EIJ90 skrev 2018-05-20 07:41:49 följande:
Hej allihopa!
Plussade i tisdags med digitalt test på äl+11 (bim-2).
Är alltså i v4+2. Bf 26/1.
Känner mig orolig för att symptomen kommer och går. Är inte illamående, tycker hungern och tröttheten har avtagit jämfört med innan i veckan. Känner molvärk från och till. Konstig smak i munnen från och till. Ibland lite ömma bröst.
Borde jag inte känna mer? Blir så nojig för fick mf i v 7 tidigare i vår.
Nån annan som inte känner likadant? Jobbigt att tiden går så långsamt...
Du är en så länge ganska tidigt in i graviditeten, och det är inte så konstigt om du inte känner så mycket. Sedan är det så olika för alla. Vissa känner redan mycket från start och andra inte.
För mig kommer det och går. Ibland har jag jättemycket symptom, och ibland inget. Jag hade när jag var i din vecka lite metallsmak i munnen och trött.
Så bara för att man känner mer än någon annan betyder det ju intr att den är mer gravid. Men jag förstå din oro så väl, men brukar nu tänka så här att jag istället är tacksam för att inte behöva må så dåligt :)
Och vet du vad, är du orolig så är det okej att känna sig så. Vet att många skriver att man ska njuta och tänka på att man väntar barn och inte ett missfall, vilket är en mening som jag är allergisk mot. Bara för att man är orolig betyder det ju int att man inte är glad för det lilla liv som växer i en.
Mina tips är att intr försöka jämföra dina symptom med andra och känner du att oron är för mycket, så hör av dig till en bm och ställ frågor :)
Lycka till.