EhxJ skrev 2018-05-27 20:33:15 följande:
Har brutit ihop ikväll och storgråtit nu när sonen somnat. Jag har haft sammandragningar sen halva graviditeten och varit sjukskriven sen slutet av februari för detta (påverkad tapp). Sen vet jag att jag inte gått över så länge (BF + 2) men det är så sjukt psykiskt jobbigt nu när kroppen håller på såhär en hel dag och ändå leder det ingenstans! Nu är jag helt slut och förvärkarna helt försvunnit igen. Men orkar inte. Dagar som BARA gör ont så man inte orkar äta eller nåt åt ingen nytta. Sorry för detta neggo-inlägg men är helt slut psykiskt och fysiskt. Vet inte vad jag ska göra. BM nekar mig hinnsvepning med utan att ge någon förklaring (tror bara hon inte vill/känner sig bekväm med att göra det).
Snälla, ge mig råd! Hur hanterar ni sådana här dagar?
Jag kanske inte kommer med några bra råd, men känner med dig i din frustration! Själv klarar jag mig igenom dagarna med att lyssna/träna profylax och avslappning, sortera bilder i datorn, äta jordgubbar, unnar mig en alkoholfri öl eller dito bubbel mitt på dan i solen. Nu väntar jag första så jag kan bryta ihop då å då, och gör så också! Har även börjat leta saker/kläder jag vill köpa åt mig när bebismagen är borta.
Våga ringa barnmorskan och be om hinnsvepning igen, ifrågasätt varför inte och fråga om någon annan annars kan på mottagningen.