• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-01-12 06:27:00 följande:

När jag fick mitt missfall så fick jag ljusrosa flytningar i några dagar som sen övergick till blodflytningar o sen med klumpar, jag fick även jätteont i magen. Vissa blöder pga av sköra slemhinnor och är en del v deras graviditet. Min svägerska har haft så och även min kompis. Så blod behöver inte betyda att något är fel. <3

Fick du ont i magen på en gång vid de rosa flytningarna eller kom det förns själva klumparna kom?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • EmBran
    Evianna skrev 2018-01-12 10:20:04 följande:

Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...

Jag har också haft både ma o missfall, och jag sa senast igår åt min man att jag hoppas verkligen att det blir ett vanligt missfall ifall vi inte får behålla babyn... Sååå jobbigt att gå på UL o där få höra "dethär ser inte bra ut, här finns inget tickande hjärta"... Mycket tyngre, psykiskt, tycker jag iallafall, än ett vanligt missfall som man ju märker när det är kört... Och paniken sen före varje UL-undersökning nu efteråt... ;(
  • Wictoria90
    Evianna skrev 2018-01-12 11:51:05 följande:

Åååh va hemskt!! Jag har ?bara? ett ma men det var hemskt traumatiskt. UL i v 15 (hade berättat för alla), men den hade dött långt tidigare. Sövning och skrapning. Min första graviditet. Vilken vecka är du i nu?

Jag funderar också på vul men kan inte tänka mig att ligga där utan byxor och få veta att nåt är fel. Jag vill åtminstone ha min värdighet om man ska ha ett sånt besked. Låter kanske lite fånigt, men så känner jag. Vill gärna vänta till 12 fulla veckor för om allt är bra då så är ju chanserna stora att det går vägen.

Jag är i vecka 7 nu, så hoppas hoppas! Denna gången blir 3:e gången gillt! Ja det är verkligen fruktansvärt.. när jag går på ultraljud denna gången så är det i vecka 9, känns så hemskt att gå så länge och tro att man är gravid utan att man vet.. men åh andra sidan har vi gjort 7 VUL som alla har varit negativa resultat så det är verkligen ångestladdat att gå dit, men jag gillar inte tanken att ännu en gång gå med ett dött foster i magen..
  • Mimipig
    Wictoria90 skrev 2018-01-12 17:04:57 följande:

Jag är i vecka 7 nu, så hoppas hoppas! Denna gången blir 3:e gången gillt! Ja det är verkligen fruktansvärt.. när jag går på ultraljud denna gången så är det i vecka 9, känns så hemskt att gå så länge och tro att man är gravid utan att man vet.. men åh andra sidan har vi gjort 7 VUL som alla har varit negativa resultat så det är verkligen ångestladdat att gå dit, men jag gillar inte tanken att ännu en gång gå med ett dött foster i magen..

Jag förstår ångesten. Man räds ju det man själv varit med om.
  • qismet

Hej! Hakar på här! BIM igår 11/1 men plussade den 8:e. Detta blir (om allt går bra) andra barnet :). Jag är frivilligt ensamstående mamma och båda mina graviditeter har skett genom insemination i Danmark :)

• nyfikenkvinna
    Cocosboll skrev 2017-12-27 17:58:34 följande:

Plussade i dag!!! Har ett MF i bagaget i juli. Så lycklig !! Finns någon Facebook grupp?

Usch, samma för mig, mf i juli och lyckligtvis plussade jag idag. :)
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-12 13:31:18 följande:

Fick du ont i magen på en gång vid de rosa flytningarna eller kom det förns själva klumparna kom?

Jag hade nog som molvärk hela tideb men när det röda med klumpar kom var så fick jag som sammandragningar. Jag hoppas att du blöder som en normal del kring graviditeten <3
  • ABbf2018

Hej!

Tänkte hoppa in här. Är snart 24 år, sambon 27. Bf 16/9. Har en misslyckad graviditet i bagaget och det här är sjukt! Förra gången dansa jag på moln hela tiden, nu fundera jag bara på när de ska gå fel. Jättedumt! Men ska kräva mig till ett ultraljud i v 8 så ser allt bra ut då så komma jag nog komma tillbaka till mina moln! Det är ju helt fantastiskt att vänta barn!!! Som jag längtar efter våran bebis. Ha ni fått några graviditetssymptom än?

• ABbf2018
    Evianna skrev 2018-01-12 10:20:04 följande:

Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...

Hej!

Håller med. Fick ma i v 14, när dom svåra veckorna äntligen skulle va över. Graviditeten hade stoppats i v 9.... jag blev både arg på mig själv att jag intr fattat nått, utan gått runt o trott att de va den bästa tiden i mitt liv, och såklart ledsen över o förlora bebis.

Den här gången är jag med vaksam och inte lika ?glad?. Om du förstår hur jag menar.
Svar på tråden BF September 2018