• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity

Hejsan. Har ju haft små blödningar sen onsdags, men idag ingenting. Ingen smärta heller. Ömma bröst har jag och trötthet.

Är i 5+0 idag.... Tog ett test nyss.

Tror ni att de borde visa 1-2 eller 2-3 om de skulle vara ett missfall kroppen spökar med?

Eller vad är eran tanke?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • mathildis
    Orkide skrev 2018-01-13 16:52:29 följande:

Välkommen. Vilket bf har du?

Med första barnet beställde vi tröjor med tryck ?Världens bästa mormor? . Med andra barnet hade sonen en tröja där det stod ?Storebror? på.

Ja om jag räknat rätt så är bf 19 september ???? du då?

Ja storebror är ju bra! Frågan är om sonen tar på sig en sån tröja, han är väldigt bestämd med sina kläder ????????
  • Orkide
    mathildis skrev 2018-01-13 17:05:00 följande:

Ja om jag räknat rätt så är bf 19 september ???? du då?

Ja storebror är ju bra! Frågan är om sonen tar på sig en sån tröja, han är väldigt bestämd med sina kläder ????????

Haha du får muta. Jag har fått Bf 21/9 men tror mer att det är några dagar tidigare då jag hade äl lite tidigare än vanligt.
  • MuffinCake

Hej! Vad kul med en grupp för gravida med BF i september! Jag hänger gärna med här om jag får ? Fanns det även en hemlig fb-grupp? Jag är 32 och väntar mitt fjärde barn med preliminär BF 1/9. Ska göra ett tidigt vul för exakt tidsbestämning 18/1 (då jag hade ett tidigt missfall direkt innan denna graviditet).

• Mimipig
    Orkide skrev 2018-01-13 07:27:43 följande:

Sen igårkväll har kag haft NOLL symptom. Ingen annorlunda känsla i magen emmer svullen som jag tidigare varit. Heelt borta. Det kan ju inte vara ett bra tecken?

Med sonen hade jag inga symptom alls förutom att jag fick foglossning i v 16. Leta inte fel där inga finns!
  • Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-13 17:01:50 följande:

Hejsan. Har ju haft små blödningar sen onsdags, men idag ingenting. Ingen smärta heller. Ömma bröst har jag och trötthet.

Är i 5+0 idag.... Tog ett test nyss.

Tror ni att de borde visa 1-2 eller 2-3 om de skulle vara ett missfall kroppen spökar med?

Eller vad är eran tanke?

Jag är också 5+0 idag och tog också ett test idag som visade 3+ och det är ju precis så det ska vara. Det är ju ingen garanti, men jag tycker absolut det är positivt när du haft en blödning. Att den slutat, att du inte har ont och att hCG är normalhög måste ju vara jättegoda tecken. Jag tycker din situation verkar väldigt hoppfull.
  • Tildurrr
    mathildis skrev 2018-01-13 16:15:10 följande:

Hej alla!

Här har ni en till som plusade idag ????

Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra

Och att jag kan hänga på i den här tråden!

Känns spännande! Men ännu är allting hemligt för omvärlden.

När och hur ska ni berätta om ni inte redan gjort det?

Jag har en son sedan innan som fyllde 6 år i december!

Jag plussade i torsdags (vågar dock inte riktigt tro på det, ska köpa digitalt och ta på tisdag)

Men om vi är gravida så fyller sambons pappa år i februari, så vi tänkte skriva grattis farfar i ett kort, vi känner att vi berättar för föräldrarna direkt för skulle vi få missfall vill vi att dem vet! Och min mamma som brukar sticka ska få några nystan så ska jag säga att jag behöver en babyfilt i september! :D
  • Annso123

Någon mer som mår dåligt så här i början? Jag är i vecka 6 och mår så dåligt. Mår illa hela dagarna, men framförallt tidig förmiddag och eftermiddag/kväll, har så ont i brösten och de kliar också, och lite molvärk och spänd känsla i magen.

Tidigare graviditeter har jag knappt känt av att jag varit gravid alls..

• Nostalgity
    Milie skrev 2018-01-13 17:41:37 följande:

Jag är också 5+0 idag och tog också ett test idag som visade 3+ och det är ju precis så det ska vara. Det är ju ingen garanti, men jag tycker absolut det är positivt när du haft en blödning. Att den slutat, att du inte har ont och att hCG är normalhög måste ju vara jättegoda tecken. Jag tycker din situation verkar väldigt hoppfull.

Vad tryggt att höra att de verkar vara som de ska, även om de inte är en garanti..... Är alltid skönt att få en annan människas åsikt och tankar!

Vad kul med en som är precis lika långt gången!

=D

Jag har telefontid på tisdag med kliniken, så tänkte tjata till mig några blodprov o kolla hcg stigning hehe. Då man ändå inte kan se något på vul såhär tidigt.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Eleonoratösen

Det är så svårt med blödningar. Jag har haft blödningar innan vecka 10 med alla mina tre innan. Och det otäcka har varit att det aldrig varit vid samma tid i graviditeten annars skulle man kunna tänka sig att det är så kallad genombrottsblödning när man skulle haft nästa mens. Jag har varit lika ledsen och orolig varje gång och jag har egentligen ingen god erfarenhet vid mötet med vården vid de tillfällena.

Denna gång startade spottings på BIM men det höll sig kvar som spottings, temperaturen fortsatte öka enligt FF och jag började må illa. Så testade och det var ytterst svagt positivt. Sedan har det ökat och efter 4 dagar slutade de rosa/bruna flytningarna. Så hoppas så klart att allt går bra, är orolig men försöker intala mig själv att det bara är att vänta... tyvärr har man inte tidiga VUL i mitt landsting så jag får ha tålamod.

Svar på tråden BF September 2018