• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Evianna

Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...

• Johannana
    Johannaan skrev 2018-01-12 09:04:37 följande:

Hej, hoppar in i tråden jag med och andluter gärna till fb-gruppen. Jag har bf 11/9 enlig preglife :), har gått in i v. 6.

Jag plussade i måndags men kunde inte riktigt tro det var sant men efter tre stickor började det så smått sjunka in att vi ska bli föräldrar till vårat första barn :D.

Hej! Vi har en del gemensamt :D Nästan samma namn, är i samma vecka och har samma BF :D det blir första barnet för oss också. Kul! :D Välkommen!
  • Annkarask
    Frida07 skrev 2018-01-12 07:11:08 följande:

Hej på er!

Jag hänger gärna med er i Facebook-gruppen. Har bf 21/9 enligt preglife appen och 19/9 enligt en annan sida.

Jag plussade igår kväll (11/1) efter att ha tagit ett test på morgonen som inte fick något kontrollsträck. Tog ännu ett test på kvällen som visade ett starkt plus på en gång! <3

Nu håller vi tummarna här hemma att det vill gå hela vägen. Det blir mitt andra barn, medan det blir sambons tredje.

frida.larsson17@gmail.com är min mejladress så hakar jag gärna på i Facebook-gruppen :D

Du har ett mail i din inkorg med en inbjudan. Välkommen :)
  • Wictoria90
    Evianna skrev 2018-01-12 10:20:04 följande:

Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...

Här är en som har 2 MA i bagaget sedan i juni 2017... hemsk känsla. Första gången hade vi till och med sett hjärtat slå för att det ska ha stannat 5 dagar efter visade sig.. gick fram tills vecka 11 då.. andra gången var det för att jag var så nojjig sedan det första MA som gjorde att vi gick på ett tidigt VUL i vecka 8 då såg de inget hjärta.. fick vänta en vecka, ännu inget hjärta och sedan vänta ut kroppen att sköta det.. hemskt!!

Nu denna graviditeten så har jag en bra känsla men drog mig för att göra ett tidigt ultraljud för att dem har bara gett dåliga resultat... men lite nyfiken är jag så har faktiskt bokat ett VUL nu ändå om 2,5 vecka så hoppas det ska vända mina dåliga erfarenheter.
  • Evianna
    Wictoria90 skrev 2018-01-12 11:43:18 följande:

Här är en som har 2 MA i bagaget sedan i juni 2017... hemsk känsla. Första gången hade vi till och med sett hjärtat slå för att det ska ha stannat 5 dagar efter visade sig.. gick fram tills vecka 11 då.. andra gången var det för att jag var så nojjig sedan det första MA som gjorde att vi gick på ett tidigt VUL i vecka 8 då såg de inget hjärta.. fick vänta en vecka, ännu inget hjärta och sedan vänta ut kroppen att sköta det.. hemskt!!

Nu denna graviditeten så har jag en bra känsla men drog mig för att göra ett tidigt ultraljud för att dem har bara gett dåliga resultat... men lite nyfiken är jag så har faktiskt bokat ett VUL nu ändå om 2,5 vecka så hoppas det ska vända mina dåliga erfarenheter.

Åååh va hemskt!! Jag har ?bara? ett ma men det var hemskt traumatiskt. UL i v 15 (hade berättat för alla), men den hade dött långt tidigare. Sövning och skrapning. Min första graviditet. Vilken vecka är du i nu?

Jag funderar också på vul men kan inte tänka mig att ligga där utan byxor och få veta att nåt är fel. Jag vill åtminstone ha min värdighet om man ska ha ett sånt besked. Låter kanske lite fånigt, men så känner jag. Vill gärna vänta till 12 fulla veckor för om allt är bra då så är ju chanserna stora att det går vägen.
  • Alvaaa

Jag har haft MA som upptäcktes på ultraljud när jag nästan var i vecka 11. Är också mycket orolig för det. Denna gång känns det dock mycket annorlunda än det gjorde när jag hade MA då jag varken mådde illa eller hade andra symtom än trötthet. Vet att illamående (som jag har konstant nu) inte är en garanti men det känns mer lugnande för mig i alla fall. Har bokat privat ultraljud om en vecka.
  • Mimipig

Jag har varken haft ma eller MF, men jag har gått igenom en sen abort pga att det visade sig att fostret inte var friskt i somras. Jag har en son sen innan, och även han fick dåliga odds på kub, så vi fick göra mkp, men han visade sig vara fullt friskt. Det var dock en skakande upplevelse och plågsam väntan på svar när något indikerar att ens barn har ett dödligt fel. Så jag var redan rädd inför nipt sist - och så visade det sig vara ?positivt?, så jag åkte på mkp igen ändå, vilket bekräftade nipt. Så det blev abort i v 14.

Så jag är minst sagt nervös inför nipt igen, pga våra dåliga erfarenheter, vågar knappt hoppas och glädja mig förrän de testerna är över. Kommer att må så vansinnigt dåligt under väntetiden bara. Men statistiskt sett borde det inte ske igen. Men ändå...
  • saijda

Äntligen fått prata med MVC. Hon kunde inte svara på varför jag blödde, men eftersom det började efter sex så kan det vara pga sköra slemhinnor och känslig livmodertapp. Och att det är känsligt nu i början vilket var därför blödningen kom tillbaka vid ansträngning. Hon trodde inte att det var missfall på gång då jag har kvar mina symtom och inte hade ont (mer än den vanliga molvärken). Men har fått tid för ultraljud på onsdag. Så ska gå under arbetstid och kolla att allt är bra med bebisen<3 men om blödningen blir värre eller att det gör ont så ska jag uppsöka gynakuten.

Mina gravidsymtom är kvar och blödningen har avtagit igen. Nu ska jag vila och ta det lugnt.

Kollegan jag arbetar med imorgon vet om att jag är gravid osv. så ska säga till henne. Om jag nu ska arbeta i helgen, inte bestämt mig ännu :0

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-01-12 06:27:00 följande:

När jag fick mitt missfall så fick jag ljusrosa flytningar i några dagar som sen övergick till blodflytningar o sen med klumpar, jag fick även jätteont i magen. Vissa blöder pga av sköra slemhinnor och är en del v deras graviditet. Min svägerska har haft så och även min kompis. Så blod behöver inte betyda att något är fel. <3

Har fortsatt komma rött blod idag... Men fortf inga större mängder, heller ingen smärta och fortf ömma bröst. Inte haft nå mer sex..... Så känns lite konstigt att det är rött blod som kommer? Ifall de inte är ett mf menar jag
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
Svar på tråden BF September 2018