• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • P0MP0M
    EhxJ skrev 2018-05-31 11:18:51 följande:

Nu plötsligt ligger man här och ska sättas igång??? De tyckte det lät ohållbart med dessa förvärkar så de erbjöd mig igångsättning direkt. Jag tackade såklart ja, men nu blev jag skitnervös!! Det kanske är dumt att manipulera kroppen om den inte är redo?? Hur känner ni som har satts igång. Var det jobbigt?

WOhoo är det sant!! Spännande, du måste berätta hur det var sen (även om det är individuellt)! Kommer säkerligen gå super och snart har du bebis i famnen!! Lycka:D
  • pandoraDiem

Nu plötsligt ligger man här och ska sättas igång??? De tyckte det lät ohållbart med dessa förvärkar så de erbjöd mig igångsättning direkt. Jag tackade såklart ja, men nu blev jag skitnervös!! Det kanske är dumt att manipulera kroppen om den inte är redo?? Hur känner ni som har satts igång. Var det jobbigt?

Lycka till! de på förlossningen är experter och om de har bedömt att igångsättning är det bästa så är det nog det
  • xxokändxx

Men åhhh, blir ju lite avis. Vad coolt! Precis som ovanstående säger, ett steg närmare bebis i famnen! Din kropp har ju ändå jobbat på och visat att den vill få igång något, så nu är det ju bara hjälp på traven. Heja heja
  • EhxJ

Hej alla! Tack för era peppade ord <3 Nu kommer ni andra som väntar och gått över BF säkert avsky mig.. men beslutet att sätta igång gick så snabbt och jag kände inte att jag riktigt hann känna efter. Började tänka på komplikationer (ökad risk för sugklocka och kejsarsnitt) och var helt slut i huvudet över att inte ha sovit på 2 nätter. Kände inte att jag kände mig fit for förlossning idag egentligen när dagen började med att vara trött och slut.. SÅ... jag tackade faktiskt nej till igångsättning idag och nu är jag hemma igen. :-/

Känner mig dum i huvudet som tog det beslutet när jag har haft det som jag haft det OCH egentligen bara längtar att bebis ska vara här när de ERBJUDER att hjälpa mig?! Men om jag ska lyssna på mitt hjärta så önskar jag nog innerst inne att han ska komma ut när kroppen är redo och startar igång självt. Åh vacklar fortfarande i om jag tog fel beslut, speciellt när alla andra runt om (släkt, sambo mm) tyckte jag skulle göra det. Men samtidigt är det ju bara JAG som ska orka trycka ut honom när det är dags... och idag finns inte den kraften. Nu ska jag försöka vila och samla tankarna/känslorna.

• Mm79
    EhxJ skrev 2018-05-31 15:35:45 följande:

Hej alla! Tack för era peppade ord <3 Nu kommer ni andra som väntar och gått över BF säkert avsky mig.. men beslutet att sätta igång gick så snabbt och jag kände inte att jag riktigt hann känna efter. Började tänka på komplikationer (ökad risk för sugklocka och kejsarsnitt) och var helt slut i huvudet över att inte ha sovit på 2 nätter. Kände inte att jag kände mig fit for förlossning idag egentligen när dagen började med att vara trött och slut.. SÅ... jag tackade faktiskt nej till igångsättning idag och nu är jag hemma igen. :-/

Känner mig dum i huvudet som tog det beslutet när jag har haft det som jag haft det OCH egentligen bara längtar att bebis ska vara här när de ERBJUDER att hjälpa mig?! Men om jag ska lyssna på mitt hjärta så önskar jag nog innerst inne att han ska komma ut när kroppen är redo och startar igång självt. Åh vacklar fortfarande i om jag tog fel beslut, speciellt när alla andra runt om (släkt, sambo mm) tyckte jag skulle göra det. Men samtidigt är det ju bara JAG som ska orka trycka ut honom när det är dags... och idag finns inte den kraften. Nu ska jag försöka vila och samla tankarna/känslorna.

Det låter som klokt beslut. Är själv just nu i valet och kvalet om det när vi ska imorgon på överburenhetskontroll v 41+0 och kan delta i studien för igångsättning v41 vs v42. Har haft förvärkar sedan en vecka tillbaks och även ondare värkar sedan inatt och fått knappt nån sömn.

Undrar vad ni andra tycker om igångsättning och om någon har erfarenheter utav det?
  • Inga bekymmer

Jag förstår dig! Det tar ju på krafterna att föda och om man inte sovit och är så slut så är det ju inget konstigt att känna som du känner. Men kunde du inte få något att sova på och sen igångsättning imorgon tex? Eller känner du att du hellre väntar tills det startar av sig själv ändå?
  • xxokändxx

Fast jag förstår dig absolut. Man är superambivalent inför det här med igångsättning, jag iallafall men känns som vi är fler. Klart det känns bättre när kroppen själv är redo och det finns faktiskt inget belägg (medicinskt) för barnet på att det bör göras förens man kommer till v42+0 då riskerna ökar och barnet kan börja må sämre. . Sen är det klart om mamman mår dåligt också. Men som du sa nu så kände du dig inte redo eller att du hade kraft nog, så tycker du gör rätt i att lyssna på din kropp. Du har säkert möjligheten att sova (om du kan) och sedan återkomma till förlossningen om det känns som om du ändå vill detta. Jag längtar men bävar inför min igångsättning, men då är den ju satt tills sista dagen och jag tackade ändå nej (förvisso innan jag mådde såhär kasst av väntan haha :o) till studien där man kan lottas till igångsättning i vecka 41 redan. Jag vill ju ändå att det hela ska "sköta sig självt" om det går
  • P0MP0M

Jag förstår dig verkligen! Är själv skraj för igångsättning, och valde att inte delta i lottningen av igångsättningsstudien. Tror tyvärr att om min BM har rätt ang ärftlighet så blir det ändå igångsättning, med tanke på att mamma och mormor gick två veckor över :(

BM undersökte mig och gjorde hinnsvepning för sista gången idag (1,5 öppen, 1 cm tapp kvar, och väldigt mjukt). Bebis ligger låångt ner och bm kände huvud och kunde liksom känna som en vattenpåse som hänger där inne! Kan det inte bara ta fart nu??!

• anlibabe

Xxokändxx: hur går det för dig? Här är det fortfarande väldigt lugnt! Inget nytt alls. Nu har vi i alla fall helt säkert junibebisar, haha! Denna månaden får vi träffa dem ??

EhxJ: förstår dig helt och hållet! Hade nog gjort precis som du! Stå på dig- det är du som ska må bra och fixa det i slutändan!

• xxokändxx

POMPOM: oj, långt ner och på g att Bli mogen ju. Lustigt, tänker att kroppen borde vilja få igång nåt då? men absolut. Är inne på ärftlighetsspåret för mig också, har samma historia med kvinnorna i min familj också.. Suck. Dock är ju min inte i närheten av att ligga "neråt" o trycka på så tänker att min kropp därför inte fattar/mognar haha. Men stämmer ju inte bara den teorin då med ditt fall hehe.

Anlibabe: ååh jag som igår kväll började hoppas för din skull när du inte var inne här under dagen . Tyvärr absolut ingen förändring eller tillstymmelse till "sjunkande barn" här haha. Suck. Men ja, nu blir det junibebisar iaf! Så NU borde vi börja nedräkningen egentligen gick på pedikyr igår och tvingar sambon att arbeta halvdag idag, så känns liite lättare för stunden. Men svänger snabbt i känslorna hehe

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?