• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • EIJ90

Hej allihopa!

Plussade i tisdags med digitalt test på äl+11 (bim-2).

Är alltså i v4+2. Bf 26/1.

Känner mig orolig för att symptomen kommer och går. Är inte illamående, tycker hungern och tröttheten har avtagit jämfört med innan i veckan. Känner molvärk från och till. Konstig smak i munnen från och till. Ibland lite ömma bröst.

Borde jag inte känna mer? Blir så nojig för fick mf i v 7 tidigare i vår.

Nån annan som inte känner likadant? Jobbigt att tiden går så långsamt...

• Meemelie
    EIJ90 skrev 2018-05-20 07:41:49 följande:

Hej allihopa!

Känner mig orolig för att symptomen kommer och går. Är inte illamående, tycker hungern och tröttheten har avtagit jämfört med innan i veckan. Känner molvärk från och till. Konstig smak i munnen från och till. Ibland lite ömma bröst.

Jag är i vecka 7 nu och känner inte heller särskilt mycket. Molvärk till och från som känns som mensvärk och bröst som känns ömma om man tar på dem. Kanske lite tröttare än vanligt, men annars ingenting. Lyckades till och med ta mig runt Göteborgsvarvet igår i värmen, visserligen med lite sämre tid än förväntat. Jag tänker att det är ju skönt att inte känna illamående eller liknande så jag är glad för att inte känna mer än såhär :)
  • Saima17

Hej allihopa!

hej.

Ja +a 4 dagar före mens.. Dock vet int ännu gyn om ja e i v5 eller v9 ännu.. Ska på vul på onsda igen å se. Ja ha haft mensvärk sen 6 dagar före mens.. mått illa sen 5 dagar före mens.. e extremt uppsvälld..trött, vrålhungrig å ömma bröst.. metallsmak.. igår börja ja få vita flytningar.. å är täppt i näsan på morgon. därav tror å hoppas ja att ja e i v9..int jätte kul. m alla dom symtomen heller.. mår illa t kl 13 på dan ungefär.. sen börjar d v 22 igen ungefär. Så man snart får berätta.. blivande fammo fyller 65 snart så sku va bra present :D monitorn ja +a me så ska eg visa först 3 dagar före mens.. Så d kan va att ja e längre än v5. blev plötsligt livrädd för missfall häromdan.. tiden går så äckligt långsamt. sambon kommer hem från jobb på torsdag.. första gången vi vet att vi e 3..
  • Rödtulpan

Åh jag är så nervös!

Idag har jag ?mensvärk-ont? i magen. Jag mår illa och känner min darrig.

Fick i höstas missfall och är så rädd för att det ska bli igen.

Har 1 barn sedan innan men minns ej om jag hade sån när ?mensvärk?

• Saima17
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 10:19:18 följande:

Åh jag är så nervös!

Idag har jag ?mensvärk-ont? i magen. Jag mår illa och känner min darrig.

Fick i höstas missfall och är så rädd för att det ska bli igen.

Har 1 barn sedan innan men minns ej om jag hade sån när ?mensvärk?

Ja har en gång om dagen ordentlig mens/växtvärk per dag.. Som håller i sj ca 1min. riktit så att ja får gåshud och börjar må illa.. vilken vecka e du i?
  • Rödtulpan

Ja okej för nu har det släppt lite så det känns lite lugnare nu. 5+3 är jag i

Saima17 skrev 2018-05-20 10:31:53 följande:

Ja har en gång om dagen ordentlig mens/växtvärk per dag.. Som håller i sj ca 1min. riktit så att ja får gåshud och börjar må illa.. vilken vecka e du i?

• Jeex

Hej allihopa!

Du är en så länge ganska tidigt in i graviditeten, och det är inte så konstigt om du inte känner så mycket. Sedan är det så olika för alla. Vissa känner redan mycket från start och andra inte.

För mig kommer det och går. Ibland har jag jättemycket symptom, och ibland inget. Jag hade när jag var i din vecka lite metallsmak i munnen och trött.

Så bara för att man känner mer än någon annan betyder det ju intr att den är mer gravid. Men jag förstå din oro så väl, men brukar nu tänka så här att jag istället är tacksam för att inte behöva må så dåligt :)

Och vet du vad, är du orolig så är det okej att känna sig så. Vet att många skriver att man ska njuta och tänka på att man väntar barn och inte ett missfall, vilket är en mening som jag är allergisk mot. Bara för att man är orolig betyder det ju int att man inte är glad för det lilla liv som växer i en.

Mina tips är att intr försöka jämföra dina symptom med andra och känner du att oron är för mycket, så hör av dig till en bm och ställ frågor :)

Lycka till.
  • Jeex
    Meemelie skrev 2018-05-20 08:01:20 följande:

Jag är i vecka 7 nu och känner inte heller särskilt mycket. Molvärk till och från som känns som mensvärk och bröst som känns ömma om man tar på dem. Kanske lite tröttare än vanligt, men annars ingenting. Lyckades till och med ta mig runt Göteborgsvarvet igår i värmen, visserligen med lite sämre tid än förväntat. Jag tänker att det är ju skönt att inte känna illamående eller liknande så jag är glad för att inte känna mer än såhär :)

Imponerad av din prestation igår :)
  • Saima17
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 10:57:42 följande:

Ja okej för nu har det släppt lite så det känns lite lugnare nu. 5+3 är jag i

Okej då e vi kanske ganska lika :) e 5+1 idag :D om d va mens förra mån.. Ha du haft extremt varmt? ja sättas för minsta lilla. skit jobbigt nu när d e nästans 30 grader varmt ute..
  • Rödtulpan

Spännande :)

Nää inget jag tänkt på. Kanske lite värre än vanligt. Känner inte av mycket illamående än som tur är. Utan mest att det stramar i nedre delen av magen och det vet jag att jag hade sist med.

Saima17 skrev 2018-05-20 11:28:57 följande:

Okej då e vi kanske ganska lika :) e 5+1 idag :D om d va mens förra mån.. Ha du haft extremt varmt? ja sättas för minsta lilla. skit jobbigt nu när d e nästans 30 grader varmt ute..

Svar på tråden BF Januari 2019