• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Linnpish

Hej!

Jag väntar mitt första, bf 5 januari. Helt oplanerat, enligt min läkare skulle jag inte ens kunna bli med barn. Skönt att dom också kan ha fel :) Lite skrämmande är det dock, och eftersom vi inte planerat det och inte har någon som helst vana med barn har vi mycket att lära. Skönt att ha ett medium där man kan prata med andra som är ungefär lika långt gångna :)

Jag bor i Göteborg, om det finns fler härifrån kanske någon har lust att ta en fika? :)

• Dunciss
    Delilah2001 skrev 2018-05-25 00:24:27 följande:
    Hej, jag kommer ha 18 månader mellan mina yngsta, om allt går vägen!

Känner mig också lite orolig hur man ska räcka till, men det får gå på något sätt!

Jag fyller 39 i år, så det var inte läge att vänta med syskonförsök heller...

Jag har tid för ultraljud 4 juni. Hade ett missfall och ett ma innan jag blev gravid med sonen, så får göra ett tidigt ultraljud därför.
    Ja, då är vi i ungefär samma sits... Jag är 31 så har ju inte bråttom på det sättet. Vi kämpade i två år innan första kom, och med tanke på att det gick trögt med första, plus att jag ammar trodde vi nog inte att det skulle gå så fort :) Men vi hade tur helt enkelt.

Även om det blir mycket jobb i början tror jag att tdet blir roligt för dem senare, att ha ett syskon så nära i ålder.
    Sofia12310 skrev 2018-05-24 22:44:45 följande:
    Hej! Kul! Om denna graviditet går som den ska så skiljer de 1,5 år på mina!

Var på vul idag har oregelbunden mens kunde bara se hinnsäck, enligt mens borde jag vars i vecka 9 men hade sex en gång och de var 22 april vilket gör att jag birde vara i 5-6 ska på vul igen på måndag inte säkert man ser nåt då heller. Men vilken vecka ska du Göra vul? Lycka till!
    Kommer vara i 7+1 vid ultraljudet :) Förra graviditeten såg vi hjärtslag redan vecka 6+1 men det är ju inte alls säkert så vi väntar lite 
    längre denna gång. Håller tummarna att det går bra för dig på måndag!
  • Delilah2001
    Dunciss skrev 2018-05-26 17:03:27 följande:

Ja, då är vi i ungefär samma sits... Jag är 31 så har ju inte bråttom på det sättet. Vi kämpade i två år innan första kom, och med tanke på att det gick trögt med första, plus att jag ammar trodde vi nog inte att det skulle gå så fort :) Men vi hade tur helt enkelt.

Även om det blir mycket jobb i början tror jag att tdet blir roligt för dem senare, att ha ett syskon så nära i ålder.Kommer vara i 7+1 vid ultraljudet :) Förra graviditeten såg vi hjärtslag redan vecka 6+1 men det är ju inte alls säkert så vi väntar lite längre denna gång. Håller tummarna att det går bra för dig på måndag!

Tog två år här också innan första kom.

Nu hoppas jag att det ser bra ut på ultraljudet om 11 dagar. En första milstolpe!
  • Crazzy
    Linnpish skrev 2018-05-26 15:43:38 följande:

Hej!

Jag väntar mitt första, bf 5 januari. Helt oplanerat, enligt min läkare skulle jag inte ens kunna bli med barn. Skönt att dom också kan ha fel :) Lite skrämmande är det dock, och eftersom vi inte planerat det och inte har någon som helst vana med barn har vi mycket att lära. Skönt att ha ett medium där man kan prata med andra som är ungefär lika långt gångna :)

Jag bor i Göteborg, om det finns fler härifrån kanske någon har lust att ta en fika? :)

Stort grattis :D. Förstår om det blev lite chockartat, men så himla roligt att det bara hände!

Det kanske du redan vet, men börja äta folsyra på en gång .
  • Barnjanuari2019

Vi har försökt få barn i snart två år och har sökt hjälp då vi är 39 och 41 år. Har blivit godkända för IVF och skulle starta med långt protokoll efter semestrarna då mottagningen har stängt i juli och vi inte hann börja innan. I fredags testade jag positivt på gravtest, gjorde ett nytt igår och det var också positivt. Beräknad BF 26/1 2019 och är i v.5+2 enligt Natural Cycles. Är på samma gång så otroligt lycklig men också livrädd och nervös/orolig... Känner definitivt av i kroppen att jag är gravid, brösten ömmar och spänner otroligt mycket och magen likaså. Hur mycket vågar man hoppas?! Någon som känner igen sig?

• lksnigel

Jag har bjudit in er som sa att ni ville vara med i fb gruppen :) Vi har beslutat att stänga gruppen efter idag då de flesta ville ha en lite mindre grupp, så ni som vill vara med men som ännu inte skickat er mejladress, gör det idag! :) 

• Linnpish
    Crazzy skrev 2018-05-26 23:06:40 följande:
    Stort grattis :D. Förstår om det blev lite chockartat, men så himla roligt att det bara hände!

Det kanske du redan vet, men börja äta folsyra på en gång .
    Tack! :) Ja, chocken har börjat övergå i glädje. Man vågar ju inte riktigt fästa sig än, mycket kan ju hända och det är så ledsamt att läsa om alla här som det tyvärr inte höll för. 

Folsyra började jag med direkt, det tipsade barnmorskan om :)
Svar på tråden BF Januari 2019