Inlägg från: Löv1 |Visa alla inlägg
  • Löv1

BF September 2018

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet 

2. LilacAm, 1:a barnet 

3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet 

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet 

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet 

6. Magneten1 1a barnet 

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90 

8. Erikasöder 1a barnet 

9. Millannn 1a barnet 

10. Evianna 3e barnet 

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet 

12. Nicho2018, 1a barnet 

13. 

14. Nostalgity, 3e barnet 

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet 

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet 

17. 

18. Mimipig, 2:a barnet 

19. Imra, 1:a barnet. icekitten, 1a barnet, Abla 3:e barnet

20. 

21. Orkidé, 3e barnet, LA87 

22. Lilj3, 2:a barnet 

23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet, Maria090 1:a barnet

24. Woohooo; 1:a barnet

25. 

26. 

27. 

28. Löv1, 1a barnet.

29. 

30.
  • Löv1

Halloj,

Har följt denna tråd i smyg. Idag kunde jag äntligen bli en del av den!!
    Plussade i morse! Helt overkligt! Har inte kunnat fokusera någonting på jobbet under dagen, hihi.
    Första barnet, BF 28/9 - väldigt efterlängtat!
    Har köpt hem en kanelbulle som jag ska placera i ugnen och be min sambo titta in på när han kommer hem i kväll.

Mina symptom kom extremt tidigt, så jag har misstänkt det i över en vecka. Tog ett tidigt graviditetstest, har BIM på lördag. 
    Haft molande känsla i tjejmagen i ca 1,5 v, ömma bröst, uppsvälld i kroppen och förstorade bröst (fått köpa nya byxor och nya bh:ar), synligare blodådror på kroppen, trött, mer flytningar och lite illamående. 

Kram och grattis till alla andra, nu håller vi tummarna för att det får gro ordentligt i oss. :)

• Löv1

Alltså, idag har jag tänkt ?nu är jag inte gravid längre? ändå sedan jag vaknade imorse.

Hade ju så extremt tidiga symptom och plussade redan fem dagar innan BIM...

Ska ta ett nytt tidigt gravtest i morgon bitti då det är två dagar innan BIM.

Opererade bort en cysta på vä äggstock 2015 och idag har molverken i tjejmagnet jag haft nu i några dagar snarare gått över som ?slitningar? i äggstocken så som det kändes innan jag opererade bort cystan.

Någon mer än jag här som upplever att gravidsymptomen kommer och går? Eller någon likt jag som oroar ihjäl mig inför tanken på MF eller att något ska gå snett. :/

Min glädje har gått över till oro vilket är jättejobbigt. Tips på att komma över detta?

Kram!

• Löv1
    beso skrev 2018-01-17 19:31:14 följande:

Mina symptom som illamåendet o växtvärk o trögmage kommer o går oxå. Kollade med vul idag o allt såg bra ut! :) Smärtan du känner kan vara ligament som mjukas upp. Jag o många andra får så då o då. Får du ont en längre stund eller väldigt ofta så bör du kolla tycker jag så d inte e nåt annat. Vilken v e du i nu? Bim+?

Okej, tack, det känns som en liten tröst att höra i alla fall. :) Tack för att du svarade!

Jag är ju bara i vecka 4 (3+4)... så det är ju så himla tidigt!

Vad roligt att höra att allt såg bra ut för dig! Grattis! Vilken vecka är du i? :)
  • Löv1
    Mimipig skrev 2018-01-17 20:37:26 följande:

Barnmorskornas mantra är ?leta inte fel där inga finns?. Tänk på att de allra flesta graviditeter inte går åt skogen. Du har oddsen på din sida.

Tack, rimligt mantra... ska försöka banka in det i min skalle... :)

Måste bryta tankarna så fort jag sätter igång och börjar tänka massor. Känner efter i kroppen efter minsta lilla tecken prick hela tiden också. Haha, orkar inte med mig själv just nu. Är detta vanligt eller bara jag som är supernojig/känslig?
  • Löv1
    josgos skrev 2018-01-17 20:44:05 följande:

Definitivt att de kommer och går! Och att nya symptom dyker upp.

Hade molvärk ganska många dagar som jag knappt känt alls de tre senaste dagarna. Men ibland ilar det till i magen om jag spänt mig, typ tar mig upp ur sängen eller så. Ömma bröst är konstant. Och vissa dagar jättehungrig andra inte.

Men jag förstår hur du menar, när det molar känns det ju att nåt händer, även om det gör pytteont gillade jag det på nåt vis.

För att stilla min egen oro har jag bokat VUL om 3 veckor (v 8 för mig). Så vi kan lugna nerverna och känna att det är mer konkret att berätta för folk. Så det kanske är nåt att fundera över? Då får man ju förhoppningsvis svart på vitt att någon finns där! Kram

Okej, skönt att höra att det går upp och ned för dig med symptomen också. Man får väl egentligen vara glad för de dagar då det inte känns så mycket, för tids nog blir man ju varse om det. Hehe...

Smart! Vad roligt att du har det inbokat och att se fram emot! :)

Jag ska nog ringa mvc på måndag om jag fortfarande plussar då, så får jag också försöka boka in VUL så tidigt som det är möjligt. :)

Mina tankar är på utomkvedes, fick se ett foto på min kusins foster som var utomkvedes när jag var ca 15 år, och det har satt sig som en skräck i mitt huvud. :(
  • Löv1
    beso skrev 2018-01-17 21:13:55 följande:

Ja d va tidigt! :) Men förra gången jag va gravid fick jag massa symptom typ direkt efter befruktning! :o Den här gången kände jag inte mkt alls innan v 5. Sen har det kommit o gått vissa symptom. Jag e nu v8 (7+3) :) Fast jag har tre barn redan så e mkt så lätt att glömma! ;) Har nog aldrig upplevt denna enorma förlamande trötthet tidigare! Galet!

Ja, samma var det för mig, kände också direkt efter befruktning. Helt galet! :) Massor med växtvärk i livmodern osv. Skönt att någon annan också upplevt det så tidigt.

Jobbigt att tröttheten kommer vid denna graviditet för dig då, kan tänka mig att det inte går att vila så mycket med tre barn hemma. Hihi.
  • Löv1
    mrsLina skrev 2018-01-17 23:21:02 följande:

Hur menar du att du kunnat se bilder på ett foster som är utomkveds?

Utomkveds eller en extrautrerin graviditet upptäcks vanligen i v5-7 då embryot växer så pass mycket att det inte får plats i äggledaren där den satt sig. När den växer börjar de göra ont i ena sidan där den sitter och tillslut brister äggledaren om man inte hinner operera.

Den enda bilden din kusin kan ha haft av det är en äggledaren med ett embryo..

Det var 15 år sedan, så jag minns inte exakt. Men foton hade de hemma i alla fall, och som du skriver så var det såklart inget foster, det var embryot, men som var rätt utvecklat ändå... Otäckt såg det ut hur som helst.

I morse hade jag dessvärre inget plus på stickan längre. Så nu får jag och sambon göra nytt försök nästa månad. :/ Kände ju på mig att det var något som skedde i min kropp igår, samt dragningen i vä äggstock som jag opererat... så snart kommer väl mensen då. :(
  • Löv1
    beso skrev 2018-01-18 08:58:05 följande:

Men var ditt pluss på bim-5 väldigt svagt? Tänker att om du fortfarande bara är på bim-2 så har inte hcgt hunnit bli så högt än o kanske inte ger utslag på varje sticka beroende på hur utspädd urinen är samt vilken tid du tagit testet. Inte alla har högst hcg på morgonen.

Vänta några dagar o testa igen. Här du ff ont över äggstocken?

Ja, det var ett svagt plus på BIM-5 och det stämmer att jag idag är på BIM-2... får väl vänta tills mensen drar igång (fast hoppas såklart att den inte gör det).

Har fortfarande känningar vid äggstocken exakt där de opererade...
  • Löv1
    Ciasandstrom skrev 2018-01-18 09:19:41 följande:

Hoppar också in då jag plussade imorse med cb digitala 1-2 veckor !

Enligt sista mens å så så är det beräknat kring 27 september! Är min första graviditet så känns verkligen spännande !!

Grattis!! Vad spännande! Har du några gravidaymptom? :)
  • Löv1

Jag är ute ur leken denna månad. Mensen kom ikväll... Men är inte ledsen för det, var ju sååå tidigt som jag märkte det, så det var ju inte så ?verkligt? eller vad man ska säga.

Hoppas på bättre lycka nästa månad och att jag då får halka in i en oktoberteåd i stället.

Lycka till och må så gott alla ni!!!

Ska tänka på er i september sen! ;)

<3

• Löv1
    beso skrev 2018-01-18 22:43:54 följande:

Beklagar så mkt! Jag har fått många tidiga mf o vet hur ledsen man blir! :( Men...tycker ändå du ska kolla sen så d inte var genombrottsblödning bara..sånt händer oxå ibland..! Kan säga att jag blivit gravid igen ca 1 1/2-2v efter mina tidiga mf..! Kram o lycka till!

Tack för peppen, det var skönt att höra! :) Jag tappar inte hoppet än, det var trots allt första försöket för mig och sambon. Vi har inte bråttom. :) Fast det hade varit skoj att få ett litet pyre då jag fyller 30 år inom kort, en fin present liksom, hihi.

Stor kram och lycka till!!
Svar på tråden BF September 2018