Inlägg från: mathildis |Visa alla inlägg
  • mathildis

BF September 2018

Hej alla!

Här har ni en till som plusade idag ????

Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra

Och att jag kan hänga på i den här tråden!

Känns spännande! Men ännu är allting hemligt för omvärlden.

När och hur ska ni berätta om ni inte redan gjort det?

Jag har en son sedan innan som fyllde 6 år i december!

• mathildis
    ABbf2018 skrev 2018-01-13 16:34:07 följande:

Välkommen och grattis till plusset! Vi har berättat för min mamma och hennes sambo, mest för att hon har sagt att hon vill veta direkt ifall vi vill det. Resten av våra familjer och närmsta vänner berättar vi för när vi ha gjort vul. Ev inte förän i v 14. Jobbet få vänta tills de börja synas.

Tack!! Ja jag hoppas allt ska gå bra! Men är bara i vecka 5 så länge kvar. Vilken vecka är du i? Jag kommer nog berätta för en kompis nu till veckan, då hon mer är gravid, så vi kommer kunna följas åt! Sen vet jag inte mer, till min mamma vill jag berätta på ett roligt sätt ????
  • mathildis
    Orkide skrev 2018-01-13 16:52:29 följande:

Välkommen. Vilket bf har du?

Med första barnet beställde vi tröjor med tryck ?Världens bästa mormor? . Med andra barnet hade sonen en tröja där det stod ?Storebror? på.

Ja om jag räknat rätt så är bf 19 september ???? du då?

Ja storebror är ju bra! Frågan är om sonen tar på sig en sån tröja, han är väldigt bestämd med sina kläder ????????
  • mathildis
    Imra skrev 2018-01-18 16:40:21 följande:

Hallå allihop!

Idag gick jag in i vecka 6 (5+0). Och jag känner i stort sätt ingenting? Man blir ju lite orolig att man kanske borde känna lite illamående eller så. Men nope!

Ömma bröst och lite lätt molvärk emellanåt. Hur mår ni andra i ungefär samma vecka? :)

Jag är exakt samma som du v. 6 idag ???? va roligt!

Jag känner heller inte så mycket, ömma bröst typ.

Dock gick jag på många och stärka värktabletter, som jag nu får trappa ner väldigt fort, så kroppen känner ju av detta, vilket gör att jag inte kan sova och är fruktansvärt rastlös och dessutom har väldigt nv ont. Men hoppas de kan gå över på några veckor och att man sen kan njuta!

Se till att njuta du av att inte ha krämpor, under min förra graviditet hade jag 0 krämpor under hela graviditeten, inte en grej, trodde inte på att jag va gravid förren jag gjorde rutin ultraljudet i vecka 19 ???? så bara njut ????
  • mathildis

Hej!

Hoppas ni mår bra! Här är de sådär.

Blev dålig för en vecka sen, sjukt ont i magen och spydde å spydde, efter diverse VC besök fram och tillbaka, magkatarr trodde någon, magsår en annan, så visade de sig att jag hade fått gallsten.

In till akuten och blev inlagd, dagen efter opereras jag akut för inflammerad gallblåsa, (detta är min första operationen någonsin), gallblåsan och 7st stenar blev iallafall bortplockade, jag mår bättre.

Men jag tänker mycket på den lill* i magen, mår den bra, lever? Efter operationen gjordes inga undersökningar för att kolla läget, de sa de va för tidigt, de kunde ju ändå hända så mycket just de här veckorna. Jag är i vecka 8 nu.

Tänkte mest om de är någon mer som råkat ut för samma? Hur gjorde de med er? Gick de bra med bebisen? Finns de något man kan göra som blivande mamma för att kolla? Bor i västra Götaland, så här är de ju inget ultraljud förrän i vecka 18.. och de känns som de är långt fram till vecka 18...

• mathildis

Hej alla nyblivna och snart blivna Mammor!!

I fredags kl 13.26 fick jag en liten flicka! Hon kom 10 dagar för tidigt men ingen är gladare för de än jag, då sista tiden va väldigt psykiskt påfrestande för mig.

Hon vägde 3562 och va 48 lång!

Jag är så tacksam för att jag fick en helt annan förlossning än förra gången! Och vi mår alla bra!

Nu har vi de stora problemet med att veta vad hon ska heta! Någon mer som inte bestämt namn än?

Kram till er alla ??

Svar på tråden BF September 2018