• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Saima17
    Jejje93 skrev 2018-05-22 15:19:35 följande:

Jag är uppe i sex stycken Hahaha.

bara 6?? ja tror ja e på typ 10onde..men hon ja va på VUL till så trodde ju int på mj så ja tror ja måsta försäkra mj sj fast ja visste.. Men nu ska hon få höra att hon kan int behandla folk som hon gjort me mj.. d e så oproffsigt av henne om hon säger nå igen som hon gjorde sist.
  • Saima17
    Jefare1 skrev 2018-05-22 15:38:28 följande:

V 5 imorgon :) någon annan som också är sär omkring?

Enligt NC är BF 31 januari så räknar med februaribebis : )

Jag :) är v5.. går in i ny vecka på söndagar :) bf 24/1 hittills. vul imorron :)
  • Saima17
    Kanelis skrev 2018-05-22 15:42:35 följande:

Hur har ni gjort för att få så tidiga ultraljud? Eller det är standard?? Jag ska på inskrivning om en vecka, bör då vara i vecka 7. Hade SÅ gärna fått ett VUL då för att veta att det verkligen finns något där...

pga gulkroppshormon som Ja fick så tror dom ja e längre å d e skadligt å äta d som gravid därför fick ja vul redan förra veckan men då såg hon inger å typ antydde att ja ha inbilla mj.. Så ska imorron igen. hatar hon här ja ska t..
  • Vegas

Hur har ni gjort för att få så tidiga ultraljud? Eller det är standard?? Jag ska på inskrivning om en vecka, bör då vara i vecka 7. Hade SÅ gärna fått ett VUL då för att veta att det verkligen finns något där...

Jag gör det privat, alltså betalar jag för det. Fick missfall i februari så är lite känslig och vill se att allt är okej. Du kan höra med ditt mvc om vilken klinik du kan boka in vul på :) Den kliniken jag valde vill dock att man är i minst vecka 8. För att garantera att se något.
  • Kanelis

Tack för era svar tjejer. :) Längtar så tills man kan känna att den värsta faran är över och man bara kan försöka njuta av graviditeten. Har försökt bli gravid i ett år och nu när det äntligen har hänt har jag så svårt att tro att det verkligen finns någonting där.

• Delilah2001

Jag har haft två missfall, varav ett missed abortion, blev därför erbjuden tidigt ultraljud på mvc denna gången.

Det är inte standard här, man får boka på privatklinik annars! Kostar ca 500 kr.
  • Jefare1
    Saima17 skrev 2018-05-22 16:10:42 följande:

Jag :) är v5.. går in i ny vecka på söndagar :) bf 24/1 hittills. vul imorron :)

Så spännande med vul : ) Jag funderar på om jag ska boka in privat eller inte
  • Saima17
    Jefare1 skrev 2018-05-22 19:41:13 följande:

Så spännande med vul : ) Jag funderar på om jag ska boka in privat eller inte

Ja sku lätt göra d om d int va så att ja får d här via mvc.. Men hon e riktit dålig hon här ja måst gå till.. bor på en mindre ort på landet med 2 hälsocentralen men varav bara den ena har ul.. Så måst dit. får sen en bättre bm här i min kommun. Ja sku önska att ingen behöver gå till hon ja ska till. hon ha skrämt mj så.. Så ha haft svårt sen ja va dit att njuta av att ja e gravid. Ha tagi 5 test på en vecka för att hon inte trodde mj å tvivla så på att ja va gravid å prata mer om missfall å mens mer än att ja faktiskt va gravid :( så hoppas för hennes bästa att hon ser nå imorron...
  • Anonym (Mandy)

Hej,

Jag har också plussat och är beräknad 20 januari ???? Skulle gärna vilja gå med i fb-gruppen. Har skrivit till Iksnigel men inte fått något svar. Finns det nåt annat sätt att få komma med i gruppen?

• Jefare1
    Saima17 skrev 2018-05-22 19:45:54 följande:

Ja sku lätt göra d om d int va så att ja får d här via mvc.. Men hon e riktit dålig hon här ja måst gå till.. bor på en mindre ort på landet med 2 hälsocentralen men varav bara den ena har ul.. Så måst dit. får sen en bättre bm här i min kommun. Ja sku önska att ingen behöver gå till hon ja ska till. hon ha skrämt mj så.. Så ha haft svårt sen ja va dit att njuta av att ja e gravid. Ha tagi 5 test på en vecka för att hon inte trodde mj å tvivla så på att ja va gravid å prata mer om missfall å mens mer än att ja faktiskt va gravid :( så hoppas för hennes bästa att hon ser nå imorron...

Tråkigt med dåligt bemötande! Ska ju kännas lugnare efter ett besök. Jag bor som tur är i större stad så finns möjlighet att byta.
Svar på tråden BF Januari 2019