Inlägg från: Milie |Visa alla inlägg
  • Milie

BF September 2018

Hej! Efter över ett års försök till ett syskon så testade jag positivt idag. Vi står t.o.m. i kö för utredning dels hos hemlandstinget men också på en IVF-klinik i ett annat landsting.

Jag har kort lutealfas och testade progesteronkräm för första gången den här cykeln. Jag brukar inte ta gravtest innan BIM men idag gjorde jag det för att se om jag ska fortsätta smörja. Jag vet inte riktigt när min BIM ska vara, men på lördag tar jag ett till test för då är det 14 dagar sen ägglossning.

BF 16 september om detta går vägen! Sambon vill knappt säga "gravid" för han tror typ att missfallsrisken är 90%... Pessimist.

• Milie

Hehe, jag ska också dubbelkolla. På lördag och sen igen lördag nästa vecka. Ska köra digitala med veckoindikator samt stickor.

Det är absolut starkt och fint för dig men för att kunna säga något ytterligare så måste man veta hur första testet såg ut, alltså att det blir starkare.

Millannn skrev 2018-01-04 11:00:19 följande:

Var tvungen att dubbelkolla imorse haha nog är man gravid alltid! Detta är väl bra styrka? V 4+3

• Milie
    Papillon93 skrev 2018-01-04 11:14:43 följande:

GRATTIS! Underbart att höra! Vet flera som blir gravida när de bokat tid för utredning. Kroppen är häftig! Skönt att du är lugn, jag är livrädd för missfall och tror vid varje molvärk att jag ska börja blöda.

Ja, jag hade också hört det. Jag tänker att från det att man börjar försöka så ökar ju sannolikheten för varje cykel så det känns rimligt att när man väl bestämmer sig för att söka hjälp så är sannolikheten rätt hög för att det ska lyckas spontant. Fast då tänker jag så klart på människor som inte har några konstaterade fertilitetsproblem.

Jag är lugnare än sambon men visst försöker jag tänka att det är rätt osäkert än. Jag är liksom inte ens 14 dagar från ägglossningen.

Är det här din första graviditet?
  • Milie

Nu börjas det. Test nummer 1 tog jag tillsammans med ett annat som visade mycket starkare positivt. Det ska föreställa att vara samma känslighet på test nummer 1 och den andra typen som ej är med på bild. Har ni testat med RFSU någon gång? Brukar de visa svagare än andra?

I förrgår tog jag även ett tredje test, Clearblue Early, och det var så klart tydligt positivt eftersom detektionsgränsen är lägre på dem. Aja, poängen med ett nytt RFSU idag var att bekräfta att det blir starkare. Jag tar första digitala imorgon.
  • Milie

Visst ja, jag vill också vara med på Facebook. Har skickat PM till hon som skapade den, men det händer inget.

• Milie
    Papillon93 skrev 2018-01-05 11:26:19 följande:

Ja, det är det. Din med? :)

Spännande! Nä, jag har en 2,5-åring sen innan. Men jag känner mig inte särskilt erfaren. Jag har glömt typ allt och blir helt förvånad då jag läser mina anteckningar från förra graviditeten.
  • Milie

Väljer man hemlig och inte bara sluten så syns den inte för icke-medlemmar. Om man av misstag valt sluten så kan vänner få förslag o.s.v.

• Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-05 12:32:58 följande:

Hejsan. Hoppar in här!

Plussade i onsdags, imorgon är det 4+0. Hade äl 23 dec!

Fick ett mf i Jan förra året, så vi har försökt 11 månader nu. Jag har en son på 10 i år och en dotter som blir 6år i år, fästmannen har två döttrar sen innan på 12 och 11år.

Jag mår illa på kvällarna, är tröttare, ena bröstet ömmar, halsbränna och svullen mage.

Tog ett nytt test imorse och det har ökat i styrka... Det känns tryggt. Men det kanske är vanligt att det ökar i början för att om nån dag /vecka minska igen? Om man skulle få mf menar jag?

Vi har exakt likt med ägglossning och 4+0 imorgon! Välkommen hit. Jag vet inte hur snabbt det sjunker vid missfall men en ökning är ju precis vad man vill se så klart.
  • Milie
    YourNOTsotypicalmommy skrev 2018-01-06 10:09:32 följande:

Samma här 11/9. Hur känns det för er andra? Känner ni gravidutetslyckan? Själv känner jag tyvärr inte mycket. Är det normalt. Jag vill helst undvika att prata om min graviditet så mycket med familj och vänner. Känns konstigt och ovant. Känner mig inte riktigt gravid än. Frågor som "hur känns det att vara gravid?" Tycker jag är jobbiga. Det är även jobbigt när folk tar på magen och till och med när min man ska pussa på magen. Jag känner inte att jag är två personer nu utan att det fortfarande bara är JAG.

Tar folk på din mage nu!? Jag hade blivit extremt obekväm.
  • Milie
    LA8 skrev 2018-01-07 15:36:52 följande:

Hej!

Grattis till alla +!

Detta kommer vara omöjligt för er att veta, men kul att höra om någon har någon åsikt.

Vi plussade på annandagen. Trodde dock inte på strecket som kom på bim-morgonen, utan gick och köpte clearblue digitala. Tog ett på em (dvs ej morgonurin, som man egentligen ska). Fick upp gravid 2-3v (bf 3/9). Hur säker är denna veckodatering på em-urin?

Jag hade min senaste mens 28 nov. Så ägglossning runt den 12 dec och då bim 26 dec. Men nu när jag tittar tillbaka var denna mens 3-4 dagar sen, brukar ha 27-28 dagar mellan, men nu 31.

Min undran egentligen är om detta inte var mens, dvs hade jag tagit morgonurin, hade jag då fått 3+?

För när jag plussade förra gången för några år sedan så var det typ bim+5 (neg på bim+2).

Det verkar ju stämma rätt bra. Om du hade ÄL den 12:e så är annandagen (26:e) 14 dagar senare. Alltså 2 graviditetsveckor och då är ju 2-3 veckor sant. Jag tror inte morgon eller inte spelar roll om man är 14 dagar från ägglossningen.

Jag tog förresten också ett digitalt på ÄL+14 som visade 2-3 veckor. Även om 1-2 hade varit godkänt så känns det ju bättre med starkare!
Svar på tråden BF September 2018