• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Mm79
    Lanza2017 skrev 2018-05-29 11:46:04 följande:

Igår kväll kom äntligen vår prins till

världen :)) på bf+9 efter många om och men, är hemma nu o myser med storasyster! Allt gick super bra! Lycka till alla ni andra håller tummarna för er o grattis till er som fått <3

Jättegrattis!! Vilken lycka! Bf+5 här och inte mycket som händer...
  • EhxJ

världen :)) på bf+9 efter många om och men, är hemma nu o myser med storasyster! Allt gick super bra! Lycka till alla ni andra håller tummarna för er o grattis till er som fått <3

STORT GRATTIS! Vad härligt! Hur startade det?

Här har jag fortfarande lite mensvärk och rödblodig slempropp som släpper efter hinnsvepningen. Men förvärkarna har lugnat ner sig så tror inte det startar av denna hinnsvepning, men har förhoppningsvis gjort någon nytta ändå!
  • pandoraDiem

Grattis! Härligt att allt gick bra :)
  • Carquist
    EhxJ skrev 2018-05-29 06:40:32 följande:

Vad spännande! Hur har natten varit? Var igångsättning planerad sedan tidigare? Och grattis till att få träffa din bebis senare idag då!

Ja det var planerat pga av överburenhet. Superskönt att det kom igång av sig själv. 8.59 kom hon ut. Men det var min värsta förlossning (av tre st). Kände mig mer närvarande än de andra gångerna och då blev man även mer medveten av smärtorna.. men jag kände mig trygg och kände att det var på gång trots att BM sa att det inte riktigt var dags att krysta ännu... bara en kort stund senare tittade vår lilla dotter, Elise ut.
  • xxokändxx

Här är en till otålig som är 40+3 idag och fruktansvärt less på det.. Första barnet och har varit helt inställd hela graviditeten att gå över tiden och få ett junibarn, inte ens varit inställd på bf dagen. Till & med sagt till anhöriga när de räknat ner till BF att bebis inte kommer komma förens i juni så är lönlöst. Nu sitter man här och sekunden jag passerat bf försvann hela hoppet och glädjen! Känns som bebis aldrig kommer komma????. Har knappt haft kännbara sd ens, ännu mindre "riktiga" tecken. Inte sett någon slemmis, inte någon smärta i mage eller rygg.. Vet inte hur jag ska fördriva tiden längre, så idag har jag läst igenom heela denna tråden för underhållning och kände att vi stackare som är kvar får hålla varandra sällskap ???? grattis till alla er som fått era bebbar!

• anlibabe
    xxokändxx skrev 2018-05-29 18:07:17 följande:

Här är en till otålig som är 40+3 idag och fruktansvärt less på det.. Första barnet och har varit helt inställd hela graviditeten att gå över tiden och få ett junibarn, inte ens varit inställd på bf dagen. Till & med sagt till anhöriga när de räknat ner till BF att bebis inte kommer komma förens i juni så är lönlöst. Nu sitter man här och sekunden jag passerat bf försvann hela hoppet och glädjen! Känns som bebis aldrig kommer komma????. Har knappt haft kännbara sd ens, ännu mindre "riktiga" tecken. Inte sett någon slemmis, inte någon smärta i mage eller rygg.. Vet inte hur jag ska fördriva tiden längre, så idag har jag läst igenom heela denna tråden för underhållning och kände att vi stackare som är kvar får hålla varandra sällskap ???? grattis till alla er som fått era bebbar!

Haha, exakt som jag känner. Har också hela tiden ställt in mig på en junibebis men ändå går man där och hoppas att han ska komma innan. Känns ändå ganska okej för det mesta, men i nästa sekund så är det bara hopplöst! Har en 2-åring som håller mig ganska sysselsatt i alla fall. Men har inga känningar alls heller och inga tecken på slempropp. Imorgon blir det förhoppningsvis hinnsvepning i alla fall! Nu håller vi tummarna för oss!
  • P0MP0M

Härligt att höra att bebisar kommer till världen, det ger lite hopp åt en annan! Själv träffade jag en nykläckt bebis för ett par timmar sedan, och direkt började hormonerna svalla och fick sammandragningar som tilltagit. Halvligger nu i soffan och hoppas det blir värre och inte ger med sig!!

• EhxJ
    P0MP0M skrev 2018-05-29 21:22:26 följande:

Härligt att höra att bebisar kommer till världen, det ger lite hopp åt en annan! Själv träffade jag en nykläckt bebis för ett par timmar sedan, och direkt började hormonerna svalla och fick sammandragningar som tilltagit. Halvligger nu i soffan och hoppas det blir värre och inte ger med sig!!

Spännande POMPOM! Hur har det gått under natten?
  • EhxJ
    xxokändxx skrev 2018-05-29 18:07:17 följande:

Jag förstår helt hur du känner dig! Gick över 15d med min första... fick ocå byta månad. Även om man tänker logiskt att man ska gå över så är det något speciellt och jäkligt med det där BF-datumet. Man är liksom inte immun mot hoppet att det ska ske då! Och man har ju räknat ner till det datumet (man har ju inte haft ngt annat) i så många månader. Inte konstigt att man känner att man tappar hoppet emellanåt.

Det enda tipset jag har (jag som har brutit ihop av känsla av hopplöshet) är att försöka planera in någon sak att göra varje dag. Gå till frisören? Åka och kolla i någon affär man gillar (själv gick jag lös på blomsterlandet igår ).. då känns dagarna mer meningsfulla och man slipper gå och vääänta (som man gör både med- och omedvetet hela tiden ändå).

Håll ut vi får kämpa på! Heja oss!
  • EhxJ

Och ja.... om någon undrar om tiden jag skriver inlägg. Här ligger man nu IGEN med störande jobbiga förvärkar som gör att jag inte kan sova men som jag har inget hopp till att de kommer leda ngnstans ändå, med tanke på hur det har varit senaste veckorna (betoning på plural)... har tagit en citodon jag fått av förlossningen så förhoppningsvis får jag sova lite till (som min kära sambo här bredvid får ostört göra! Haha)

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?