• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • OPP
    Sofia12310 skrev 2018-05-28 14:01:57 följande:

V 7 (6+6)

Så de gick toppen!

Ägglossningen var 2 veckor sen som vi trodde !!!! :)

Grattis! Vad skönt att det gick bra! Nu kan du andas ut och njuta. :)
  • Jeelwi

Hej! Glad

Första gången för mig inne på Familjeliv och har ingen närstående som väntar barn just nu och vill väl mest se och läsa vad andra i liknande situation går igenom just nu.

Plussade 5/5 och har BF 12/1 enligt senaste mens. Blev gravid på första försöket efter att ha haft ett tidigt MF i början av året, väntande där efter 3 månader för att läka lite både fysiskt och psykiskt. Är superglad över plusset men oron för ett andra MF finns samtidigt där, försöker dock tänka positivt och "njuta" av alla symptom som är desto fler än sist just nu. 

Någon mer som kan uppleva illamående en stund efter att man ätit? Är illamående till och från hela dagarna men mest en stund efter mat men det kanske är vanligt? 

• Jejje93
    Jeelwi skrev 2018-05-29 12:13:15 följande:

Hej! Glad

Första gången för mig inne på Familjeliv och har ingen närstående som väntar barn just nu och vill väl mest se och läsa vad andra i liknande situation går igenom just nu.

Plussade 5/5 och har BF 12/1 enligt senaste mens. Blev gravid på första försöket efter att ha haft ett tidigt MF i början av året, väntande där efter 3 månader för att läka lite både fysiskt och psykiskt. Är superglad över plusset men oron för ett andra MF finns samtidigt där, försöker dock tänka positivt och "njuta" av alla symptom som är desto fler än sist just nu. 

Någon mer som kan uppleva illamående en stund efter att man ätit? Är illamående till och från hela dagarna men mest en stund efter mat men det kanske är vanligt? 

Jaaa jag har precis samma :) mår illa efter jag ätit. Men bara ibland, oftast mår jag mest illa på kvällen. Sen av vissa lukter haha
  • Jejje93

Hej! Glad

Jag plussade 8/5 och har BF 14/1
  • Hararochkaniner
    Jejje93 skrev 2018-05-29 13:57:47 följande:
    Jaaa jag har precis samma :) mår illa efter jag ätit. Men bara ibland, oftast mår jag mest illa på kvällen. Sen av vissa lukter haha
    Ja jag har samma. Illamående och lukter. Illamåendet kan komma närhelst på dagen som nu Kaffe luktar fruktansvärt, till och med kaffesump sticker.
    Har inte kräkts än men funderar på att tvinga mig själv kräkas så att det kan gå över någon gång. Urk
  • LJOO

Hej,

Efter fyra inseminationsförsök har jag äntligen plussat och går in i v.8 på fredag. Jag har bokat in ett tidigt ultraljud på måndag och ser fram emot besöket med spänning och förväntan.

Är illamående på eftermiddagar/kvällar och konstant trött.

Är intresserad av att gå med i FB-gruppen. Vem skriver jag till? :)

• Saima17

Hej! 

hej.

plussade 14/5.. 4 dagar före mens. Ha sen en vecka spytt på morron. idag e första dagen som ja spytt hela dagen. varit hungri å ätit halv smörgås å sen blivi äcklad. måsta ligga ner för å int spy. e hemskt. Ska på ul imorro. 5+3 för att få kolla att allt e ok innan ja börjar med blodförtunnande sprutor.
  • Jeex

Att gå in i v.9 har varit hemskt. Hcg-nivåerna kan nå helt nya höjder och illamåendet och humörsvängningar kan slå till med en fruktansvärd kraft. Jag mår så dåligt och min sambo måste jobba hemifrån för jag kan inte resa mig upp ur sängen utan att svimma eller kräkas.

Har aldrig varit så negativt inställd till att vara gravid som jag är nu.

• Lucifer91
    Tvåbarnsmamma122 skrev 2018-05-28 14:58:38 följande:

Hej! Jag skulle jätte gärna vilja vara med i gruppen, har bf 26 januari 2019. Vem ska jag kontakta?

Åhh jag har också bf 26 januari ;)
Svar på tråden BF Januari 2019