• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • ABbf2018
    Orkide skrev 2018-01-13 07:31:28 följande:

Jag är i v 5 (4+2). Är supernojjig å vet inte hur jag ska göra för att inte oroa mig.

Okej men då kanske de inte är så konstigt om du inte ha några symptom än. Man får nog bara stå ut med oron dom här veckorna. Jag tänker be om ett vul i v 7.
  • Orkide
    ABbf2018 skrev 2018-01-13 10:09:39 följande:

Okej men då kanske de inte är så konstigt om du inte ha några symptom än. Man får nog bara stå ut med oron dom här veckorna. Jag tänker be om ett vul i v 7.

Jag har bokat in ett vul den 31 januari. Men sist så såg jag hjärtljuden och bågra dagar senare fick jag missfall så jag vet inte vad jag känner inför det heller. Det känns som jag bara är negativ. Att få bli gravid efter tre års försök är himmelskt och jag är glad och tacksam <3
  • Millannn

Gud jag känner mig nästan konstant bakfull! Lite illamående, inget extremt plus lite tokig mage. Och så mycket flytningar på det. Man känner sig riktigt fräsch eller... går in i vecka 7 på måndag!

• mathildis

Hej alla!

Här har ni en till som plusade idag ????

Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra

Och att jag kan hänga på i den här tråden!

Känns spännande! Men ännu är allting hemligt för omvärlden.

När och hur ska ni berätta om ni inte redan gjort det?

Jag har en son sedan innan som fyllde 6 år i december!

• ABbf2018
    Orkide skrev 2018-01-13 11:55:50 följande:

Jag har bokat in ett vul den 31 januari. Men sist så såg jag hjärtljuden och bågra dagar senare fick jag missfall så jag vet inte vad jag känner inför det heller. Det känns som jag bara är negativ. Att få bli gravid efter tre års försök är himmelskt och jag är glad och tacksam <3

Okej, ja fyfan. Men dom säger ju att de är sällan de sker. (Missfall efter att hjärtat börjat slå). Håller tummarna för dig den 31 att du få se fina hjärtslag som håller sig! Jo man bli ju lätt det, äre första barnet? Kan inte ens föreställa mig att hålla på i tre år, ha ni kört själv hela tiden eller ha ni testa hjälp?

Vi ha hållt på i ett år, och de tycker jag är frustrerande. Dela så tro ja de är för att jag är sån jävla planerare och de här kan ju va lite svårt o styra så över. Nu håller vi tummarna att våra små frön växer och bli starka!
  • ABbf2018
    mathildis skrev 2018-01-13 16:15:10 följande:

Hej alla!

Här har ni en till som plusade idag ????

Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra

Och att jag kan hänga på i den här tråden!

Känns spännande! Men ännu är allting hemligt för omvärlden.

När och hur ska ni berätta om ni inte redan gjort det?

Jag har en son sedan innan som fyllde 6 år i december!

Välkommen och grattis till plusset! Vi har berättat för min mamma och hennes sambo, mest för att hon har sagt att hon vill veta direkt ifall vi vill det. Resten av våra familjer och närmsta vänner berättar vi för när vi ha gjort vul. Ev inte förän i v 14. Jobbet få vänta tills de börja synas.
  • mathildis
    ABbf2018 skrev 2018-01-13 16:34:07 följande:

Välkommen och grattis till plusset! Vi har berättat för min mamma och hennes sambo, mest för att hon har sagt att hon vill veta direkt ifall vi vill det. Resten av våra familjer och närmsta vänner berättar vi för när vi ha gjort vul. Ev inte förän i v 14. Jobbet få vänta tills de börja synas.

Tack!! Ja jag hoppas allt ska gå bra! Men är bara i vecka 5 så länge kvar. Vilken vecka är du i? Jag kommer nog berätta för en kompis nu till veckan, då hon mer är gravid, så vi kommer kunna följas åt! Sen vet jag inte mer, till min mamma vill jag berätta på ett roligt sätt ????
  • Orkide
    ABbf2018 skrev 2018-01-13 16:30:43 följande:

Okej, ja fyfan. Men dom säger ju att de är sällan de sker. (Missfall efter att hjärtat börjat slå). Håller tummarna för dig den 31 att du få se fina hjärtslag som håller sig! Jo man bli ju lätt det, äre första barnet? Kan inte ens föreställa mig att hålla på i tre år, ha ni kört själv hela tiden eller ha ni testa hjälp?

Vi ha hållt på i ett år, och de tycker jag är frustrerande. Dela så tro ja de är för att jag är sån jävla planerare och de här kan ju va lite svårt o styra så över. Nu håller vi tummarna att våra små frön växer och bli starka!

Ett år är väldigt lång tid det med!! Har ni barn sen innan?

Det blir barn nr 3 om allt om går vägen. Äldsta barnet är 6 och tog över 1 år. Vi stod i kö till IVF men provade ett läkemedel i väntan på kön och då blev vi gravida. Andra barnet är 4 år och tog 9 månader och då med samma läkemedel. Missfallet var samma läkemedel men sen togs läkemedlet bort och vi fick prova ett annat som inte alls var lila bra. Men till slut tog det sig
  • Orkide
    mathildis skrev 2018-01-13 16:39:20 följande:

Tack!! Ja jag hoppas allt ska gå bra! Men är bara i vecka 5 så länge kvar. Vilken vecka är du i? Jag kommer nog berätta för en kompis nu till veckan, då hon mer är gravid, så vi kommer kunna följas åt! Sen vet jag inte mer, till min mamma vill jag berätta på ett roligt sätt ????

Välkommen. Vilket bf har du?

Med första barnet beställde vi tröjor med tryck ?Världens bästa mormor? . Med andra barnet hade sonen en tröja där det stod ?Storebror? på.
Svar på tråden BF September 2018