• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Sofia12310

Ska på de andra ultraljudet imon, är så nervös! Sist såg dom bara en tom hinnsäck som var ?stor? de var de enda han sa. Kan nån ge mig lugnande ord? Jääättte nervööööös

• Saima17
    Sofia12310 skrev 2018-05-27 19:53:10 följande:

Ska på de andra ultraljudet imon, är så nervös! Sist såg dom bara en tom hinnsäck som var ?stor? de var de enda han sa. Kan nån ge mig lugnande ord? Jääättte nervööööös

vilken vecka e du i? ja va me om samma förra veckan.. va då I v5. gick in i v6 idag. Ja ska på ultra på onsda.. då ska vi hoppeligen få se ett hjärta ticka. d kommer no gå bra för dj å!!
  • Maramba

Gick in i vecka 6 igår. Idag har jag haft sendrag/kramp i stortån heeela dagen. Och nu på kvällen har det även börjat i ena pekfingret. Aldrig haft det tidigare. Kan det hänga ihop med graviditeten? Kan jag ha brist på nåt? :)

• Sofia12310
    Saima17 skrev 2018-05-27 20:00:57 följande:

vilken vecka e du i? ja va me om samma förra veckan.. va då I v5. gick in i v6 idag. Ja ska på ultra på onsda.. då ska vi hoppeligen få se ett hjärta ticka. d kommer no gå bra för dj å!!

Enligt mens v9 men den är oregelbunden! Upp till en månad sen ibland..

Men hade bara sex en gång denna månaden, den 22 april, så bör vara i vecka 5-6.

Har läst de kan vara vanligt man inte ser mer så tidigt men är ändå så nervös för ibland är de ju ingen i fostersäcken! Hoppas de går bra för dig med!!
  • Jejje93
    Maramba skrev 2018-05-27 20:06:20 följande:

Gick in i vecka 6 igår. Idag har jag haft sendrag/kramp i stortån heeela dagen. Och nu på kvällen har det även börjat i ena pekfingret. Aldrig haft det tidigare. Kan det hänga ihop med graviditeten? Kan jag ha brist på nåt? :)

Hahaaaaa, jag skrattar ihjäl mig.
    Jag har också haft sendrag i vänster stortå idag. Eller inte riktigt som vanligt sendrag men har vart som en pulserande liksom smärta i stortån.
  • Saima17
    Sofia12310 skrev 2018-05-27 20:19:39 följande:

Enligt mens v9 men den är oregelbunden! Upp till en månad sen ibland..

Men hade bara sex en gång denna månaden, den 22 april, så bör vara i vecka 5-6.

Har läst de kan vara vanligt man inte ser mer så tidigt men är ändå så nervös för ibland är de ju ingen i fostersäcken! Hoppas de går bra för dig med!!

Okej, då e vi rätt lika kanske :) ha du mått illa eller inget speciellt? ja e no rätt säker på att vi båda har nån inneboende. Ja ha mått illa sen 5 dagar före +et och nu sen i onsdags ha ja börja spy.. idag 4 ggr.. Så d eskalerar för mj.. Så d tar ja som ett jätte bra tecken å d ha lugna mj
  • Maramba
    Jejje93 skrev 2018-05-27 22:31:10 följande:

Hahaaaaa, jag skrattar ihjäl mig.

Jag har också haft sendrag i vänster stortå idag. Eller inte riktigt som vanligt sendrag men har vart som en pulserande liksom smärta i stortån.

Haha men vad sjukt! Du har rätt, sendrag är inte rätt ord. Snarare pulserande smärta.
  • Sofia12310
    Saima17 skrev 2018-05-27 23:01:26 följande:

Okej, då e vi rätt lika kanske :) ha du mått illa eller inget speciellt? ja e no rätt säker på att vi båda har nån inneboende. Ja ha mått illa sen 5 dagar före +et och nu sen i onsdags ha ja börja spy.. idag 4 ggr.. Så d eskalerar för mj.. Så d tar ja som ett jätte bra tecken å d ha lugna mj

Ja! Mår illa till och från, och jätte ömma stora bröst och jätte trött.. tror dock man kan ha symtomen ändå? Men egentligen borde man väl inte de, vet inte vart symtomen kommer ifrån egentligen, jag kan höra av mig imon, har tid klockan ett. Inte säkert de syns nåt imon heller. Men får hoppas vi får svar!!
  • Saima17
    Sofia12310 skrev 2018-05-27 23:05:23 följande:

Ja! Mår illa till och från, och jätte ömma stora bröst och jätte trött.. tror dock man kan ha symtomen ändå? Men egentligen borde man väl inte de, vet inte vart symtomen kommer ifrån egentligen, jag kan höra av mig imon, har tid klockan ett. Inte säkert de syns nåt imon heller. Men får hoppas vi får svar!!

Lycka till! ja å min lilla larv håller tummarna
  • Vegas
    Maramba skrev 2018-05-27 23:03:53 följande:

Haha men vad sjukt! Du har rätt, sendrag är inte rätt ord. Snarare pulserande smärta.

Testa att dricka mer vatten! Speciellt nu när det är så varmt. :)
Svar på tråden BF Januari 2019