• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • xxokändxx

POMPOM: oj, långt ner och på g att Bli mogen ju. Lustigt, tänker att kroppen borde vilja få igång nåt då? men absolut. Är inne på ärftlighetsspåret för mig också, har samma historia med kvinnorna i min familj också.. Suck. Dock är ju min inte i närheten av att ligga "neråt" o trycka på så tänker att min kropp därför inte fattar/mognar haha. Men stämmer ju inte bara den teorin då med ditt fall hehe.

Anlibabe: ååh jag som igår kväll började hoppas för din skull när du inte var inne här under dagen . Tyvärr absolut ingen förändring eller tillstymmelse till "sjunkande barn" här haha. Suck. Men ja, nu blir det junibebisar iaf! Så NU borde vi börja nedräkningen egentligen gick på pedikyr igår och tvingar sambon att arbeta halvdag idag, så känns liite lättare för stunden. Men svänger snabbt i känslorna hehe

• anlibabe
    xxokändxx skrev 2018-06-01 09:46:10 följande:

POMPOM: oj, långt ner och på g att Bli mogen ju. Lustigt, tänker att kroppen borde vilja få igång nåt då? men absolut. Är inne på ärftlighetsspåret för mig också, har samma historia med kvinnorna i min familj också.. Suck. Dock är ju min inte i närheten av att ligga "neråt" o trycka på så tänker att min kropp därför inte fattar/mognar haha. Men stämmer ju inte bara den teorin då med ditt fall hehe.

Anlibabe: ååh jag som igår kväll började hoppas för din skull när du inte var inne här under dagen . Tyvärr absolut ingen förändring eller tillstymmelse till "sjunkande barn" här haha. Suck. Men ja, nu blir det junibebisar iaf! Så NU borde vi börja nedräkningen egentligen gick på pedikyr igår och tvingar sambon att arbeta halvdag idag, så känns liite lättare för stunden. Men svänger snabbt i känslorna hehe

Xxokändxx: tyvärr var det inte så väl! Mannen ledig så det blev 100 ärenden på stan. Skönt på ett sätt men man blir ju helt slut! Längtar tills man får sin ork tillbaka. Ja, nu kör vi! Inte långt kvar oavsett när det blir ???? men väldigt frustrerande att inte känna ett skvatt! Hoppas få känna på lite värk snart i alla fall! Haha! Hoppas du får en bra dag!
  • EhxJ

Hallå! Vad fint med att det blir junibebisar för oss <3 nu är jag hemkommen från förlossningen där jag tillbringat natten med sovdos (krävdes faktiskt dubbel dos för att slå ut!). Och HUR SKÖNT! Helt fantastiskt underbart att få sova!! Är helt ny människa idag och känner att beslutet att avvakta igångsättning igår känns mer rätt. Nu orkar jag att vänta några dagar till och hoppas på att det kommer igång naturligt. Hade en så positiv upplevelse av förlossningen med min första son (som kom igång av sig själv men + 15dagar) och känner att jag vill ge mig och lillebror chansen till en lika fin start tillsammans. Har pratat med en del vänner som både fött med igångsättning och vanligt och de beskriver alla att det är skillnad i värkarna. Att med igångsättning blir det inte en vila mellan värkarna på samma sätt.. vet att det säkert är individuellt men jag har ju bara min första förlossning att gå efter och den var verkligen bra.

Sen är jag helt amazed över hur fantastiska förlossningen i Umeå är! De lyssnar till precis vad man vill och inget är något problem, de har sagt att alla dörrar står öppna för hur jag vill göra. Igångsättning eller ej, mer hjälp med sovdos osv. De kommer absolut få månadens ros av mig efter dessa vändor!

Håll ut vänner! Och be om hjälp om ni hamnar där jag hamnade och allt känns hopplöst.. det finns ju mycket att göra som kan underlätta!

• EhxJ

Vaknade vid 06 av mina vanliga förvärkar. Vid 14.30 blev de regelbundna men samma karaktär, med 5 min mellanrum. Vid 17.30 var vi hos en väns examensfirande... så poff! Går vattnet! Värkarna blev direkt mer starka så vi lämnade sonen hos farmor och åkte direkt (uppklädd för examen) till förlossningen. Nu är vi här! Värkar som gör rätt ont varannan/3e min. Snart behöver jag lustgas känner jag. Kanske svårt att uppdatera mer efter detta tror jag!

• P0MP0M

Spännande EhxJ!! Här är en till:

Jag fick en blödning och hela dan trott att jag inte kan hålla tätt riktigt.. ringde förlossningen och fick komma in på koll. På väg in började riktiga värkar, och de konstaterade att vatten sipprar, är 3 cm öppen och att förlossningen är igång!! De bad mig åka hem och äta (bor rätt nära) och återkomma när jag inte längre klarar mig själv. Yay!!

• marsen

Men wihoo Ehxj och P0MP0M! Äntligen!!! :D :D

Väntar med spänning på fortsättningen!

• Mm79

Det kom en liten kille igår natt 1 juni, helt perfekt och underbar. <3

Hade ganska starka värkar till och från hela torsdagen, ringde fl på kvällen så ville dem att jag skulle komma in på koll. Kom väl dit ca 20:00, blev undersökt - 1,5 cm öppen, fan tänkte jag, bara 1,5 cm. Bm gjorde väl nån slags hinnsvepning samtidigt och skickade oss hem med orden ? det kan ta några timmar eller flera dagar?. Vi hann åka och käka och då mina värkar tilltagit ordentligt i styrka. Sedan hem Och ta ett bad, står inte ut längre. Sambon ringde fl igen då jag var inkapabel att kommunicera - vi är välkomna tillbaks. Kommer in strax innan 12 på natten, har så jävla ont så bäckenet exploderar. Väntar på att bli undersökt, efter en kvart går vattnet och då börjar det bli bråttom. Fullt öppen var jag när vi kom in. Och han kom 2 timmar senare. Förlossningen blev inte riktigt så vi har föreställt oss, hanns bara med lustgas, men vilken bra grej det var! Inga platser sedan på BB, försöka sova i förlossningsrummet, sedan fick vi åka hem på morgonen.

• xxokändxx

Grattis till bebben Mm79! Häftig förlossning, trots att det inte blev som du tänkt dig. Börjar man ju mer och mer inse att det sällan blir men kan bli bra ändå

Ååh, så kul att höra POMPOM & ehxJ! Väntar också med spänning!

Inget nytt härifrån tyvärr. Försöker sysselsätta bäst jag kan för att "inte tänka så mycket på" bebis och dagarna som räknas hehe. Kunde verkligen inte sova i natt dock. Låg vaken större delen av natten. Hoppades ju såklart på att något skulle hända eller att kroppen skulle ge mig en anledning till detta men icke. Är bara galet trött nu istället så inget lär väl hända idag då tänker jag istället, när kroppen är sliten redan innan

• EhxJ

Fortsättningen:

Efter vattnet gått, och vi var inne på förlossningen med värkar var 2e/3e min gjordes en undersökning 19.30.. var bara öppen 2cm! Blev less och tänkte att det skulle dröja, men visste att det gjorde för ont för att åka hem så fick börja med lustgas och in på förlossningsrum. Kl 22 gjordes en ny kontroll och då var jag öppen 4cm! Skönt att vara i mer aktiv fas! Jag tyckte fortfarande lustgasen funkade finfint så ville avvakta med annan smärtlindring.. men sen började helt plötsligt värkarna ändra karaktär och gjorde ap-ont och jag fick ingen värkvila utan de kom efter varandra gång på gång på gång. Började kännas lite panikartat då jag inte fick någon vila utan fick andas i lustgasen hela tiden. Ville ha eda och läkaren kommer in 22.50... men då var jag öppen 7cm helt plötsligt. Barnmorskan trodde inte edan skulle hinna verka och läkaren kunde ändå inte sätta edan pga att det inte fanns någon värkvila (kunde inte vara still under värkarna). Han gick och skulle återkomma efter en stund. Vid nästa undersökning 23.50 skrek efter jag efter eda och vägrade (som ett trotsigt barn haha) att typ fortsätta (sa enligt sambo att de fick söva ner mig).. då var jag fullt öppen och bebisen hade åkt ner! Krystade 2 krystvärkar sen var han ute! Barnmorskan ville att jag skulle försöka hålla emot krystvärkarna för att minska att spricka... men det var heeelt omöjligt!

Jag sprack grad 1 bara pyttelite i mitt gamla klippärr efter förra förlossningen. Bebisen (lillebror) mådde jättebra hela tiden. Barnmorskan skrattade och sa att det inte såg ut som att han ens märkte att han förlöstes, så påverkade hjärtljud och blodprover var det.

Nu är vi på BB. Så skönt att det är gjort! Vi får stanna hela familjen, skönt att det var lugnt just när vi kom. Jag är trött men bebisen vill vara vaken och amma.. varför ska han sova? Han märkte ju knappt förlossningen? Haha.

Grattis till er andra som fått! Och lycka till ni som väntar <3

Vi kvinnor och våra kroppar är fan så sjukt bäst!

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?