• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-28 16:52:45 följande:

Ja verkligen rätt personal! Alltså det är skrattretande vilken skillnad rätt bemötande gör för mitt humör! Sitter just nu ute på en sten i skogen efter en minipromenad, har jätteont i magen men känner ändå så sjukt stark och glad för jag fått stöd och vet att de hjälper mig in jag vill. Då blir smärtan sååå mkt lättare att hantera! Hahaha, jag låter verkligen schizofren här i tråden jag! Men rätt bemötande är verkligen sååå viktigt för mig <3

Gud vad skönt att höra att du är gladare och att förlossningen var så himla bra! Det är ju ändå dit du ska när det är dags så man vill ju känna sig bekväm och hörd av dom :) själv var jag på ännu en kontroll idag som såg bra ut så vi fick tid imorgon 09.00 för igångsättning. Känns både bra och dåligt, vet att jag hade velat vara hemma under värkarbetet egentligen men nu blir ju allt på sjukhuset. Hoppas det går smidigt utan komplikationer bara! Håller tummarna för att det drar igång av sig självt för er här inne snart så vi får våra bebisar i maj som planerat :D
  • LakritsMatte
    EhxJ skrev 2018-05-28 15:17:53 följande:

Ni som har gjort hinnsvepning tidigare, vet ni om man ska ut och promenera efter eller kan göra något för att hjälpa till?

Blödde lite precis efter hinnsvepningen och har redan nu (1hsedan) mensvärk och en del sammandragningar igen. Men det sista lägger jag inte så stor vikt vid då jag uppenbarligen har en oeffektiv och lättretad livmoder sen tidigare.

Min förlossning drog ju igång efter hinnsvepning, men jag gjorde inget särskilt. Åkte hem och vilade och tog det lugnt. Började få förvärkar direkt efter (typ inom fem minuter) som sedan höll i sig hela dagen och natten för att sedan övergå i riktiga värkar när jag vaknade morgonen därpå.
  • EhxJ
    Copycatkid skrev 2018-05-28 17:34:54 följande:

Gud vad skönt att höra att du är gladare och att förlossningen var så himla bra! Det är ju ändå dit du ska när det är dags så man vill ju känna sig bekväm och hörd av dom :) själv var jag på ännu en kontroll idag som såg bra ut så vi fick tid imorgon 09.00 för igångsättning. Känns både bra och dåligt, vet att jag hade velat vara hemma under värkarbetet egentligen men nu blir ju allt på sjukhuset. Hoppas det går smidigt utan komplikationer bara! Håller tummarna för att det drar igång av sig självt för er här inne snart så vi får våra bebisar i maj som planerat :D

Förstår att det känns tråkigt med igångsättning när man hoppas på att vara hemma.. men tänk att du får träffa din bebis imorgon!!! Vad fantastiskt! Det kommer nog gå bra ska du se. <3 Men sen är det ju bra att vara på plats på förlossningen och nära till all typ av hjälp och stöd om det skulle behövas! Stort lycka till och hoppas du får sova gott inatt och ladda krafterna. Håll oss stackare uppdaterade om du orkar! Denna tråden har blivit en del av vardagen för mig i väntans tider nu.
  • EhxJ
    LakritsMatte skrev 2018-05-28 17:40:49 följande:

Min förlossning drog ju igång efter hinnsvepning, men jag gjorde inget särskilt. Åkte hem och vilade och tog det lugnt. Började få förvärkar direkt efter (typ inom fem minuter) som sedan höll i sig hela dagen och natten för att sedan övergå i riktiga värkar när jag vaknade morgonen därpå.

Ja jag gick en promenad ändå för så fint väder, kände mig gladare och ville njuta av skogen och lyssna på musik. Var mest för själen mer än hinnsvepning... nu ligger jag i soffan och väntar på att sambo ska komma med indisk mat <3 hoppas det sätter igång! Har en hel del förvärkar, blöder (ännu mer lite slempropp) och bebisen verkar ha disko i magen, haha. Han har inte varit såhär aktiv på länge! Så nåt har ju hinnsvepningen retat.. men har inte superstora förhoppningar. Vi får se helt enkelt! Och det känns ok med ovissheten med!
  • EhxJ
    LakritsMatte skrev 2018-05-28 17:40:49 följande:

Så spännande att det funkade ändå!! Var det första hinnsvepningen? Hur mkt var livmodertappen mogen/öppen innan?
  • Copycatkid
    EhxJ skrev 2018-05-28 18:04:46 följande:

Förstår att det känns tråkigt med igångsättning när man hoppas på att vara hemma.. men tänk att du får träffa din bebis imorgon!!! Vad fantastiskt! Det kommer nog gå bra ska du se. <3 Men sen är det ju bra att vara på plats på förlossningen och nära till all typ av hjälp och stöd om det skulle behövas! Stort lycka till och hoppas du får sova gott inatt och ladda krafterna. Håll oss stackare uppdaterade om du orkar! Denna tråden har blivit en del av vardagen för mig i väntans tider nu.

Ja det är sant :) och lite skönt att man får se att bebisen mår bra hela tiden, efter vattnet gått här har hon varit betydligt lugnare i magen vilket gör en lite orolig så!

Juste, jag fick ju en ?misslyckad? hinnsvepning förra onsdagen, där hon inte nådde ordentligt men den kvällen började jag få ljusrosa flytningar som sen ledde till att vattnet gick. Kan ju hoppas din hinnsvepning får igång något iallafall då din var lyckad :D
  • Carquist

Vattnet gick för mig vid 23 (Tror jag).. knäppte till och ilade mellan benen och när jag reste mig kom det vätska. Såg i trosorna att det kommit rätt mycket. Vattnigt/slemmigt. Kommit i tre omgångar åt det sipprande hållet. Tld för igångsättning kl 8 imorgon och förlossningen tyckte vi kunde vänta tills dess eller tills värkarna kommer igång. Men hur sjutton ska man kunna somna nu...

• EhxJ
    Carquist skrev 2018-05-28 23:44:10 följande:

Vattnet gick för mig vid 23 (Tror jag).. knäppte till och ilade mellan benen och när jag reste mig kom det vätska. Såg i trosorna att det kommit rätt mycket. Vattnigt/slemmigt. Kommit i tre omgångar åt det sipprande hållet. Tld för igångsättning kl 8 imorgon och förlossningen tyckte vi kunde vänta tills dess eller tills värkarna kommer igång. Men hur sjutton ska man kunna somna nu...

Vad spännande! Hur har natten varit? Var igångsättning planerad sedan tidigare? Och grattis till att få träffa din bebis senare idag då!
  • LakritsMatte
    EhxJ skrev 2018-05-28 18:10:31 följande:

Så spännande att det funkade ändå!! Var det första hinnsvepningen? Hur mkt var livmodertappen mogen/öppen innan?

Barnmorskan hade gjort en nästan två veckor tidigare och min man gjorde två däremellan. Var öppen max 2 cm och tappen ca 4 cm lång men mjuk.
  • Lanza2017

Igår kväll kom äntligen vår prins till

världen :)) på bf+9 efter många om och men, är hemma nu o myser med storasyster! Allt gick super bra! Lycka till alla ni andra håller tummarna för er o grattis till er som fått <3

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?