Inlägg från: Isabelle1717 |Visa alla inlägg
  • Isabelle1717

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Hej allihopa!
    Så spännande att följa er och nu hoppar jag också in
    Jag väntar mitt första barn, en dotter som är beräknad till den 26 maj. Har inte känt någonting än direkt, har sammandragningar men det har jag haft länge. Fick veta förra veckan att hon är fixerad så det är ju något iaf Känns väldigt abstrakt att vänta på att det ska hända, för man har ju ingen aning om hur det kommer bli. Men vi längtar jättemycket och även om jag är lite nervös så ska det samtidigt bli så spännande

• Isabelle1717
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:23:12 följande:
    Oh, spännande! Lycka till!

Hur långt har ni här i tråden till förlossningen? Vi har ca 50 min.
    40 min..och min mans kollega som jag inte träffat ska köra..vi bor i Danmark sen något år och det är den bästa lösningen ändå.
  • Isabelle1717
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 23:20:29 följande:
    Oj, Spännande uppgift att ta på sig Hur känns det för dig då att åka med en "främling"?
    Under omständigheterna känns det ok och jag är glad att vi slipper ta taxi, han som kör känner dessutom till var allt ligger vilket vi inte gör så det är ju tryggt, och min man jobbar nära med honom och tycker om honom. Men ja, jag har ju aldrig gått igenom en förlossning så vem vet hur det blir. Om jag ligger där i bilen och vattnet sipprar eller om jag behöver kräkas eller något annat, haha.. får bli som det blir Hur känns det för dig, du har ju ännu en bit längre?
  • Isabelle1717
    lillainna skrev 2018-05-17 11:05:55 följande:

Här gick vattnet i morse vid 9 tiden, så är nu inne på förlossningen. :)

Så spännande!! Är det första barnet, kände du någonting inatt? Hoppas allt går bra
  • Isabelle1717
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-17 15:05:42 följande:
    Ja taxi vill man väl helst slippa ta om det är lite längre till sjukhuset. Själv föddes jag i en taxi för att det gick så snabbt xD

Han är förhoppningsvis förberedd på att nåt sånt kan hända :) men kanske bra att packa ner en spypåse eller 2 i bb-väskan, jag har blivit räddad av att ha hundbajspåsar i fickan några gånger under graviditeten

Det känns mer okej nu än i början, måste alltid åka den sträckan om man ska till stan eller skolan (fast det är lite längre till sjukhuset såklart >_<). Så jag har vant mig och det känns inte som att det tar så lång tid, frågan är hur det känns när man har värkar, kan tänka mig att sträckan känns aningen längre då
    Hundbajspåsar, haha, ja, man får göra vad man behöver göra ibland alltså under grav Vi får se helt enkelt Hade varit skönt att hinna fram bara, föda för första gången i en bil hade varit nervigt, men det brukar väl inte gå så fort för förstagångsföderskor som jag förstått det..

Ok, ja, kan säkert kännas längre och kanske är mindre skönt att åka bil just då.. skönt att du känner dig trygg med vägen iaf, skönt att ha viss koll innan
  • Isabelle1717

Vad roligt det är förresten att läsa och följa med er alla

Är det någon av er som fått barn tidigare som inte hade några känningar men att det sedan bara körde igång? Eller är det oftast så att man har känningar i dagar/vecka/veckor innan? Undrar också om det är någon annan som känner som jag, dvs typ inget (har bf 26 maj), och väntar sitt första? Det är egentligen inte jobbigt att vänta men man kan ju inte riktigt tänka på så mkt annat just nu Mvh, en som letar tecken i form av inga-tecken

• Isabelle1717
    LakritsMatte skrev 2018-05-17 22:50:00 följande:
    Haha, inte för att slå sönder ditt hopp men med min första kände jag INGENTING mer än några ynka sammandragningar (typ 8-10 st över tre timmar) två dagar innan jag sattes igång i V42+1... men jag hoppas verkligen du slipper gå över allt för mycket!
    Haha, låter troligt att det blir efter bf då. Är inte superpigg på att bli igångsatt, men det som händer får hända. Sen så längtar man ju så mkt nu med <3 Hur var det när du blev igångsatt, på vilket sätt och gjorde det ont?
  • Isabelle1717
    marsen skrev 2018-05-17 22:54:52 följande:
    Båda mina kom utan förkänningar fyra respektive en dag innan BF. Drog igång med värkar på natten bara :)

Och från min obstetrik-föreläsning i veckan vet jag nu att det är VILA som gynnar värkarna att starta. Det är hormonet oxytocin som främjar värkarbetet och det frisätts när det parasympatiska värkarbetet jobbar. Alltså när du vilar :) Det är därför de flesta värkarbeten startar på natten.
    Aha, det låter ju lite lovande iaf
    Ok, intressant Ja, vilar gör jag mkt och känner mig rofylld..tränar regelbundet är väl det enda, men det är så skönt för ryggen och övrig kropp. Nu fick jag lite hopp iaf, ska bli såå spännande att se hur det startar!
  • Isabelle1717
    marsen skrev 2018-05-22 12:41:38 följande:

Hur många är vi nu som fortfarande väntar på våra små?

BF imorgon och idag vaknade jag med en känsla att kaaaanske är det dags idag/inatt? Somnade till lite onda sammandragningar igår, vaknade med molvärk i mage och rygg idag. Känner faktiskt "boningskänslan" i kroppen så idag ska jag dammsuga och skura golven. Sambon ska tvätta fönstren och jag ska vädra sängkläderna till spjälsängen (som har varit bäddad i X antal veckor).

Vi har årsdag idag så en godare middag väntar ikväll. Barnen är här och vädret visar sig från sin bästa sida! En perfekt dag att föda barn på helt enkelt! :D

Jag har bf den 26 och har inga tecken alls..sammandragningar som vanligt, men det har jag haft i många veckor.. känns så konstigt att man vet att det snart är dags men samtidigt inte känner någonting. Hejar på alla er andra som kämpar på, händer ju ändå saker titt som tätt
  • Isabelle1717
    marsen skrev 2018-05-25 11:03:02 följande:

Nu har värkarna kommit med 3 min mellan sen 9.30 och gör ont som f*n. Så nu är vi på väg in!

Så spännande!
    Håller med om att det är kul att få live-updates
  • Isabelle1717
    Copycatkid skrev 2018-05-26 13:49:09 följande:

Hur går det för oss andra som är kvar? Har ni några tecken eller icke tecken? :)

Själv är jag på bf+8 och gick in i v.42 idag, exakt en vecka kvar till igångsättning om det inte startar innan.

Trodde det kunde vara något på g igår eftersom de ljusrosa flytningarna kom tillbaka och höll i sig hela dagen, onda förvärkar ganska tätt och så fick jag springa på toa flera gånger (vilket jag aldrig gör utan det har varit max 2ggr per vecka och då efter att jag tagit magmedicin för att få det att funka) men allt har avtagit idag och nu känns förlossningen avlägsen igen tyvärr!

Jag har bf idag <3 men kom precis från gymmet. känner ingenting (förutom sammandragningar som vanligt..). Blir nog ingen bebis denna helgen men min barnmorska trodde inte att jag skulle behöva bli igångsatt utan att det nog snart slår till när som helst utan något direkt tecken..menmen..vi får se. Känns dock inte direkt jobbigt, mest spännande och pirrigt, lite nervös med, första gången och allt

Är det jobbigt för dig copycatkid, att gå över tiden och vänta?
  • Isabelle1717
    Copycatkid skrev 2018-05-26 15:10:26 följande:
    Varför trodde barnmorskan det då? :)

Kan säga att det spännande och pirriga du beskriver har för mig gått över helt och känner typ bara skitsamma nu, de sista dagarna här har varit mer påfrestande än jag velat inse tror jag :/ har ju sån jävla foglossning så jag kan inte heller göra något för att fördriva tiden utan jag bara ligger och väntar som en strandad val haha! Men har ställt in mig på igångsättning nästa lördag så ska försöka sova mig igenom dagarna dit hade jag tänkt :D

Håller tummarna att du slipper gå över lika länge som jag iallafall!
    Jadu, mkt sammandragningar samt att bebisen var superfixerad (hennes ord), men alltså, annars vet jag inte helt..hennes känsla verkade det mest vara generellt..för det är ju inga bevis på att det sätter igång precis för alla..är lite dålig på följdfrågor då jag ju bor i Danmark och det kommer inte lika naturligt med frågor osv, är ovan med språket. Har förberett mig tidigare och skrivit ner om det är något specifikt jag vill veta, nu accepterar jag bara allt så länge allt verkar normalt och bra Men vi få se...

Shit, vad jobbigt det låter, hoppas verkligen att det kommer igång snart. Annars är det ju bra att du har nästa lördag som målbild iaf  
    Ja, sov och unna dig massa gott tycker jag
  • Isabelle1717

Från att bara ha haft sammandragningar sen många veckor vaknade jag inatt och kunde inte somna om, molande smärta, sen gick slemproppen och det rann mellan benen, dock inte så mkt att förlossningen trodde att det var vattnet som gått. Gjorde ont fram tills 10 nu på morgonen och fortsatte att komma lite slempropp osv. Nu lugnare, så det behöver ju inte vara något som sker inom de närmsta dagarna. Men vi får se..har igångsättning nästa torsdag om det inte sätter ingång innan dess av sig självt..

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?