• Mm79

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Hej alla, hoppar in också i tråden.

Stort grattis till alla som fått sina underverk hittills! Magiskt..!

Väntar andra barnet med bf 24/5, 9 dagar kvar, känner absolut ingenting. Blir det något barn?

Sammandragningar har jag haft till och från, speciellt när är ute och rör på mig, men inget annars. Förra kom på sin BF, får väl se om denna är lika punktlig :)

Sysselsätter mig med storstädning och trädgårdsarbete så länge.

• Mm79
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 10:50:46 följande:

Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!

Nämen grattis!! Vad kul! :) Verkar ju gått smidigt ;)
  • Mm79
    Inga bekymmer skrev 2018-05-17 08:25:58 följande:

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

Stort grattis till sonen, vad härligt :)
  • Mm79
    Linnet1976 skrev 2018-05-17 12:22:48 följande:

Tidigt i morse kom vår son efter 4 h på BB. Det var lite mer dramatiskt än mina tjejers förlossningar som bara rullade på snabbt. Åkte in med oregelbundna men starka och långa värkar. Det var ca 30 h efter att vattnet gått. Först blev jag inte insläppt på BB utan bara på undersökning och sen såg de att hans hjärtljud var så dåliga så då blev det tal om snabbt snitt. Snabba svängar.

Men efter att ha stått med rumpan i vädret en stund, flöt det på mer smidigt, tills det gick för snabbt igen och hans hjärtljud gick ner. Så efter en helvetstimme med bricanyl för att ta bort värkar fast kvarstående smärta fick jag slutligen värkar igen och han kom ut.

Jag vill ju att det ska gå fort, därför har jag nu fött dem utan smärtlindring men det känns som det denna gång blev lite för snabbt för bebisen. Hursom han kom ju ut till sist.

Grattis till lilla underverket, skönt att det gick bra, trots dramatik <3
  • Mm79
    EhxJ skrev 2018-05-22 15:13:54 följande:

Nybsammanställning av oss stackare som är kvar då (ps vet inte om symptomen stämmer eller om något ska läggas till/tas bort. Men detta var vad jag hade sen innan!)

Copycatkid - BF 18/5

Lanza2017 - BF 19/5 sammandragningar och förvärkar, hinnsvepning

marsen - BF 23/5 inga förkänningar

EhxJ - BF 25/5, förvärkar, slempropp släpper

LakritsMatte - BF 26/5 Förvärkar, hinnsvepning

Har bf 24/5, inga känningar direkt, lite slem kommer i omgångar, men väldigt lite. Ibland lite molvärk och förvärkar i ryggen... hoppas hoppas att han kommer ut snart!
  • Mm79
    marsen skrev 2018-05-25 17:06:00 följande:

Hej tjejer!

Inne på förlossningen 11.40. Värkarna hade då glesnat till ca 6min emellan. Bm gjorde en undersökning vid 12.10 där jag blev sjukt besviken: 2 max 3 cm öppen. Tänkte att det här skulle nog ta hela dagen och natten om jag öppnat mig typ 1 cm på 7 timmars värkar.

13.15 är jag öppen 4 cm men värkarna har tagit rejäl fart och jag känner att det händer saker "där nere" vid varje värk. Byter till förlossningsrum då jag ber om att få lite lustgas.

13.35 ska de sätta elektrod på huvudet och då är jag öppen 8cm!!!! Så från 4-8cm på 20 min! Det berömda trycket börjar kännas på.

13.53 är hon ute efter 3 krystvärkar. När jag känner hur hon slinker ut häver jag mig upp och skriker "MEN FY FAAN VAD BRA DET GICK!!!" Alltså, sjuuuukt bra förlossning! Tyckte min förra förlossning var en dröm, men den här var ännu bättre! Inga stygn heller och inga andra komplikationer.

Nu väntar vi bara på att barnläkaren ska göra en bedömning som skulle ske vid 21.45, sen åker vi hem med det här vackra lilla knytet <3 <3

Men åh, stort grattis till bebisen!! Och att ha så fin och bra förlossning!!
  • Mm79
    LakritsMatte skrev 2018-05-25 20:18:43 följande:

GRATTIS!

Vi kom ju in vid 8.45. 2,5 cm öppen. 4 värkar per 10 min. Lustgas. Fick epidural 12.30, välkommen värkvila.

13.50 skulle jag upp på benen och kissa och då gick vattnet! De undersöker, 4 cm öppen, sätter skalpelektrod på andra försöket (först tog den bara i håret som är jättelångt och tjockt!). Men 14.15 skriker jag att jag måste krysta och då är jag öppen 8 cm!! Tog också bara tre-fyra krystvärkar här så var hon ute, 14.28. 52 cm lång och 3980 gram!

Jag fick stygn på 2 ställen, dock bara grad 1-2 så lite lindrigare än första gången till och med. Men en rejäl adrenalinkick blev det för jag var inte beredd på att det skulle gå så fort. Var alldeles skakis efteråt, hua! Väntar nu också på barnläkarundersökning, borde bli av inom en halvtimme sen får vi också sova hemma!

Vilka snarlika förlossningar vi fick marsen! Grattis igen!

Grattis laktitsMatte till underverket :))

Längtar efter mitt... som är något försenat höhö
  • Mm79

Igår kväll så kom regelbundna värkar som iof inte gjorde jätte ont, men de kändes. Vi blev ju superförväntandsfulla (så att jag kunde inte vila eller sova på natten). Även slemmproppen hade börjat gå med bruna blodinslag. Yes, tänkte jag! Går upp kl 3 för jag är hungrig och kan inte sova - värkarna försvinner totalt. Somnade lite till och från och nu sitter jag med en kopp kaffe och undrar om /när det drar igång igen.... En sak är väl säkert, att något är igång. bf+4 idag.

• Mm79
    EhxJ skrev 2018-05-27 20:33:15 följande:

Har brutit ihop ikväll och storgråtit nu när sonen somnat. Jag har haft sammandragningar sen halva graviditeten och varit sjukskriven sen slutet av februari för detta (påverkad tapp). Sen vet jag att jag inte gått över så länge (BF + 2) men det är så sjukt psykiskt jobbigt nu när kroppen håller på såhär en hel dag och ändå leder det ingenstans! Nu är jag helt slut och förvärkarna helt försvunnit igen. Men orkar inte. Dagar som BARA gör ont så man inte orkar äta eller nåt åt ingen nytta. Sorry för detta neggo-inlägg men är helt slut psykiskt och fysiskt. Vet inte vad jag ska göra. BM nekar mig hinnsvepning med utan att ge någon förklaring (tror bara hon inte vill/känner sig bekväm med att göra det).

Snälla, ge mig råd! Hur hanterar ni sådana här dagar?

Det är lite så känner jag också just nu. Men ändå är försiktigt optimistisk att kroppen börjat jobba och göra något. Så jag tror att för din del allt är snart över, bara hålla ut det sista. Skickar en tröstande kram!!
  • Mm79
    Lanza2017 skrev 2018-05-29 11:46:04 följande:

Igår kväll kom äntligen vår prins till

världen :)) på bf+9 efter många om och men, är hemma nu o myser med storasyster! Allt gick super bra! Lycka till alla ni andra håller tummarna för er o grattis till er som fått <3

Jättegrattis!! Vilken lycka! Bf+5 här och inte mycket som händer...
  • Mm79
    EhxJ skrev 2018-05-31 15:35:45 följande:

Hej alla! Tack för era peppade ord <3 Nu kommer ni andra som väntar och gått över BF säkert avsky mig.. men beslutet att sätta igång gick så snabbt och jag kände inte att jag riktigt hann känna efter. Började tänka på komplikationer (ökad risk för sugklocka och kejsarsnitt) och var helt slut i huvudet över att inte ha sovit på 2 nätter. Kände inte att jag kände mig fit for förlossning idag egentligen när dagen började med att vara trött och slut.. SÅ... jag tackade faktiskt nej till igångsättning idag och nu är jag hemma igen. :-/

Känner mig dum i huvudet som tog det beslutet när jag har haft det som jag haft det OCH egentligen bara längtar att bebis ska vara här när de ERBJUDER att hjälpa mig?! Men om jag ska lyssna på mitt hjärta så önskar jag nog innerst inne att han ska komma ut när kroppen är redo och startar igång självt. Åh vacklar fortfarande i om jag tog fel beslut, speciellt när alla andra runt om (släkt, sambo mm) tyckte jag skulle göra det. Men samtidigt är det ju bara JAG som ska orka trycka ut honom när det är dags... och idag finns inte den kraften. Nu ska jag försöka vila och samla tankarna/känslorna.

Det låter som klokt beslut. Är själv just nu i valet och kvalet om det när vi ska imorgon på överburenhetskontroll v 41+0 och kan delta i studien för igångsättning v41 vs v42. Har haft förvärkar sedan en vecka tillbaks och även ondare värkar sedan inatt och fått knappt nån sömn.

Undrar vad ni andra tycker om igångsättning och om någon har erfarenheter utav det?
  • Mm79

Det kom en liten kille igår natt 1 juni, helt perfekt och underbar. <3

Hade ganska starka värkar till och från hela torsdagen, ringde fl på kvällen så ville dem att jag skulle komma in på koll. Kom väl dit ca 20:00, blev undersökt - 1,5 cm öppen, fan tänkte jag, bara 1,5 cm. Bm gjorde väl nån slags hinnsvepning samtidigt och skickade oss hem med orden ? det kan ta några timmar eller flera dagar?. Vi hann åka och käka och då mina värkar tilltagit ordentligt i styrka. Sedan hem Och ta ett bad, står inte ut längre. Sambon ringde fl igen då jag var inkapabel att kommunicera - vi är välkomna tillbaks. Kommer in strax innan 12 på natten, har så jävla ont så bäckenet exploderar. Väntar på att bli undersökt, efter en kvart går vattnet och då börjar det bli bråttom. Fullt öppen var jag när vi kom in. Och han kom 2 timmar senare. Förlossningen blev inte riktigt så vi har föreställt oss, hanns bara med lustgas, men vilken bra grej det var! Inga platser sedan på BB, försöka sova i förlossningsrummet, sedan fick vi åka hem på morgonen.

• Mm79
    EhxJ skrev 2018-06-02 13:21:39 följande:

Fortsättningen:

Efter vattnet gått, och vi var inne på förlossningen med värkar var 2e/3e min gjordes en undersökning 19.30.. var bara öppen 2cm! Blev less och tänkte att det skulle dröja, men visste att det gjorde för ont för att åka hem så fick börja med lustgas och in på förlossningsrum. Kl 22 gjordes en ny kontroll och då var jag öppen 4cm! Skönt att vara i mer aktiv fas! Jag tyckte fortfarande lustgasen funkade finfint så ville avvakta med annan smärtlindring.. men sen började helt plötsligt värkarna ändra karaktär och gjorde ap-ont och jag fick ingen värkvila utan de kom efter varandra gång på gång på gång. Började kännas lite panikartat då jag inte fick någon vila utan fick andas i lustgasen hela tiden. Ville ha eda och läkaren kommer in 22.50... men då var jag öppen 7cm helt plötsligt. Barnmorskan trodde inte edan skulle hinna verka och läkaren kunde ändå inte sätta edan pga att det inte fanns någon värkvila (kunde inte vara still under värkarna). Han gick och skulle återkomma efter en stund. Vid nästa undersökning 23.50 skrek efter jag efter eda och vägrade (som ett trotsigt barn haha) att typ fortsätta (sa enligt sambo att de fick söva ner mig).. då var jag fullt öppen och bebisen hade åkt ner! Krystade 2 krystvärkar sen var han ute! Barnmorskan ville att jag skulle försöka hålla emot krystvärkarna för att minska att spricka... men det var heeelt omöjligt!

Jag sprack grad 1 bara pyttelite i mitt gamla klippärr efter förra förlossningen. Bebisen (lillebror) mådde jättebra hela tiden. Barnmorskan skrattade och sa att det inte såg ut som att han ens märkte att han förlöstes, så påverkade hjärtljud och blodprover var det.

Nu är vi på BB. Så skönt att det är gjort! Vi får stanna hela familjen, skönt att det var lugnt just när vi kom. Jag är trött men bebisen vill vara vaken och amma.. varför ska han sova? Han märkte ju knappt förlossningen? Haha.

Grattis till er andra som fått! Och lycka till ni som väntar <3

Vi kvinnor och våra kroppar är fan så sjukt bäst!

Grattis till bebisen du också!! :)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?