, torsdag tog jag ett till äl-test och det var positivt nu med då ikväll blir det åka av :D

Så nu är det egentligen bara att vänta, vi ska åka till kreta den 26 och har jag inte fått mens då, så gör vi ett test innan vi åker till Arlanda. Ska nämligen få min mens den 25 och det är väldigt punktlig. Så nu håller vi alla tummar och tår ;)

Åh så spännande! Håller tummarna för er :D
  • Jevi87

Undra om det är ödet att min ägglossning kommer några dagar senare än den brukar! Den skulle komma mitt under perioden sambon är borta och jag var sååå arg för det haha :) men nu dröjde det tyldigen och jag fick detta ikväll och nästan lika starkt igår! Han kommer hem imorgon så nu håller jag tummarna att ägget isf inte hinner släppa innan han kmr hem! :)

• Thorax
    Anonym (90) skrev 2018-07-12 18:14:43 följande:

Tack för hjälpen thorax! :)

Så lite så :)
    Jevi87 skrev 2018-07-12 19:32:04 följande:

Undra om det är ödet att min ägglossning kommer några dagar senare än den brukar! Den skulle komma mitt under perioden sambon är borta och jag var sååå arg för det haha :) men nu dröjde det tyldigen och jag fick detta ikväll och nästan lika starkt igår! Han kommer hem imorgon så nu håller jag tummarna att ägget isf inte hinner släppa innan han kmr hem! :)

Låter som de vart positivt idag om de är starkast. Då har ni ju som störst chans att bli gravida imorgon så det är ju riktgt bra tajmat :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-07-12 20:03:00 följande:

Låter som de vart positivt idag om de är starkast. Då har ni ju som störst chans att bli gravida imorgon så det är ju riktgt bra tajmat :)

Ja det blev det! :) nu håller jag tummarna för att vi tajmar bra. Sen om det blir ngt är en annan sak, men skönt att veta att man gjort sitt bästa iaf! :) annars är det bara fortsätta att kämpa vidare och sen flytta över till augustitråden här på FL.

Och jag som inte ens trodde att jag skulle ha ngn chans alls denna gång då han varit borta.
  • Jevi87
    Jevi87 skrev 2018-07-12 20:21:22 följande:

Ja det blev det! :) nu håller jag tummarna för att vi tajmar bra. Sen om det blir ngt är en annan sak, men skönt att veta att man gjort sitt bästa iaf! :) annars är det bara fortsätta att kämpa vidare och sen flytta över till augustitråden här på FL.

Och jag som inte ens trodde att jag skulle ha ngn chans alls denna gång då han varit borta.

Eller här kan ja ju va kvar iaf haha! Trodde ja skrev i BIM juli forumet. Så jäkla yr är jag jämt!! Haha!
  • Thorax
    Jevi87 skrev 2018-07-12 20:21:22 följande:

Hoppas verkligen för er skull nu :)

Nej men eller hur, minns att du skrev de. Tänk vad saker ändras fort :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-07-12 20:50:08 följande:

Hoppas verkligen för er skull nu :)

Nej men eller hur, minns att du skrev de. Tänk vad saker ändras fort :)

Ja men verkligen! :)

Nu är det inte långt kvar innan fu har BIM? har jag för mig iaf. :) hur känner du dig? Har du några sympton?
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-07-12 16:19:02 följande:

Haha jag kör samma strategi faktiskt, men denna månad ha krav vart helt säker på att det inte tagit sig men hoppet lever ju ändå :D

Tog ett clearblue testa tidigt nu på morgonen och det var tyvärr negativt... BIM på måndag. I vanliga fall brukar jag få hemsk mensvärk tre-fyra dagar innan mens men det har inte hänt än. Så jag hoppas fortfarande men försöker att processa att det troligtvis är negativt även denna månad...

Försöker se det från den ljusa sidan och tänker att det är bra, då hinner vi lägga undan ännu lite mer pengar denna månad.

Men igår fick vi i alla fall beskedet att min man kom in på sin utbildning som han äntligen får avsluta efter ett års uppehåll (pga flytt)! :) När vi skulle avslöja det för mina föräldrar hann mamma börja tro att vi skulle säga att jag är gravid... Det skär lite i hjärtat :/
  • nist
    Tessaloniki skrev 2018-07-13 06:42:28 följande:

Tog ett clearblue testa tidigt nu på morgonen och det var tyvärr negativt... BIM på måndag. I vanliga fall brukar jag få hemsk mensvärk tre-fyra dagar innan mens men det har inte hänt än. Så jag hoppas fortfarande men försöker att processa att det troligtvis är negativt även denna månad...

Försöker se det från den ljusa sidan och tänker att det är bra, då hinner vi lägga undan ännu lite mer pengar denna månad.

Men igår fick vi i alla fall beskedet att min man kom in på sin utbildning som han äntligen får avsluta efter ett års uppehåll (pga flytt)! :) När vi skulle avslöja det för mina föräldrar hann mamma börja tro att vi skulle säga att jag är gravid... Det skär lite i hjärtat :/

Jag är BIM -1 idag och fick just ett supersvagt positivt tror jag, helt skakig. Men på BIM -3 o -2 så har jag fått tog negativt så ge inte upp. Fast jag gav upp efter neg -2 haha. Man vill så gärna se det direkt.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!