Dunciss skrev 2018-05-24 21:14:38 följande:
Hej på er alla, hoppas det är ok att jag hoppar in här :)
Grattis till er alla som plussat!
Plussade med nummer två för två veckor sedan och har bf i mitten av januari om mina beräkningar stämmer, typ 17:e?
Om allt går vägen (vilket jag hoppas på) kommer det bara att skilja drygt ett år mellan barnen. Finns det någon annan här som också har barn tätt? Måste säga att jag har lite ångest över tanken på att få ett litet spädbarn samtidigt som den äldre börjar lära sig gå och behöver en hel del tillsyn... Kommer jag och min man att räcka till för två barn?? Massor med tankar som snurrar runt i huvudet just nu. Dessutom kom graviditeten oväntat så jag har druckit vin och ätit rökt korv och gjort sånt som man inte borde, det ger mig lite ångest också...
Massor med negativa tankar nu, men allra mest är jag ju glad och lycklig och håller tummarna att allt går vägen. Innan ettan kom hade jag två missfall så det känns absolut inte självklart att ett plus på stickan leder till ett barn, men vi håller tummarna här hemma.
Har ni andra gjort ultraljd tidigt? Jag har tid hos läkaren nästa vecka och det känns spännande men också läskigt. Kommer att bli så verkligt då... :)
Hej! Kul! Om denna graviditet går som den ska så skiljer de 1,5 år på mina!
Var på vul idag har oregelbunden mens kunde bara se hinnsäck, enligt mens borde jag vars i vecka 9 men hade sex en gång och de var 22 april vilket gör att jag birde vara i 5-6 ska på vul igen på måndag inte säkert man ser nåt då heller. Men vilken vecka ska du Göra vul? Lycka till!