Inlägg från: Sofia12310 |Visa alla inlägg
  • Sofia12310

BF Januari 2019

Hej! Jag plussade 14 maj och då var mensen 2 veckor sen, men min mens är oregelbunden sen efter förlossningen, har en dotter på 10 månader! Så imorgon ska vi på VUL och se hur de ligger till är i vecka 9 (8+2) men tror vi blir skjutna bakåt lite pga den oregelbundna mensen! Nån mer som har barn tätt? :) kommer skilja ca 1,5 år tänkte om de är några för och nackdelar kommer vi klara de?

• Sofia12310
    GackenGh91 skrev 2018-05-23 10:31:40 följande:

Hej tjejer! Har skapat en fb grupp bf januari 2019 gå gärna med så följs vi åt!

Kan inte hitta denna gruppen! :(
  • Sofia12310
    Delilah2001 skrev 2018-05-23 12:21:07 följande:

Jag har en son på 10 månader, så om detta går vägen nu så kommer det skilja 1,5 år mellan dem!

Mina äldre barn är det stor åldersskillnad på, så detta blir något nytt.

Spännnande !!!
  • Sofia12310

Hej! Var på vul idag

Har ju oregelbunden mens så skulle kolla hur långt gången jag var men hinnsäcken var tom var i en annan kommun än där jag bor för de var ont om tider fick akut tid på måndag i min kommun, läkaren skyllde lite på att apparaten var dålig och gammal, men skulle man vara i vecka 9(8+2) om man går efter mens så borde de ju synas han sa att hinnsäcken va stor.

Nån som varit med om detta? Bara vänta på blödning antar jag?

Lycka till ni andra <3

• Sofia12310
    Dunciss skrev 2018-05-24 21:14:38 följande:

Hej på er alla, hoppas det är ok att jag hoppar in här :) 

Grattis till er alla som plussat! 

Plussade med nummer två för två veckor sedan och har bf i mitten av januari om mina beräkningar stämmer, typ 17:e? 

Om allt går vägen (vilket jag hoppas på) kommer det bara att skilja drygt ett år mellan barnen. Finns det någon annan här som också har barn tätt? Måste säga att jag har lite ångest över tanken på att få ett litet spädbarn samtidigt som den äldre börjar lära sig gå och behöver en hel del tillsyn... Kommer jag och min man att räcka till för två barn?? Massor med tankar som snurrar runt i huvudet just nu. Dessutom kom graviditeten oväntat så jag har druckit vin och ätit rökt korv och gjort sånt som man inte borde, det ger mig lite ångest också... 

Massor med negativa tankar nu, men allra mest är jag ju glad och lycklig och håller tummarna att allt går vägen. Innan ettan kom hade jag två missfall så det känns absolut inte självklart att ett plus på stickan leder till ett barn, men vi håller tummarna här hemma.

Har ni andra gjort ultraljd tidigt? Jag har tid hos läkaren nästa vecka och det känns spännande men också läskigt. Kommer att bli så verkligt då... :)

Hej! Kul! Om denna graviditet går som den ska så skiljer de 1,5 år på mina!

Var på vul idag har oregelbunden mens kunde bara se hinnsäck, enligt mens borde jag vars i vecka 9 men hade sex en gång och de var 22 april vilket gör att jag birde vara i 5-6 ska på vul igen på måndag inte säkert man ser nåt då heller. Men vilken vecka ska du Göra vul? Lycka till!
  • Sofia12310

Ska på de andra ultraljudet imon, är så nervös! Sist såg dom bara en tom hinnsäck som var ?stor? de var de enda han sa. Kan nån ge mig lugnande ord? Jääättte nervööööös

• Sofia12310
    Saima17 skrev 2018-05-27 20:00:57 följande:

vilken vecka e du i? ja va me om samma förra veckan.. va då I v5. gick in i v6 idag. Ja ska på ultra på onsda.. då ska vi hoppeligen få se ett hjärta ticka. d kommer no gå bra för dj å!!

Enligt mens v9 men den är oregelbunden! Upp till en månad sen ibland..

Men hade bara sex en gång denna månaden, den 22 april, så bör vara i vecka 5-6.

Har läst de kan vara vanligt man inte ser mer så tidigt men är ändå så nervös för ibland är de ju ingen i fostersäcken! Hoppas de går bra för dig med!!
  • Sofia12310
    Saima17 skrev 2018-05-27 23:01:26 följande:

Okej, då e vi rätt lika kanske :) ha du mått illa eller inget speciellt? ja e no rätt säker på att vi båda har nån inneboende. Ja ha mått illa sen 5 dagar före +et och nu sen i onsdags ha ja börja spy.. idag 4 ggr.. Så d eskalerar för mj.. Så d tar ja som ett jätte bra tecken å d ha lugna mj

Ja! Mår illa till och från, och jätte ömma stora bröst och jätte trött.. tror dock man kan ha symtomen ändå? Men egentligen borde man väl inte de, vet inte vart symtomen kommer ifrån egentligen, jag kan höra av mig imon, har tid klockan ett. Inte säkert de syns nåt imon heller. Men får hoppas vi får svar!!
  • Sofia12310
    Vegas skrev 2018-05-28 13:06:50 följande:

Hur gick det?

V 7 (6+6)

Så de gick toppen!

Ägglossningen var 2 veckor sen som vi trodde !!!! :)
  • Sofia12310
    Vegas skrev 2018-05-28 19:21:19 följande:

Gud vad skönt!! Grattis! Dom såg inget först för att det var för tidigt eller? :)

Ja och för att vi var in en annan kommun för de inte fanns tider, så var extremt gamla ultraljud, så de såg bara en hinnsäck!
  • Sofia12310
    Virrepannan skrev 2018-05-29 22:31:20 följande:

BF 13/1, är på 7+1 idag. Plussade i lördags, 26/5 :)

Har också bf då enligt ultraljudet ! :)
  • Sofia12310
    Grodan7 skrev 2018-06-07 09:06:23 följande:

Hänger med här. Gravid 8+3 efter IVF och igår såg vi det lilla pyret på VUL :) BF 14/1

Samma bf!
  • Sofia12310
    Grodan7 skrev 2018-06-07 19:09:12 följande:

Vad roligt! Har du barn sen tidigare eller är det första?

Har en dotter på 10 månader, så kommer skilja 1,5 år på dem, de blir spännande! Är det din första?
Svar på tråden BF Januari 2019