• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Mimipig
    Lilj3 skrev 2018-01-15 06:27:30 följande:

Hej! Jag känner igen dig också! Det måste ha varit bf mars 2015-tråden. Vill minnas att våra barn har samma namn. Kul att se dig här, då följs vi åt igen om allt går vägen. :)

Ja, så var det! Vad lustigt. Har ni försökt länge med en tvåa eller har allt gått som på räls? Vi har försökt i 15 månader, men jag blev gravid i våras, men det slutade med ett avbrytande i slutet av juli. En sorglig historia, men ett avslutat kapitel. Jag är så glad över att äntligen vara gravid igen, även om jag inte ropar hej. Lite traumafeeling inför provtagningarna runt v 10-13, jag har åkt på att göra mkp båda ggr - första efter ett riktigt dåligt, men missvisande kub (sonen är kärnfrisk och felfri!) och sen en ett nipt i somras som visade på avvikelser, vilket sen mkp bekräftade. Jag har ännu inte beslutat mig för om jag ska göra nipt eller mkp direkt den här ggn. Jag fyller 38 i mars. Hur resonerar du? Kram!
  • Mimipig

Ni som börjat må illa - när började det för er? Jag mår fint ännu och har glömt i vilken vecka illamåendet och tröttheten kom sist.

• Nostalgity
    Mimipig skrev 2018-01-15 08:32:37 följande:

Ni som börjat må illa - när började det för er? Jag mår fint ännu och har glömt i vilken vecka illamåendet och tröttheten kom sist.

Jag är i vecka 6 och nu har det smugit sig på! Främst vid hunger och när jag kör bil, blir åksjuk. Trött har jag varit sen strax innan bim.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Lilj3
    Mimipig skrev 2018-01-15 08:24:16 följande:

Ja, så var det! Vad lustigt. Har ni försökt länge med en tvåa eller har allt gått som på räls? Vi har försökt i 15 månader, men jag blev gravid i våras, men det slutade med ett avbrytande i slutet av juli. En sorglig historia, men ett avslutat kapitel. Jag är så glad över att äntligen vara gravid igen, även om jag inte ropar hej. Lite traumafeeling inför provtagningarna runt v 10-13, jag har åkt på att göra mkp båda ggr - första efter ett riktigt dåligt, men missvisande kub (sonen är kärnfrisk och felfri!) och sen en ett nipt i somras som visade på avvikelser, vilket sen mkp bekräftade. Jag har ännu inte beslutat mig för om jag ska göra nipt eller mkp direkt den här ggn. Jag fyller 38 i mars. Hur resonerar du? Kram!

Oj, beklagar det som hände i somras. :(

Vi har försökt sen i somras så det här blev försök nr 5. Blev gravid direkt men det slutade i missfall. Jag har ganska lång och oregelbunden cykel så det har känts ganska segt, men femte försöket får ju ändå ses som helt normalt. Första blev till på första försöket, oplanerat dessutom, så blev lite bortskämd antar jag.

Med första gjorde vi kub och fick ett bra resultat. Nu har jag dock hört att kub inte längre erbjuds i mitt landsting till de som är under 35 (jag är 33) så nu vette tusan hur vi ska göra. Är ju inte helt gratis att bekosta nipt själv men att gå ända till RUL utan att veta nånting känns inte heller helt bra.

Kram
  • Millannn
    Mimipig skrev 2018-01-15 08:32:37 följande:

Jag är i vecka 7 och det började för några dagar sen! Känner mig riktigt bakfull och trött nåt så in i helvete :-/ usch!
  • Mimipig
    Lilj3 skrev 2018-01-15 08:53:42 följande:

Oj, beklagar det som hände i somras. :(

Vi har försökt sen i somras så det här blev försök nr 5. Blev gravid direkt men det slutade i missfall. Jag har ganska lång och oregelbunden cykel så det har känts ganska segt, men femte försöket får ju ändå ses som helt normalt. Första blev till på första försöket, oplanerat dessutom, så blev lite bortskämd antar jag.

Med första gjorde vi kub och fick ett bra resultat. Nu har jag dock hört att kub inte längre erbjuds i mitt landsting till de som är under 35 (jag är 33) så nu vette tusan hur vi ska göra. Är ju inte helt gratis att bekosta nipt själv men att gå ända till RUL utan att veta nånting känns inte heller helt bra.

Kram

Med sonen blev jag också gravid direkt, hann knappt få ut p-staven, så var jag gravid, så även om jag förstod redan då att det inte är så lätt alla gånger, så har jag verkligen fått känna av vad barnalängtan innebär den här gången.

Vilket landsting tillhör du? Här i Sthlm erbjuds kub åt alla, men pga vad som hände med oss - skräck-kub - som var falskt alarm, så är inte kub något jag vill göra igen. Jag vill ha hårda fakta. Så sist betalade vi för nipt privat, 6000 kr. Tyvärr blev ju inte utfallet vad vi hoppats på... men pga vad som hände sist får jag nipt gratis nu, eller mkp om jag föredrar det. För mig är det viktigt att ta reda på det som jag kan - men jag respekterar verkligen de som inte alls känner som jag.
  • Mimipig
    Nostalgity skrev 2018-01-15 08:46:44 följande:

Jag är i vecka 6 och nu har det smugit sig på! Främst vid hunger och när jag kör bil, blir åksjuk. Trött har jag varit sen strax innan bim.

Ok... jag är bara i v 5 så än kan jag inte ropa hej...
  • Mimipig
    Millannn skrev 2018-01-15 08:58:13 följande:

Jag är i vecka 7 och det började för några dagar sen! Känner mig riktigt bakfull och trött nåt så in i helvete :-/ usch!

Med sonen mådde jag finfint, inte ett dugg illa. Med grav nr 2 mådde jag svindåligt och var dödstrött. Hur det blir nu återstår att se då...
  • Milie
    Sofielouise skrev 2018-01-15 05:26:44 följande:

Läste i tidigare inlägg om en facebookgrupp? Är den registrerad som ?hemlig? eller ?sluten?? Skulle gärna gå med om den är ?hemlig? då jag inte berättat för någon än ??

Den är hemlig, så det är lugnt!
  • Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-15 08:46:44 följande:

Är allt okej med dig? Det låter ju toppen att du mår illa, hehe. Nämen, du förstår. Graviditetssymtom är ju ett gott tecken.
Svar på tråden BF September 2018