• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Inga bekymmer
    marsen skrev 2018-05-25 17:06:00 följande:

Hej tjejer!

Inne på förlossningen 11.40. Värkarna hade då glesnat till ca 6min emellan. Bm gjorde en undersökning vid 12.10 där jag blev sjukt besviken: 2 max 3 cm öppen. Tänkte att det här skulle nog ta hela dagen och natten om jag öppnat mig typ 1 cm på 7 timmars värkar.

13.15 är jag öppen 4 cm men värkarna har tagit rejäl fart och jag känner att det händer saker "där nere" vid varje värk. Byter till förlossningsrum då jag ber om att få lite lustgas.

13.35 ska de sätta elektrod på huvudet och då är jag öppen 8cm!!!! Så från 4-8cm på 20 min! Det berömda trycket börjar kännas på.

13.53 är hon ute efter 3 krystvärkar. När jag känner hur hon slinker ut häver jag mig upp och skriker "MEN FY FAAN VAD BRA DET GICK!!!" Alltså, sjuuuukt bra förlossning! Tyckte min förra förlossning var en dröm, men den här var ännu bättre! Inga stygn heller och inga andra komplikationer.

Nu väntar vi bara på att barnläkaren ska göra en bedömning som skulle ske vid 21.45, sen åker vi hem med det här vackra lilla knytet <3 <3

Men åh vad härligt och vilken bra förlossning! Stort grattis:) Så skönt att bebisen kommit nu. Men måste det inte gå 24 timmar för läkarundersökningen? Så de till oss.
  • Inga bekymmer
    LakritsMatte skrev 2018-05-25 20:18:43 följande:

GRATTIS!

Vi kom ju in vid 8.45. 2,5 cm öppen. 4 värkar per 10 min. Lustgas. Fick epidural 12.30, välkommen värkvila.

13.50 skulle jag upp på benen och kissa och då gick vattnet! De undersöker, 4 cm öppen, sätter skalpelektrod på andra försöket (först tog den bara i håret som är jättelångt och tjockt!). Men 14.15 skriker jag att jag måste krysta och då är jag öppen 8 cm!! Tog också bara tre-fyra krystvärkar här så var hon ute, 14.28. 52 cm lång och 3980 gram!

Jag fick stygn på 2 ställen, dock bara grad 1-2 så lite lindrigare än första gången till och med. Men en rejäl adrenalinkick blev det för jag var inte beredd på att det skulle gå så fort. Var alldeles skakis efteråt, hua! Väntar nu också på barnläkarundersökning, borde bli av inom en halvtimme sen får vi också sova hemma!

Vilka snarlika förlossningar vi fick marsen! Grattis igen!

Stort grattis!:) Förstår känslan av att bli lite överrumplad när det gick så snabbt på slutet, men vad skönt ändå att slippa en lång och utdragen förlossning!
  • Copycatkid

Hur går det för oss andra som är kvar? Har ni några tecken eller icke tecken? :)

Själv är jag på bf+8 och gick in i v.42 idag, exakt en vecka kvar till igångsättning om det inte startar innan.

Trodde det kunde vara något på g igår eftersom de ljusrosa flytningarna kom tillbaka och höll i sig hela dagen, onda förvärkar ganska tätt och så fick jag springa på toa flera gånger (vilket jag aldrig gör utan det har varit max 2ggr per vecka och då efter att jag tagit magmedicin för att få det att funka) men allt har avtagit idag och nu känns förlossningen avlägsen igen tyvärr!

• Isabelle1717
    Copycatkid skrev 2018-05-26 13:49:09 följande:

Hur går det för oss andra som är kvar? Har ni några tecken eller icke tecken? :)

Själv är jag på bf+8 och gick in i v.42 idag, exakt en vecka kvar till igångsättning om det inte startar innan.

Trodde det kunde vara något på g igår eftersom de ljusrosa flytningarna kom tillbaka och höll i sig hela dagen, onda förvärkar ganska tätt och så fick jag springa på toa flera gånger (vilket jag aldrig gör utan det har varit max 2ggr per vecka och då efter att jag tagit magmedicin för att få det att funka) men allt har avtagit idag och nu känns förlossningen avlägsen igen tyvärr!

Jag har bf idag <3 men kom precis från gymmet. känner ingenting (förutom sammandragningar som vanligt..). Blir nog ingen bebis denna helgen men min barnmorska trodde inte att jag skulle behöva bli igångsatt utan att det nog snart slår till när som helst utan något direkt tecken..menmen..vi får se. Känns dock inte direkt jobbigt, mest spännande och pirrigt, lite nervös med, första gången och allt

Är det jobbigt för dig copycatkid, att gå över tiden och vänta?
  • Copycatkid
    Isabelle1717 skrev 2018-05-26 14:14:03 följande:

Jag har bf idag <3 men kom precis från gymmet. känner ingenting (förutom sammandragningar som vanligt..). Blir nog ingen bebis denna helgen men min barnmorska trodde inte att jag skulle behöva bli igångsatt utan att det nog snart slår till när som helst utan något direkt tecken..menmen..vi får se. Känns dock inte direkt jobbigt, mest spännande och pirrigt, lite nervös med, första gången och allt

Är det jobbigt för dig copycatkid, att gå över tiden och vänta?

Varför trodde barnmorskan det då? :)

Kan säga att det spännande och pirriga du beskriver har för mig gått över helt och känner typ bara skitsamma nu, de sista dagarna här har varit mer påfrestande än jag velat inse tror jag :/ har ju sån jävla foglossning så jag kan inte heller göra något för att fördriva tiden utan jag bara ligger och väntar som en strandad val haha! Men har ställt in mig på igångsättning nästa lördag så ska försöka sova mig igenom dagarna dit hade jag tänkt :D

Håller tummarna att du slipper gå över lika länge som jag iallafall!
  • anlibabe

Nu får jag också hoppa in! Har följt tråden i ett par veckor och väntat med spänning på allas tecken och bebisar ???? har bf på måndag och har i princip inte känt någonting än. Förrän inatt! Hade svårt att sova på grund av onda förvärkar hyfsat ?tätt?. Åh, vad man börjar hoppas! Men idag är det bara tungt i kroppen???? Väntar en liten pojke som legat i säte ett tag men som vänt sig rätt till slut och som nu är ruckbar i alla fall bara. Så nu är det bara att vänta.. precis som för er andra som är kvar!

• Carquist

På tisdag är jag 42+0 och har tid för igångsättning. Hoppas dock innerligt att det kommer igång av sig självt innan dess. Hade ju varit världens bästa morsdagpresent imorgon. Lite nervös för att bli igångsatt. Men jag längtar så enormt efter att få veta vad det är för filur där inne. Mina tidigare tjejer kom i vecka 39 så så här länge har jag aldrig varit gravid tidigare..

• Isabelle1717
    Copycatkid skrev 2018-05-26 15:10:26 följande:
    Varför trodde barnmorskan det då? :)

Kan säga att det spännande och pirriga du beskriver har för mig gått över helt och känner typ bara skitsamma nu, de sista dagarna här har varit mer påfrestande än jag velat inse tror jag :/ har ju sån jävla foglossning så jag kan inte heller göra något för att fördriva tiden utan jag bara ligger och väntar som en strandad val haha! Men har ställt in mig på igångsättning nästa lördag så ska försöka sova mig igenom dagarna dit hade jag tänkt :D

Håller tummarna att du slipper gå över lika länge som jag iallafall!
    Jadu, mkt sammandragningar samt att bebisen var superfixerad (hennes ord), men alltså, annars vet jag inte helt..hennes känsla verkade det mest vara generellt..för det är ju inga bevis på att det sätter igång precis för alla..är lite dålig på följdfrågor då jag ju bor i Danmark och det kommer inte lika naturligt med frågor osv, är ovan med språket. Har förberett mig tidigare och skrivit ner om det är något specifikt jag vill veta, nu accepterar jag bara allt så länge allt verkar normalt och bra Men vi få se...

Shit, vad jobbigt det låter, hoppas verkligen att det kommer igång snart. Annars är det ju bra att du har nästa lördag som målbild iaf  
    Ja, sov och unna dig massa gott tycker jag
  • Lanza2017
    Copycatkid skrev 2018-05-26 13:49:09 följande:

Här är en till med bf+ 7 har haft allt vad en förlossning innebär men allt detta har så fint avtagit så har inget hopp kvar längre.. som du säger så är det inte ens förväntansfullt längre man går bara o gör ingenting för man orkar inte längre! Hoppas det sätter igång för oss spontant så man slipper bli igångsatt, fast jag kanske blir igång satt på tisdag o detta får jag reda på, på måndag så ska bli spännande för nu börjar jag bli riktigt trött på o va höggravid i denna värmen :))
  • P0MP0M

Här är en till som gått över (bf+5), och känner typ att jag gett upp -det blir ingen bebis!

Var hos BM igår, hon undersökte och konstaterade att jag är öppen 1,5 cm och att det är ca 1 cm kvar av tappen. Gjorde en hinnsvepning; fick efter det lite värkar på kvällen och hoppet gick upp. Tyvärr gjorde värkarna inte direkt ont, och idag är allt som vanligt igen :(

Hjälper inte att folk ringer/smsar konstant och frågar om det är på gång än ><

Fy vad bitter jag låter! Hoppas på att få läsa fler glädjebesked från er andra snart så hoppet här tänds igen:D

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?