• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Jeex
    OPP skrev 2018-05-24 14:23:56 följande:

Vad roligt! Grattis! :)

Tack så mycket :)
  • Jeex
    lovenoodle skrev 2018-05-24 09:51:42 följande:

Hej allihopa,

Tyvärr blev det missfall även denna gång, i vecka 7+0. Jag började blöda dagen innan jag skulle på mitt första vul för att datera graviditeten och visste direkt att det rörde sig om ett missfall. Igår fick jag det bekräftat och det fanns ingenting kvar så kroppen hade redan tagit hand om allt. Eftersom jag fått två missfall på raken nu kommer vi vänta med att försöka igen åtminstone en mens emellan. Läkaren sa dock att det inte är något onormalt att få två missfall i rad och att eftersom jag verkar vara väldigt fertil och har ett barn sedan innan är detta bara otur och slump. Önskar er alla andra fortsatt lycka <3

Så tråkigt. Beklagar verkligen. Stor lycka till er nästa gång.
  • Jejje93
    Jeex skrev 2018-05-24 14:18:23 följande:

Första besöket hos bm. Allt såg så ba ut :) Världens mysigaste bm. Blev framflyttad några dagar till v.8 (7+1)

Nu ska jag bara njuta av att jag är gravid. Hur tråkig vore det inte att titta tillbaka och att man spenderat tiden med att bara oroa sig för mf m.m :)

Längtar redan till nästa besök.

Får man göra ultraljud på inskrivningen?
  • Jeex
    Jejje93 skrev 2018-05-24 17:16:52 följande:

Jag fick det iaf.
  • Delilah2001
    Jejje93 skrev 2018-05-24 17:16:52 följande:

Här får man det inte vanligtvis.

Men denna gång får jag göra det eftersom jag haft missed abortion tidigare.
  • Delilah2001
    Sofia12310 skrev 2018-05-24 15:09:16 följande:

Hej! Var på vul idag

Har ju oregelbunden mens så skulle kolla hur långt gången jag var men hinnsäcken var tom var i en annan kommun än där jag bor för de var ont om tider fick akut tid på måndag i min kommun, läkaren skyllde lite på att apparaten var dålig och gammal, men skulle man vara i vecka 9(8+2) om man går efter mens så borde de ju synas han sa att hinnsäcken va stor.

Nån som varit med om detta? Bara vänta på blödning antar jag?

Lycka till ni andra <3

Jag var med om det, gjorde ultraljud i vecka 8+1.

Tom hinnsäck, men den motsvarade bara vecka 6 i storlek.

Håller tummarna för dig!
  • Dunciss

Hej på er alla, hoppas det är ok att jag hoppar in här :) 

Grattis till er alla som plussat! 

Plussade med nummer två för två veckor sedan och har bf i mitten av januari om mina beräkningar stämmer, typ 17:e? 

Om allt går vägen (vilket jag hoppas på) kommer det bara att skilja drygt ett år mellan barnen. Finns det någon annan här som också har barn tätt? Måste säga att jag har lite ångest över tanken på att få ett litet spädbarn samtidigt som den äldre börjar lära sig gå och behöver en hel del tillsyn... Kommer jag och min man att räcka till för två barn?? Massor med tankar som snurrar runt i huvudet just nu. Dessutom kom graviditeten oväntat så jag har druckit vin och ätit rökt korv och gjort sånt som man inte borde, det ger mig lite ångest också... 

Massor med negativa tankar nu, men allra mest är jag ju glad och lycklig och håller tummarna att allt går vägen. Innan ettan kom hade jag två missfall så det känns absolut inte självklart att ett plus på stickan leder till ett barn, men vi håller tummarna här hemma.

Har ni andra gjort ultraljd tidigt? Jag har tid hos läkaren nästa vecka och det känns spännande men också läskigt. Kommer att bli så verkligt då... :)

• Sofia12310
    Dunciss skrev 2018-05-24 21:14:38 följande:

Plussade med nummer två för två veckor sedan och har bf i mitten av januari om mina beräkningar stämmer, typ 17:e? 

Om allt går vägen (vilket jag hoppas på) kommer det bara att skilja drygt ett år mellan barnen. Finns det någon annan här som också har barn tätt? Måste säga att jag har lite ångest över tanken på att få ett litet spädbarn samtidigt som den äldre börjar lära sig gå och behöver en hel del tillsyn... Kommer jag och min man att räcka till för två barn?? Massor med tankar som snurrar runt i huvudet just nu. Dessutom kom graviditeten oväntat så jag har druckit vin och ätit rökt korv och gjort sånt som man inte borde, det ger mig lite ångest också... 

Massor med negativa tankar nu, men allra mest är jag ju glad och lycklig och håller tummarna att allt går vägen. Innan ettan kom hade jag två missfall så det känns absolut inte självklart att ett plus på stickan leder till ett barn, men vi håller tummarna här hemma.

Har ni andra gjort ultraljd tidigt? Jag har tid hos läkaren nästa vecka och det känns spännande men också läskigt. Kommer att bli så verkligt då... :)

Hej! Kul! Om denna graviditet går som den ska så skiljer de 1,5 år på mina!

Var på vul idag har oregelbunden mens kunde bara se hinnsäck, enligt mens borde jag vars i vecka 9 men hade sex en gång och de var 22 april vilket gör att jag birde vara i 5-6 ska på vul igen på måndag inte säkert man ser nåt då heller. Men vilken vecka ska du Göra vul? Lycka till!
  • Delilah2001
    Dunciss skrev 2018-05-24 21:14:38 följande:

Hej, jag kommer ha 18 månader mellan mina yngsta, om allt går vägen!

Känner mig också lite orolig hur man ska räcka till, men det får gå på något sätt!

Jag fyller 39 i år, så det var inte läge att vänta med syskonförsök heller...

Jag har tid för ultraljud 4 juni. Hade ett missfall och ett ma innan jag blev gravid med sonen, så får göra ett tidigt ultraljud därför.
Svar på tråden BF Januari 2019