BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
BF SEPTEMBER 2018
1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet
2. LilacAm, 1:a barnet
3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet
4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet
5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet
6. Magneten1 1a barnet
7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90
8. Erikasöder 1a barnet
9. Millannn 1a barnet
10. Evianna 3e barnet
11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet
12. Nicho2018, 1a barnet
13.
14. Nostalgity, 3e barnet
15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet
16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet
17.
18. Mimipig, 2:a barnet
19. Imra, 1:a barnet. icekitten, 1a barnet
20.
21. Orkidé, 3e barnet, LA87
22. Lilj3, 2:a barnet
23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
Hej! Hoppar in här jag oxå ???? Grattis till alla oss! Jag väntar vårt första barn och enligt preglife har jag bf 2 september ???? Känns så himla overkligt men härligt! Har inte mått illa något så det hoppas jag att jag slipper, går in i v8 imorgon. Jag är väldigt trött och brösten ömmar och har växtvärk smärtor i magen till o från varje dag ????.
Hej hej!
Jag har nyligen plussat för första gången och har så många känslor just nu som snurrar runt i kroppen :P
Jag är överlycklig, nervös och rädd (som de flesta andra antar jag).
Graviditeten är ju fortfarande väldigt ny och jag är livrädd för att förlora embryot. Jag har ingen aning om varför, jag har ingen speciell anledning att oroa mig.
Jag är fullt frisk, blev gravid i stort sätt omedelbart när vi började försöka, har aldrig fått missfall, ung, relativt vältränad och det finns inga fall av missfall inom den närmaste släkten.
Jag tror egentligen att min största oro kommer ifrån dels att jag inte känner av graviditeten direkt... hade det inte varit för att mensen inte dök upp så hade jag aldrig testat mig. Jag är lite känslig för lukter och känner ibland lite spänningar i magen men det kommer och går samt är ungefär allt händer. Detta gör mig sjukt nervös, då folk jag pratat med eller läst om mer eller mindre verkar vara döende från och med Äl. Är dock bara i vecka 5 ännu...
Så, hur gör jag för att släppa stressen/oron och bara njuta av tiden som kommer?
Tack!
Hej på er alla. Tror att jag också kan hänga på er här. Efter att idag ha fått det typiska illamåendet så kunde jag inte motstå att köpa ett test och testa trots att det inte var med morgonurin. Visar svagt plus och det står att oavsett vad om det är ett plus så är det ett eller vad säger ni?
Vi har försökt till och från i flera år faktiskt, men mer helhjärtat senaste halvåret. Lyckades en gång för tre år sen, men fick missfall i v 7 och nu i oktober också ett tidigt i v 5-6. Håller tummarna att det kan bli något denna gång. Vi har två barn sen tidigare som i år blir 8 och 10. Jag är 38 så det blir väl svårare och svårare..
Tack och grattis till dig med! :D
Det är den mest orealistiska känslan jag har upplevt i mitt liv, men det vet du säkert :P
Det är skönt att höra att du inte heller kände något direkt i början, och det kan ju faktiskt ändra sig framöver :)
Känns som att livet framöver kommer gå ut på att oroa sig för allt...
Vad spännande med nipt! Bekostar ni det själva eller får ni det gratis?
Vi kommer göra kub iaf för det gjorde vi med dottern men hade gärna gjort nipt men det är väl väldigt dyrt..
Med dottern blev vi flyttade 11 dagar på rul så därför jag tänker att jag vill räkna mer rätt den här gången så jag inte känner att jag går över en massa för man ställt in sig på ett tidigare datum halva graviditeten. Haha!
Lägger till mig på listan också! :)
BF SEPTEMBER 2018
1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet
2. LilacAm, 1:a barnet
3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet
4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet
5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet
6. Magneten1 1a barnet
7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90
8. Erikasöder 1a barnet
9. Millannn 1a barnet
10. Evianna 3e barnet