• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • OPP
    Saima17 skrev 2018-05-22 10:46:20 följande:

gu va häftigt!!!!

Åh ja ska på VUL imorron å inskrivning å få reda på vilken v ja e i.. längtar såååå!

Vad spännande! :)
  • OPP
    Jejje93 skrev 2018-05-22 10:46:28 följande:

Jag var också på VUL idag. Det va en liiiiten liten knöp på 6+0 fast jag trodde 8+6. Det var så litet så man såg något som pickade på men svårt att garantera något. Men hon sa att allt såg ut som det skulle med gulesäck och allt. Tror intr jag fått missfall i vecka 6 och att det ligger kvar för tog ett clearblue för 2 veckor sen som visade 2-3 och ett för en vecka sen som visade 3+.

Så det är lite lättare att vara glad nu.

Vad kul! Jag håller med, det är lättare att vara glad nu. Men om mitt VUL stämmer tidsmässigt, vilket jag inte tror då jag vet när ÄL var, så blir vi flyttade till december... det gäller att knipa då till januari. :)
  • Jejje93
    OPP skrev 2018-05-22 12:53:10 följande:
    Vad kul! Jag håller med, det är lättare att vara glad nu. Men om mitt VUL stämmer tidsmässigt, vilket jag inte tror då jag vet när ÄL var, så blir vi flyttade till december... det gäller att knipa då till januari. :)
    Hahah jaaaa. Elakt att bli född i december ;)
    Jag är så galen så jag tog ett nytt grav. Test idag fast jag vart på VUL. MEN Blev lite osäker med att hon hade svårt att se hjärtat. Men vecka 6+0 kanske det är vanligt i... jag tog ett test och det blev ett starkt streck nästan innan kontrollstrecket. Så är nog gravid iallafall haha!
  • Delilah2001
    Jejje93 skrev 2018-05-22 13:46:49 följande:

Jag är så galen så jag tog ett nytt grav. Test idag fast jag vart på VUL. MEN Blev lite osäker med att hon hade svårt att se hjärtat. Men vecka 6+0 kanske det är vanligt i... jag tog ett test och det blev ett starkt streck nästan innan kontrollstrecket. Så är nog gravid iallafall haha!

Vecka 6+0 är gränsfall att se hjärta...

Jag gjorde ultraljud i vecka 6+0 med första barnet, då syntes hjärtat.

Men i vecka 6+0 med andra barnet syntes det inte.
  • OPP
    Jejje93 skrev 2018-05-22 13:46:49 följande:

Ha ha! Hon som gjorde UL idag på mig frågade hur många test jag gjort eftersom jag inte trott på graviditeten. BARA 4 sa jag. :)
  • Jejje93
    Delilah2001 skrev 2018-05-22 14:57:37 följande:
    Vecka 6+0 är gränsfall att se hjärta...

Jag gjorde ultraljud i vecka 6+0 med första barnet, då syntes hjärtat.

Men i vecka 6+0 med andra barnet syntes det inte.
    Ja hon sa så. :)
    Det var ju något som tickade på vid fostret men hon sa att de lika bra kan vara ett blodkärl från mig. Men allt såg bra ut så hon trodde det var hjärtat :)
  • Jejje93
    OPP skrev 2018-05-22 15:15:25 följande:
    Ha ha! Hon som gjorde UL idag på mig frågade hur många test jag gjort eftersom jag inte trott på graviditeten. BARA 4 sa jag. :)
    Jag är uppe i sex stycken Hahaha.
  • Jefare1

V 5 imorgon :) någon annan som också är sär omkring?

Enligt NC är BF 31 januari så räknar med februaribebis : )

• Kanelis

Hur har ni gjort för att få så tidiga ultraljud? Eller det är standard?? Jag ska på inskrivning om en vecka, bör då vara i vecka 7. Hade SÅ gärna fått ett VUL då för att veta att det verkligen finns något där...

• Jejje93
    Kanelis skrev 2018-05-22 15:42:35 följande:

Hur har ni gjort för att få så tidiga ultraljud? Eller det är standard?? Jag ska på inskrivning om en vecka, bör då vara i vecka 7. Hade SÅ gärna fått ett VUL då för att veta att det verkligen finns något där...

Jag övervägde abort först. då är VUL standard. Sen har jag PCOS och då vill dom se så det är ok. :)
    Annars i regel är det inte ultraljud förns RUL om du ej har haft problematik tidigare
Svar på tråden BF Januari 2019