BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
BF SEPTEMBER 2018
1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet
2. LilacAm, 1:a barnet
3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet
4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet
5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet
6. Magneten1 1a barnet
7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90
8. Erikasöder 1a barnet
9. Millannn 1a barnet
10. Evianna 3e barnet
11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet
12. Nicho2018, 1a barnet
13.
14. Nostalgity, 3e barnet
15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet
16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet
17.
18. Mimipig, 2:a barnet
19. Imra, 1:a barnet. icekitten, 1a barnet, Abla 3:e barnet
20.
21. Orkidé, 3e barnet, LA87
22. Lilj3, 2:a barnet , Nastka 3:e barnet, Sofiiem 2:a barnet; theemi 2:a barnet
23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet, Maria090 1:a barnet
24. Woohooo; 1:a barnet, tildurrr 1:a barnet
25.
26.
27.
28. Löv1, 1a barnet.
29.
30.
Hua detta var läskigt. Enligt graviditetstestet så är jag gravid. (Sjukt att skriva det)
Har aldrig haft bra koll på min mens men tyckte att den blev mer och mer försenad. Blev nojig så tog ett test ikväll och det visade plus. Gasah!! Har haft lite symptom som illamående och känsliga bröstvårtor. Men ang illamåendet trodde jag det var pgr av stress för var till doktorn för bara någon månad sedan då jag mådde jätte illa men vi kom fram till att det måste vara stress efter att ha gjort gravtest som visade negativt. Har även haft molande värk i magen så har ju trott och förberett mig på att snart kommer mensen. Har verkligen velat att den skulle komma.
Vi har pratat om att bli gravida men båda har nog velat vänta till sommaren att försöka. Det känns så overkligt men samtidigt är jag inte jätte förvånad.
Vet inte hur jag går vidare med allt. Alla ni verkar ha sån koll. När tillomed barnet är beräknat. Jag har ingen koll. Vet inte hur långt gången jag är. Vad gör man nu? Bokar besök hos gyn?
Grattis alla ni!
Hua detta var läskigt. Enligt graviditetstestet så är jag gravid. (Sjukt att skriva det)
Har aldrig haft bra koll på min mens men tyckte att den blev mer och mer försenad. Blev nojig så tog ett test ikväll och det visade plus. Gasah!! Har haft lite symptom som illamående och känsliga bröstvårtor. Men ang illamåendet trodde jag det var pgr av stress för var till doktorn för bara någon månad sedan då jag mådde jätte illa men vi kom fram till att det måste vara stress efter att ha gjort gravtest som visade negativt. Har även haft molande värk i magen så har ju trott och förberett mig på att snart kommer mensen. Har verkligen velat att den skulle komma.
Vi har pratat om att bli gravida men båda har nog velat vänta till sommaren att försöka. Det känns så overkligt men samtidigt är jag inte jätte förvånad.
Vet inte hur jag går vidare med allt. Alla ni verkar ha sån koll. När tillomed barnet är beräknat. Jag har ingen koll. Vet inte hur långt gången jag är. Vad gör man nu? Bokar besök hos gyn?
Grattis alla ni!
Just det, gravidförsäkring, kanske dags att ta tag i det.. hade Folksam förra gången, och fick ut ersättning både för foglossning och för att det blev akut snitt.. Så gick på plus med den försäkringen, inte så vanligt kanske? xD
Hade väl hellre varit utan båda dock, haha!
Nyfiken på hur det fungerade med försäkringen och foglossning, måste man ha problemen en visst tid, bli sjukskriven eller vad avgör om man har rätt till den ersättningen? Är ju som skrivet lite inte på Folksam just för den komplikationen. Då jag är rädd at besvären kommer förr eller senare.
Jag minns faktiskt inte exakt, det var 4 år sen. Tror bara att jag ringde och anmälde det till dem efter att jag blivit sjukskriven för det. De krävde inget intyg eller så vad jag minns. Sa ju dock att jag var sjukskriven för det, så då förstod de väl att att jag hade kunnat visa intyg om de ville.
Hur känns foglossning? Jag får ont i ena höften o benet när jag ligger på ena sidan bara. E nog inte d Va?
Hur känns foglossning? Jag får ont i ena höften o benet när jag ligger på ena sidan bara. E nog inte d Va?
För mig kändes det som en kraftigt brännande svidande kännsla smärta i blygdbenen, framför allt om jag låg på sidan och sov, en kudde mellan knäna hjälpte lite men inte mycket. Det värsta är att jag kände av det redan nu i natt som var, hoppas innerligt att det berodde på någon övning jag gjorde på träningen igår. Vill inte få ont redan (V5+2) Sen har jag läst att smärtan kan sitta på andra ställen oxå. En länk där du kan läsa mer.
www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Foglossning/
Jag har precis plussat efter 7 månaders försök ???????????? Beräknad bf 27/9 ????