BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Usch, samma för mig, mf i juli och lyckligtvis plussade jag idag. :)
Hej, jag är ny i den här tråden. Bf 8 september. Tredje barnet.
Min man sa igår att det varit på nyheterna att man ska undvika alvedon när man är gravid. Jag har inte varit så noga med det tidigare graviditeter. Idag har jag huvudvärk och har inte tagit alvedon, men det är ju väldigt jobbigt att vara på jobbet då när man både är sömnig, illamående och har ont i huvudet.
Jag äter en antidepressiv medicin sedan flera år som jag åt under förra graviditeten också. Nu känner jag mig inte lika trygg längre med att det är riskfritt. Jag borde väl boka en läkartid men har inte kommit mig för.
Hur gör ni andra med alvedon? Andra mediciner?
Hej!
Tänkte hoppa in här. Är snart 24 år, sambon 27. Bf 16/9. Har en misslyckad graviditet i bagaget och det här är sjukt! Förra gången dansa jag på moln hela tiden, nu fundera jag bara på när de ska gå fel. Jättedumt! Men ska kräva mig till ett ultraljud i v 8 så ser allt bra ut då så komma jag nog komma tillbaka till mina moln! Det är ju helt fantastiskt att vänta barn!!! Som jag längtar efter våran bebis. Ha ni fått några graviditetssymptom än?
Jag hade nog som molvärk hela tideb men när det röda med klumpar kom var så fick jag som sammandragningar. Jag hoppas att du blöder som en normal del kring graviditeten <3
Smyger in lite
Jag har inte tagit något test än då jag inte brukar få positivt fören efter en vecka efter beräknad mens. Denna gången har jag inte sten koll på när det är efter som jag har en hormomspiral, så detta var ju inte planerat
I snart två veckor har jag haft ont/ömmande bröst, en vecka med ont i bäckenet (foglossning) och igår kom illamåendet.
Så med tanken på spiralen ringde jag mvc som hänvisade mig till gyn. Gyn var inte så hjälpsamma då jag inte plussat än. Så idag införskaffade jag ett test så får vi se om de lyckats förbättra dem sedan sist jag provade
Hej!
Tänkte hoppa in här. Är snart 24 år, sambon 27. Bf 16/9. Har en misslyckad graviditet i bagaget och det här är sjukt! Förra gången dansa jag på moln hela tiden, nu fundera jag bara på när de ska gå fel. Jättedumt! Men ska kräva mig till ett ultraljud i v 8 så ser allt bra ut då så komma jag nog komma tillbaka till mina moln! Det är ju helt fantastiskt att vänta barn!!! Som jag längtar efter våran bebis. Ha ni fått några graviditetssymptom än?
Okej. ... Ja än har jag inte haft nå molvärk eller något. Fortsatt rosa på pappret men inge i trosskyddet och nu i em /kväll kommer de knappt något. Har telefontid på tisdag, om de fortsätter såhär tills dess kommer jag kräva att få ta blodprover.... Så jag vet om jag är gravid eller inte. Går in i vecka 6 imorgon.
Hur går det med din grav? Vilken vecka är du i?
Bara jag som inte har så mycket symtom? Lite ömma bröstvårtor kan jag nog bjuda på men knappt något annat! Molvärk kite då och då men allt mer sällan. Känns sådär...v 6+3 idag!
Bara jag som inte har så mycket symtom? Lite ömma bröstvårtor kan jag nog bjuda på men knappt något annat! Molvärk kite då och då men allt mer sällan. Känns sådär...v 6+3 idag!
Jag vill gärna vara med i gruppen om den är helt hemlig så ingen kan se att jag går med i den :)
Pernillagustafsson89@hotmail.com