• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • anlibabe

EhxJ: Ja, verkligen. Hade lite lite känningar/förvärkar i måndags så trodde ju han gled ner lite då. Men inte det! Tvärtom låg han högre upp.. Kände också att rent psykiskt hade det hjälpt, men hon nådde inte ens.. Vi hade planerat snitt i v 36+6 så man är ju lite ?bortskämd? med att man visste när hon skulle komma. Hade BF i måndags så har ju inte gått över särskilt länge.. inget nytt för dig idag?

Xxokändxx: haha, låter som att vi känner precis likadant. Vill verkligen inte befinna mig på sjukhuset så länge och bara gå och vänta på att det ska starta. Vill komma in i sista minuten typ.. Mannen lyckades förstå att det inte var läge att säga så mycket, så han knep igen. Jag bad om ursäkt för ett par veckor sedan inför mitt eventuella dåliga humör så jag har garderat mig???? ja, vi får verkligen försöka peppa varandra :) dagarna börjar bli väldigt långa. Blir igångsättning den 12/6 i så fall. Ett datum man bara skojat om tidigare men som känns mer och mer realistiskt. Hur är planen för dig?

• Emmy85x3

Hej. Jag har bf i juni, men jag tycker det är så fantastiskt med alla förlossningshistorier. Håller tummarna för er som går över tiden att era bebisar kommer snarast <3

• EhxJ

Här hade jag förvärkar hela dagen igår, oregelbundet och inte supersmärtamt, men såpass att jag inte kunde vila på dagen. Längtade så efter att få sova. Men såklart började förvärkarna göra mer ont till kvällen, natten och komma oftare. Fick ta 2 citodon och ligga i ett varmt bad för att det skulle lindras. Fick sova ett par timmar på morgonen nu mellan 05-07. Men är så trött. Ringde till förlossningen för att be om att få en till hinnsvepning. Där sa de att de ska kolla status på tappen och sen se vad de kan göra.. om de ska ge mig en sovdos... ELLER så sa de de magiska orden: -> Hjälpa till så att det kommer igång (?!!!). Nu nu ska jag äta frukost sen tar vi med packningen till förlossningen. Vågar man hoppas??

• EhxJ

Xxokändxx: Hm jag är BF + 6 idag. Har inte varit på sista MVC (är imorgon) så har inte fått exakt datum. Men tror det skulle bli igångsättning runt 9/6 isf!

• xxokändxx

EhxJ: ojoj, du måste vara helt slut.. Men skönt att förlossningen ändå verkar förstå det också. Tänk om du inte får åka hem därifrån sedan utan får igångsättning? Undra hur mogen tappen är? Uppdatera gärna om du har tid och lust under dagen. Spännande! Hoppas du snart har din bebis!

Anlibabe: haha, smart av dig att gardera dig där med humöret. Jag trodde som sagt inte att jag skulle bli såhäär påverkad så är helt chockad själv, har haft mer känslostormar de senaste dagarna än hela graviditeten typ :-s. Ok, vi går verkligen hand i hand. Är väl typ 10/6 för min del isåfall.. Men ett par dygns arbete på det så borde jag iaf ha bebben ute i världen typ 12-13,vilket är en dag mindre än två veckor nu ju! Har gjort en lista över alla vardagar som är kvar (ensamma dagar) och försöker få till 1 aktivitet/kul inköp eller liknande per dag för att som någon tipsade om innan känna någon längtan eller meningsfullhet med dagen. Inte bara besvikelse som nu när man vaknar varje morgon inget nytt hos dig det senaste?

• marsen
    xxokändxx skrev 2018-05-30 15:31:55 följande:

Anlibabe: nää? Åh, jag var också hos barnmorskan som konstaterande att barnet fortfarande lågt så högt och rörligt så inget har hänt & någon vaginalundersökning vill dem inte heller göra då. . Troligtvis mognar också tappen långsammare pga avsaknad av tryck från bebben mot den sa hon. Så efter det besöket har jag bara totalt brutit ihop och störtgråtit & blev ovän med sambon på köpet, suck. Är liksom knappa två veckor kvar tills den isåfall inbokade igångsättningen, känns både för långt borta tidsmässigt, större och större blir både jag och bebben i rekordfart och sen så tråkigt att behöva gå igenom hela processen instängd på ett sjukhus.. Usch det var inte alls detta jag hoppas på att få höra idag. Så du och jag kanske får hålla varandra sällskap här ett par dagar till och hoppas att vi kan peppa upp oss lite hehe vad kan man hitta på för roligt imorgon tro? Som får tiden att gå lite? när blir det igångsättning för dig isåfall?

POMPOM: så tråkigt.. Så lurad man måste känna sig! Har det hänt något ytterligare under dagen då?

EhxJ: vilka luringar du råkat ut för! Jag hade ju flera gånger om tänkt att "nu händer det" om jag varit med om det där. men ja, hinnsvepning känns ju iallafall som att de kan resultera i något liksom. Eller som du säger att man åtminstone försökt! Önskar jag fick göra det också när blir det igångsättning för din del?

Misströsta inte! Min bebis låg högt hela graviditeten fram till sista besöket hos bm två dagar innan förlossning. Då var hon ruckar. När jag kom in på förlossningen var hon fortfarande ruckbar och det var två cm kvar av tappen. Knappt vå timmar senare är hon ute :)
  • P0MP0M

Helt galet vad fokus det tar med en bebis som dröjer! Har fått ett igångsättningsdatum (5/6) och det stressar mig -känns som ett ?BästFöre?/utgångsdatum. Nä tack och lov ska jag en sista sväng till BM nu, hon får göra ett till hinnsvep och så hoppas vi på det! :) Magen fick i alla fall fnatt och tömde igår (sorry för infon!), det skulle ju kunna betyda något, famlar efter halmstrån här :D :D

Skickar styrka åt er andra, våra bebisar kommer! Några extra fashionabelt sent bara!

• EhxJ

Nu plötsligt ligger man här och ska sättas igång??? De tyckte det lät ohållbart med dessa förvärkar så de erbjöd mig igångsättning direkt. Jag tackade såklart ja, men nu blev jag skitnervös!! Det kanske är dumt att manipulera kroppen om den inte är redo?? Hur känner ni som har satts igång. Var det jobbigt?

• xxokändxx

Marsen: åh, tack! Skönt att höra. Du gjorde min dag med lite hopp :D jag vet ju (logiskt sätt) att det kan hända men är svårt att vara logisk nu. Hoppas på liknande story som dig då. :)

POMPOM: håller alla tummar nu! Förstår helt vad du menar med datumet för igångsättning. Man vill så gärna hinna före :o. Vi alla famlar efter halmstrån. Jag fick galet ont ner i ljumskar/över låren förut. Tills jag insåg att denna huggande smärta var foglossning. Har ju ändå haft det mycket under graviditeten men ändå kände jag inte igen det utan så startade något hopp i mig, trots 0 känningar i mage eller något annat som skulle stämma in på det jag hoppades på?! Lite galen är man just nu?!

• Isabelle1717

Från att bara ha haft sammandragningar sen många veckor vaknade jag inatt och kunde inte somna om, molande smärta, sen gick slemproppen och det rann mellan benen, dock inte så mkt att förlossningen trodde att det var vattnet som gått. Gjorde ont fram tills 10 nu på morgonen och fortsatte att komma lite slempropp osv. Nu lugnare, så det behöver ju inte vara något som sker inom de närmsta dagarna. Men vi får se..har igångsättning nästa torsdag om det inte sätter ingång innan dess av sig självt..

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?