Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF September 2018

Hej! Jag ansluter också. Den här graviditeten verkar redan annorlunda. Idag har jag fått lämna blodprov för sköldkörteln. Jag har börjat frysa något förskräckligt, på ett sätt som inte känns normalt alls. 37 år, bor i Sthlm.

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet

12. Nicho2018, 1a barnet

13.

14. Nostalgity, 3e barnet

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet

17.

18. Mimipig, 2:a barnet

19.

20.

21. Orkidé, 3e barnet

22.

23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30

• Mimipig
    Nostalgity skrev 2018-01-11 22:16:26 följande:

Hej. Jag har inte fått någon smärta lr känningar i magen under dagen, heller inte några mängder blod.... Fick rött blod på pappret en gång till efteråt och då även 2 droppar i toastolen.. Efter det har de avtagit.

Men det kanske är vanligt att blödningarna dröjer ett dygn lr två?

Det behöver inte alls betyda fara å färde. Många blöder utan att något onormalt inträffat. Be om ultraljud!
  • Mimipig
    Sonaten skrev 2018-01-11 20:09:24 följande:

Jag har också börjat frysa något enormt dagtid och svettas kopiöst nattetid. Det har pågått uppåt en vecka nu, är i vecka 6. Minns inte detta från tidigare graviditeter. Jag har tänkt att jag fryser dagtid för att jag är trött. Och att jag svettas nattetid för att det är graviditetshormoner som spökar.

Låt oss gärna veta när du får svar på sköljdkörtelprover.

Ska få svar om ett par dar. Lovar att återkomma. Det verkade visst inte helt ovanligt med låg sköldkörtelhormon när man är gravid, men stor brist kan öka risk för missfall. Man får levaxin för att fixa upp nivåerna om det behövs. Känns vettigt att kolla upp. Men få inte panik, det kan gå fint även med låga värden.
  • Mimipig
    nyfikenkvinna skrev 2018-01-12 08:08:22 följande:

Det skulle vara en :), inte frågetecken i förra inlägget. Det är vårt första barn. Det känns så underbart efter ett års försök. Jag plussade för ett halvt år sedan som slutade mf v.7+5. Så nu hoppas jag att det går hela vägen! Idag v 7+0, BF 4/9

Stort grattis! Tänk på att det är vanligare och troligare att allt hår bra än att det inte gör det. Försöker fokusera på det själv också....
  • Mimipig
    JenPet8885 skrev 2018-01-12 01:12:27 följande:

Fick ett mindre roligt brev idag. Gjorde cellprov nr 2 i början av förra graviditeten som slutade i missfall och även det visade cellförändringar. Nu är jag inbokad om en månad på ett utvidgat cellprov. Nu är jag så nervös att något ska vara fel för det lilla knytet i magen! Ska ringa till gyn imorgon och berätta att jag är gravid, dock hoppas jag att det går att få tag på dom då det inte är det lättaste här i Värmland :(

Fattar oron. Kunskap är bästa medlet mot oro. Så lycka till i jakten på vården!
  • Mimipig
    Evianna skrev 2018-01-12 10:20:04 följande:

Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...

Jag har varken haft ma eller MF, men jag har gått igenom en sen abort pga att det visade sig att fostret inte var friskt i somras. Jag har en son sen innan, och även han fick dåliga odds på kub, så vi fick göra mkp, men han visade sig vara fullt friskt. Det var dock en skakande upplevelse och plågsam väntan på svar när något indikerar att ens barn har ett dödligt fel. Så jag var redan rädd inför nipt sist - och så visade det sig vara ?positivt?, så jag åkte på mkp igen ändå, vilket bekräftade nipt. Så det blev abort i v 14.

Så jag är minst sagt nervös inför nipt igen, pga våra dåliga erfarenheter, vågar knappt hoppas och glädja mig förrän de testerna är över. Kommer att må så vansinnigt dåligt under väntetiden bara. Men statistiskt sett borde det inte ske igen. Men ändå...
  • Mimipig
    Wictoria90 skrev 2018-01-12 17:04:57 följande:

Jag är i vecka 7 nu, så hoppas hoppas! Denna gången blir 3:e gången gillt! Ja det är verkligen fruktansvärt.. när jag går på ultraljud denna gången så är det i vecka 9, känns så hemskt att gå så länge och tro att man är gravid utan att man vet.. men åh andra sidan har vi gjort 7 VUL som alla har varit negativa resultat så det är verkligen ångestladdat att gå dit, men jag gillar inte tanken att ännu en gång gå med ett dött foster i magen..

Jag förstår ångesten. Man räds ju det man själv varit med om.
  • Mimipig
    hanna8911 skrev 2018-01-12 22:25:21 följande:

Bara jag som inte har så mycket symtom? Lite ömma bröstvårtor kan jag nog bjuda på men knappt något annat! Molvärk kite då och då men allt mer sällan. Känns sådär...v 6+3 idag!

Jag har nästan inga heller. Brösten är svullna, men ömmar inte. Så var det de andra gångerna med. Jag är dock väldigt frusen nu, det är nytt. I övrigt ingenting. Med med sonen hade jag inga andra symptom i början än stora bröst. Grav nr 2 mådde jag illa och var dödstrött, men jag minns inte hur tidigt det kom.
  • Mimipig
    Orkide skrev 2018-01-13 07:27:43 följande:

Sen igårkväll har kag haft NOLL symptom. Ingen annorlunda känsla i magen emmer svullen som jag tidigare varit. Heelt borta. Det kan ju inte vara ett bra tecken?

Med sonen hade jag inga symptom alls förutom att jag fick foglossning i v 16. Leta inte fel där inga finns!
  • Mimipig
    beso skrev 2018-01-14 21:58:15 följande:

Hej Alla! Grattis till plussen! :)

Jag har bf ca 5sept.

Var hos en stressad läkare som gjorde vul i fredags i ca 10sek o sa att hon inte såg fostret. Maskinen va liten o såg simpel ut. Bara hinnsäcken och gulesäcken som såg ut att vara i v7syntes. Har jag tur är det bara mindre o växer ikapp. Har jag otur är det ma eller ofostrig graviditet. Hon tyckte jag skulle vänta till 29e för att kolla med ett nytt vul. Men så länge kan jag omöjligen vänta! Ska försöka ringa imorgon o få tidigare tid!.

Känner mig sänkt av trötthet! Trög mage o onda bröst. Illamående som kommer o går. I tidigare graviditeter har jag mått mkt sämre..hoppas det inte är ett dåligt tecken nu..

Kram till er Alla! :)

Men... det låter ju inte alls som ett trevligt och proffsigt bemötande? Skullle ni vara oroliga, eller är det vanligt att man inte ser foster? Förklarade hon det? Visserligen kan ju hjärtat börja slå senare. Jag skulle också vilja ha en second opinion i ditt läge, för att få lire tydligare besked. Vem orkar vänta när det handlar om så viktiga saker?

Ang gravidsymptom så kan de variera stort - jag mådde finfint första och jätteilla och dödstrött andra. Jag skulle inte hänga upp mig på det. Lycka till!
Svar på tråden BF September 2018