BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
När jag fick mitt missfall så fick jag ljusrosa flytningar i några dagar som sen övergick till blodflytningar o sen med klumpar, jag fick även jätteont i magen. Vissa blöder pga av sköra slemhinnor och är en del v deras graviditet. Min svägerska har haft så och även min kompis. Så blod behöver inte betyda att något är fel. <3
Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...
Åååh va hemskt!! Jag har ?bara? ett ma men det var hemskt traumatiskt. UL i v 15 (hade berättat för alla), men den hade dött långt tidigare. Sövning och skrapning. Min första graviditet. Vilken vecka är du i nu?
Jag funderar också på vul men kan inte tänka mig att ligga där utan byxor och få veta att nåt är fel. Jag vill åtminstone ha min värdighet om man ska ha ett sånt besked. Låter kanske lite fånigt, men så känner jag. Vill gärna vänta till 12 fulla veckor för om allt är bra då så är ju chanserna stora att det går vägen.
Jag är i vecka 7 nu, så hoppas hoppas! Denna gången blir 3:e gången gillt! Ja det är verkligen fruktansvärt.. när jag går på ultraljud denna gången så är det i vecka 9, känns så hemskt att gå så länge och tro att man är gravid utan att man vet.. men åh andra sidan har vi gjort 7 VUL som alla har varit negativa resultat så det är verkligen ångestladdat att gå dit, men jag gillar inte tanken att ännu en gång gå med ett dött foster i magen..
Hej! Hakar på här! BIM igår 11/1 men plussade den 8:e. Detta blir (om allt går bra) andra barnet :). Jag är frivilligt ensamstående mamma och båda mina graviditeter har skett genom insemination i Danmark :)
Hur gör ni andra för att stressa mindre på jobbet?
Plussade i dag!!! Har ett MF i bagaget i juli. Så lycklig !! Finns någon Facebook grupp?
Fick du ont i magen på en gång vid de rosa flytningarna eller kom det förns själva klumparna kom?
Hej!
Tänkte hoppa in här. Är snart 24 år, sambon 27. Bf 16/9. Har en misslyckad graviditet i bagaget och det här är sjukt! Förra gången dansa jag på moln hela tiden, nu fundera jag bara på när de ska gå fel. Jättedumt! Men ska kräva mig till ett ultraljud i v 8 så ser allt bra ut då så komma jag nog komma tillbaka till mina moln! Det är ju helt fantastiskt att vänta barn!!! Som jag längtar efter våran bebis. Ha ni fått några graviditetssymptom än?
Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...