• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-27 15:30:46 följande:

Nu vill jag svära alla svordomar som finns! Har varit en jättejobbig dag med massa förvärkar och är helt slut. MEN nu verkar det ju som om detta var bara sjukt mkt lurendrejeri det här med. Har inte blivit till några förlossningsvärkar, utan är här hemma nu med bara en skitöm mage och trött humör. Kom igen kroppen! Gör det på riktigt och bara sluuuuuuta med detta fjantiga och onödiga som inte verkar leda någonstans. Orkar inte!!

Men suck! Hade varit så skönt om det var super tydligt att det var på riktigt, dessa falskalarm gör en ju så sjukt utmattad och otaggad! Håller tummarna för att din kropp bara behövde en kort paus och att förlossningsvärkarna sätter igång. Själv kom jag precis hem från kontroll och allt såg bra ut så fick ny tid för kontroll imorgon igen.
  • EhxJ

Har brutit ihop ikväll och storgråtit nu när sonen somnat. Jag har haft sammandragningar sen halva graviditeten och varit sjukskriven sen slutet av februari för detta (påverkad tapp). Sen vet jag att jag inte gått över så länge (BF + 2) men det är så sjukt psykiskt jobbigt nu när kroppen håller på såhär en hel dag och ändå leder det ingenstans! Nu är jag helt slut och förvärkarna helt försvunnit igen. Men orkar inte. Dagar som BARA gör ont så man inte orkar äta eller nåt åt ingen nytta. Sorry för detta neggo-inlägg men är helt slut psykiskt och fysiskt. Vet inte vad jag ska göra. BM nekar mig hinnsvepning med utan att ge någon förklaring (tror bara hon inte vill/känner sig bekväm med att göra det).

Snälla, ge mig råd! Hur hanterar ni sådana här dagar?

• P0MP0M
    EhxJ skrev 2018-05-27 15:30:46 följande:

Nu vill jag svära alla svordomar som finns! Har varit en jättejobbig dag med massa förvärkar och är helt slut. MEN nu verkar det ju som om detta var bara sjukt mkt lurendrejeri det här med. Har inte blivit till några förlossningsvärkar, utan är här hemma nu med bara en skitöm mage och trött humör. Kom igen kroppen! Gör det på riktigt och bara sluuuuuuta med detta fjantiga och onödiga som inte verkar leda någonstans. Orkar inte!!

Alltså nä vad jag tycker synd om dig nu. Hu vad påfrestande att vara så nära och så ger det med sig!!
  • P0MP0M
    EhxJ skrev 2018-05-27 20:33:15 följande:

Har brutit ihop ikväll och storgråtit nu när sonen somnat. Jag har haft sammandragningar sen halva graviditeten och varit sjukskriven sen slutet av februari för detta (påverkad tapp). Sen vet jag att jag inte gått över så länge (BF + 2) men det är så sjukt psykiskt jobbigt nu när kroppen håller på såhär en hel dag och ändå leder det ingenstans! Nu är jag helt slut och förvärkarna helt försvunnit igen. Men orkar inte. Dagar som BARA gör ont så man inte orkar äta eller nåt åt ingen nytta. Sorry för detta neggo-inlägg men är helt slut psykiskt och fysiskt. Vet inte vad jag ska göra. BM nekar mig hinnsvepning med utan att ge någon förklaring (tror bara hon inte vill/känner sig bekväm med att göra det).

Jag kanske inte kommer med några bra råd, men känner med dig i din frustration! Själv klarar jag mig igenom dagarna med att lyssna/träna profylax och avslappning, sortera bilder i datorn, äta jordgubbar, unnar mig en alkoholfri öl eller dito bubbel mitt på dan i solen. Nu väntar jag första så jag kan bryta ihop då å då, och gör så också! Har även börjat leta saker/kläder jag vill köpa åt mig när bebismagen är borta.

Våga ringa barnmorskan och be om hinnsvepning igen, ifrågasätt varför inte och fråga om någon annan annars kan på mottagningen.
  • Mm79

Igår kväll så kom regelbundna värkar som iof inte gjorde jätte ont, men de kändes. Vi blev ju superförväntandsfulla (så att jag kunde inte vila eller sova på natten). Även slemmproppen hade börjat gå med bruna blodinslag. Yes, tänkte jag! Går upp kl 3 för jag är hungrig och kan inte sova - värkarna försvinner totalt. Somnade lite till och från och nu sitter jag med en kopp kaffe och undrar om /när det drar igång igen.... En sak är väl säkert, att något är igång. bf+4 idag.

• Mm79
    EhxJ skrev 2018-05-27 20:33:15 följande:

Det är lite så känner jag också just nu. Men ändå är försiktigt optimistisk att kroppen börjat jobba och göra något. Så jag tror att för din del allt är snart över, bara hålla ut det sista. Skickar en tröstande kram!!
  • EhxJ

Tack för era fina stöttande ord! Inatt fick jag sova och tog mig modet att ringa min vanliga MVC igen på morgonen för att be om hinnsvepning.. fick blankt nej och att jag fick stå ut och allt kändes hopplöst igen. Började gråta.

Ringde sedan direkt till förlossningen och de sa att jag var välkommen när jag ville! Så otroligt fina och förstående.

Var öppen 1,5-2cm.. själva tappen var 3cm lång, mjuk yttre men stram inre modermun. Så verkar ju tyvärr inte som om förvärkarna varit speciellt effektiva innan (utan bara som de kallas PINvärkar). Tyckte att det var helt ok med hinnsvepning, gjorde inte alls ont och ville att hon skulle ta i lite extra . Nu hemma igen och inga känningar direkt nu, men kan ju dröja innan man vet effekt eller ej. Det som kändes bra var att jag fick så bra bemötande och att jag var välkommen in när som helst för hjälp med sömn, smärtlindring eller för ny hinnsvepning om jag ville. Så nu känns det bättre idag - för nu har jag aktivt gjort någonting iallafall!

Hur går det för er andra som väntar?

• marsen
    EhxJ skrev 2018-05-28 14:52:01 följande:

Tack för era fina stöttande ord! Inatt fick jag sova och tog mig modet att ringa min vanliga MVC igen på morgonen för att be om hinnsvepning.. fick blankt nej och att jag fick stå ut och allt kändes hopplöst igen. Började gråta.

Ringde sedan direkt till förlossningen och de sa att jag var välkommen när jag ville! Så otroligt fina och förstående.

Var öppen 1,5-2cm.. själva tappen var 3cm lång, mjuk yttre men stram inre modermun. Så verkar ju tyvärr inte som om förvärkarna varit speciellt effektiva innan (utan bara som de kallas PINvärkar). Tyckte att det var helt ok med hinnsvepning, gjorde inte alls ont och ville att hon skulle ta i lite extra . Nu hemma igen och inga känningar direkt nu, men kan ju dröja innan man vet effekt eller ej. Det som kändes bra var att jag fick så bra bemötande och att jag var välkommen in när som helst för hjälp med sömn, smärtlindring eller för ny hinnsvepning om jag ville. Så nu känns det bättre idag - för nu har jag aktivt gjort någonting iallafall!

Hur går det för er andra som väntar?

Men gud vad glad jag blir! Rätt personal på rätt ställe <3

Hoppas det sätter igång på riktigt snart! Förstår verkligen frustrationen!
  • EhxJ

Ni som har gjort hinnsvepning tidigare, vet ni om man ska ut och promenera efter eller kan göra något för att hjälpa till?

Blödde lite precis efter hinnsvepningen och har redan nu (1hsedan) mensvärk och en del sammandragningar igen. Men det sista lägger jag inte så stor vikt vid då jag uppenbarligen har en oeffektiv och lättretad livmoder sen tidigare.

• EhxJ
    marsen skrev 2018-05-28 15:16:50 följande:

Men gud vad glad jag blir! Rätt personal på rätt ställe <3

Hoppas det sätter igång på riktigt snart! Förstår verkligen frustrationen!

Ja verkligen rätt personal! Alltså det är skrattretande vilken skillnad rätt bemötande gör för mitt humör! Sitter just nu ute på en sten i skogen efter en minipromenad, har jätteont i magen men känner ändå så sjukt stark och glad för jag fått stöd och vet att de hjälper mig in jag vill. Då blir smärtan sååå mkt lättare att hantera! Hahaha, jag låter verkligen schizofren här i tråden jag! Men rätt bemötande är verkligen sååå viktigt för mig <3
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?