Inlägg från: Tildurrr |Visa alla inlägg
  • Tildurrr

BF September 2018

Hej! Hoppar in här lite snabbt (har även frågat i en annan tråd men), ser ni streck? Både jag och sambon gör det men samtidigt har jag aldrig varit gravid så hur mycket vågar man lita på detta? Det är taget på kvällen och BIM är 16/1 enligt min app.

Har beställt ett clearblue digitalt men får inte det förs måndag!
  • Tildurrr
    mathildis skrev 2018-01-13 16:15:10 följande:

Hej alla!

Här har ni en till som plusade idag ????

Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra

Och att jag kan hänga på i den här tråden!

Känns spännande! Men ännu är allting hemligt för omvärlden.

När och hur ska ni berätta om ni inte redan gjort det?

Jag har en son sedan innan som fyllde 6 år i december!

Jag plussade i torsdags (vågar dock inte riktigt tro på det, ska köpa digitalt och ta på tisdag)

Men om vi är gravida så fyller sambons pappa år i februari, så vi tänkte skriva grattis farfar i ett kort, vi känner att vi berättar för föräldrarna direkt för skulle vi få missfall vill vi att dem vet! Och min mamma som brukar sticka ska få några nystan så ska jag säga att jag behöver en babyfilt i september! :D
  • Tildurrr

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet

12. Nicho2018, 1a barnet

13.

14. Nostalgity, 3e barnet

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet

17.

18. Mimipig, 2:a barnet

19. Imra, 1:a barnet. icekitten, 1a barnet, Abla 3:e barnet

20.

21. Orkidé, 3e barnet, LA87

22. Lilj3, 2:a barnet

23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet, Maria090 1:a barnet

24. Woohooo; 1:a barnet, tildurrr 1:a barnet

25.

26.

27.

28. Löv1, 1a barnet.

29.

30.

• Tildurrr
    Imra skrev 2018-01-16 10:34:48 följande:

Jag är så nervös för att ringa MVC, vet inte varför? ;)

Vad säger man? ?Hej jag är gravid?? ;) hehe

När ringde ni och vad sa ni? :)

Jag ringde idag, 4+1, och sa att jag inte vet vart man ska ringa eller vad man ska säga men att jag trodde det var dit haha ;) så sa jag att jag hade plussat, och att jag ville behålla så fick jag en tid till tisdagen till veckan :D
  • Tildurrr

Är i v 5+1, kommer känsligheten för lukter gå över?? Mitt illamående ihop med alla människors äckliga andedräkter är ingen bra kombo haha! Får panik på nätterna när sambon ligger med ansiktet åt mitt håll, får lägga mig med täcket över huvudet, så jobbigt haha!

• Tildurrr
    FrkMalin skrev 2018-02-24 11:27:15 följande:

Befinner mig i precis samma situation, är så jobbigt när det inte finns något rätt eller fel på hur man ska göra. Ska skriva på papper för min anställning nästa vecka, en del tycker att man ska berätta innan man skriver på, andra tycker att man ska berätta någon vecka efter påskrivning och andra att man ska vänta så länge som möjligt. Jag kommer inte ha provanställning dock vilket är en lättnad, det får ju dock en att vilja skriva på innan man berättar... men som sagt, man blir ju knappast klokare när man frågar om råd när man får olika från alla.. Jag kommer berätta någon vecka efter att jag börjat. Är i vecka 10 och har inte ens berättat för min omgivning än så jag hoppas att de förstår

att jag inte ville berätta om det så tidigt.

Jag kommer antagligen att skriva på en fastanställning snart men tänker att innan ul kan jag ju inte ärligt ens veta om det är en bebis där så jag får avvakta lite, är också i v 10 nu
  • Tildurrr
    FrkMalin skrev 2018-02-24 11:27:15 följande:

Befinner mig i precis samma situation, är så jobbigt när det inte finns något rätt eller fel på hur man ska göra. Ska skriva på papper för min anställning nästa vecka, en del tycker att man ska berätta innan man skriver på, andra tycker att man ska berätta någon vecka efter påskrivning och andra att man ska vänta så länge som möjligt. Jag kommer inte ha provanställning dock vilket är en lättnad, det får ju dock en att vilja skriva på innan man berättar... men som sagt, man blir ju knappast klokare när man frågar om råd när man får olika från alla.. Jag kommer berätta någon vecka efter att jag börjat. Är i vecka 10 och har inte ens berättat för min omgivning än så jag hoppas att de förstår

att jag inte ville berätta om det så tidigt.

Jag kommer antagligen att skriva på en fastanställning snart men tänker att innan ul kan jag ju inte ärligt ens veta om det är en bebis där så jag får avvakta lite, är också i v 10 nu
  • Tildurrr
    Otit skrev 2018-03-19 05:54:10 följande:

Åh hörrni! Känns som att jag är den enda som inte har gjort UL än. Ska på kub klockan 8 idag och mår illa av nervositet. Känns så otroligt att det faktiskt kommer vara en bebis på skärmen. Är inställd på det värsta.

Nu har inte jag varit aktiv i tråden här på länge.. men jag har KUB på onsdag och känner likadant, är redan så himla nervös och hoppas på det bästa men ändå lite inställd på det värsta..
  • Tildurrr
    Satelliten skrev 2018-03-19 15:55:38 följande:

Jag har också KUB på onsdag! Spännande minst sagt..

Nu kanske jag är "dum" men har du sett vilken dag det är då? Känns så ironiskt på nått sätt haha
  • Tildurrr
    Satelliten skrev 2018-03-20 08:50:19 följande:

Internationella dockteaterdagen ; )

Haha nej skämt åsido... bara att dra på sig olikfärgade strumpor och åka till KUB-testet!

Haha sant, det ska jag göra! :D
Svar på tråden BF September 2018