BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Halloj,
Har följt denna tråd i smyg. Idag kunde jag äntligen bli en del av den!!
Plussade i morse! Helt overkligt! Har inte kunnat fokusera någonting på jobbet under dagen, hihi.
Första barnet, BF 28/9 - väldigt efterlängtat!
Har köpt hem en kanelbulle som jag ska placera i ugnen och be min sambo titta in på när han kommer hem i kväll.
Mina symptom kom extremt tidigt, så jag har misstänkt det i över en vecka. Tog ett tidigt graviditetstest, har BIM på lördag.
Haft molande känsla i tjejmagen i ca 1,5 v, ömma bröst, uppsvälld i kroppen och förstorade bröst (fått köpa nya byxor och nya bh:ar), synligare blodådror på kroppen, trött, mer flytningar och lite illamående.
Kram och grattis till alla andra, nu håller vi tummarna för att det får gro ordentligt i oss. :)
BF SEPTEMBER 2018
1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet
2. LilacAm, 1:a barnet
3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet
4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet
5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet
6. Magneten1 1a barnet
7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90
8. Erikasöder 1a barnet
9. Millannn 1a barnet
10. Evianna 3e barnet
11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet
12. Nicho2018, 1a barnet
13.
14. Nostalgity, 3e barnet
15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet
16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet
17.
18. Mimipig, 2:a barnet
19. Imra, 1:a barnet. icekitten, 1a barnet, Abla 3:e barnet
20.
21. Orkidé, 3e barnet, LA87
22. Lilj3, 2:a barnet
23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet, Maria090 1:a barnet
24. Woohooo; 1:a barnet, tildurrr 1:a barnet
25.
26.
27.
28. Löv1, 1a barnet.
29.
30.
Ja det är jättejobbigt att inte veta. Men gjorde ett cb digital i lördags då var jag på 5+0 och det visade 3+. Idag är jag 5+2, så det stämmer ju. Men vet å andra sidan inte hur snabbt de digitala dalar vid mf?
Ska försöka få komma in imorgon på blodprov och se hur högt lr lågt mitt hcg är, samt kanske ett vul....men det ser man ju inte så mycket på än? Så de kanske skapar mer oro hos mig....
Haha oj nu råkade jag svara på fel meddelande, haha! Skulle citera någon annan.
Till dig skulle jag skriva såhär.
Om du har någon vän eller bekant som kan rekommendera en bm som de gillade så kanske det är en väg o gå? Annars kan ni säkert få hjälp via sophiahemmet som ni ändå ska till.
Jag kan iaf rekommendera Danderyds sjukhus barnmorskemottagning dom är jättebra
Nej, inte vi heller ! Med de andra två så var vi på 3d ultraljud också, men det är först efter rul. Så himla mysigt! Jag kommer börja med KUB denna gång så då får man ju göra ett. Sen får vi se. Såg att vi i Sthlm har alla möjligheter att boka privat om man vill det också.
Ja usch när man känner det där magontet som liknar mensvärk så blir man ju orolig, men det känns ju rätt lika så eg borde man inte. Jag har jätteont i brösten och mår jätteilla, det var anledningen till att jag testade igår, gjorde också ett digitalt i morse som också visade "gravid" så det känns ju bra i alla fall. Med första barnet kräktes jag nästan varje dag till vecka 21-22 och med andra mådde jag också illa, men inte så illa. Spännande att se hur denna blir denna gång, har en kille och en tjej sedan tidigare. Just den här månaden hade vi inte haft koll på ägglossning osv pga resa över jul och nyår så det var rena rama turen.
Åh vad gulligt att lägga en bulle i ugnen <3 grattis till graviditeten!
Hehe ja jag förstår hur du menar.... Alla symptom är välkomna just nu! Har fortsatt blöda lite grann varje dag... Som tur är inge klarrött, inge klumpar, ingen smärta eller känning nånstans. Brösten är ömma fortf, tycks bli värre för varje dag, tröttheten håller i sig, svullen och så kom illamåendet som ett brev på posten. Klarade inte av att sortera ut pappret som låg blandat med dotterns slajm igår kväll, var tvungen att be sambon göra det haha.
Men vi får se vad doktorn säger imorgon em via telefon. Vad han tycker jag ska göra? Om han tycker de låter som mf på g eller bara ofarliga blödningar? Har blödigt smått i 6 dagar nu.
Är i vecka 7 nu. Nästa vecka är det dags för tidigt ultraljud. Är så orolig att där inte ska vara något eller att det ska finnas ett tickande hjärta men att det inte går vägen efter det. Denna ständiga oron gör mig galen!