Inlägg från: Eleonoratösen |Visa alla inlägg
  • Eleonoratösen

BF September 2018

Hej!

Nu vågar jag mig in i tråden. Testade mycket svagt plus i måndags och något starkare i onsdags. Idag bestämde jag mig för testa digitalt och den visade 2-3 veckor. Har tre barn sedan tidigare och vi har längtat efter en sladdis.

Haft lite illamående men mest molvärk. Tröttare än vanligt också. Vågar inte skriva på BF -listan än. Hade mens senast 8 december men verkade ha ÄL 28 december så BF hamnar någonstans mellan 13-19 september.

• Eleonoratösen

Det är så svårt med blödningar. Jag har haft blödningar innan vecka 10 med alla mina tre innan. Och det otäcka har varit att det aldrig varit vid samma tid i graviditeten annars skulle man kunna tänka sig att det är så kallad genombrottsblödning när man skulle haft nästa mens. Jag har varit lika ledsen och orolig varje gång och jag har egentligen ingen god erfarenhet vid mötet med vården vid de tillfällena.

Denna gång startade spottings på BIM men det höll sig kvar som spottings, temperaturen fortsatte öka enligt FF och jag började må illa. Så testade och det var ytterst svagt positivt. Sedan har det ökat och efter 4 dagar slutade de rosa/bruna flytningarna. Så hoppas så klart att allt går bra, är orolig men försöker intala mig själv att det bara är att vänta... tyvärr har man inte tidiga VUL i mitt landsting så jag får ha tålamod.

• Eleonoratösen
    Natalina1451 skrev 2018-01-13 23:55:44 följande:

Hej!

Hoppar in här om det går bra?

Plussade igår efter ett missfall i november. Är så lycklig men samtidigt sååå rädd också. Tänk om vi får missfall igen

Hoppas på det bästa iaf! Grattis till alla andra som också fått pluss <3

När jag försöker räkna ut bf får jag 2 olika (använder både Natural Cycles appen och en annan som heter flo)

Det ena är 15/9 och det andra 24/9 Så ska boka in ett VUL för o få rätsida på det slänger med en bild på mina test från igår!

Vad har ni som räknat ut bf gått efter? Sista mensens första dag eller vet ni när ni hade ägglossning? Vilket är mest korrekt tro?

Här samma här. Enligt senaste mens BF 13/9 enligt FF som satte ut ÄL sent så blir det BF 19/9. Vet inte om man på MVC bryr sig om så få dagars skillnad egentligen innan RUL. Vi tänkte ta NIPT så tror man tidsbestämmer graviditeten innan så kanske man får veta.
  • Eleonoratösen
    Natalina1451 skrev 2018-01-14 12:51:44 följande:

Vad spännande med nipt! Bekostar ni det själva eller får ni det gratis?

Vi kommer göra kub iaf för det gjorde vi med dottern men hade gärna gjort nipt men det är väl väldigt dyrt..

Med dottern blev vi flyttade 11 dagar på rul så därför jag tänker att jag vill räkna mer rätt den här gången så jag inte känner att jag går över en massa för man ställt in sig på ett tidigare datum halva graviditeten. Haha!

Jag bor i Blekinge och vad jag förstått erbjuder landstinget det. Jag har dock inte ens ringt in till MVC för att skriva in mig, men vi har smått pratat om just NIPT hemma. Min minsting fyller 7 nu så det känns som jag inte minns något alls om hur det var då med alla besök och undersökningar!
  • Eleonoratösen
    Milie skrev 2018-01-15 09:22:26 följande:

Den är hemlig, så det är lugnt!

Om jag inte vill skriva min mailadress här? Är det dig man inboxar?!
  • Eleonoratösen

Nu har jag bokat tid för inskrivningssamtal på MVC och även tid för VUL inför NIPT. Det blir om en månad ganska exakt och känns just nu som en evighet.

Verkade som man i landstinget här "bjuder" på NIPT men man måste vara över 32. Nu har jag precis åldern inne så det kändes viktigt att göra.

Annars är det rätt lite känningar. Har halsbränna ibland, väldigt konstigt. Riktigt mycket molvärk och det gör mig väldigt orolig. Eftersom jag vid tidigare graviditeter haft mycket blödningar känns varje toalettbesök som berg och dalbana.

Tror jag är på 5+0 ungefär.

• Eleonoratösen
    Abla skrev 2018-01-15 11:27:36 följande:

Åh vad skönt att till och med få ett så tidigt ultraljud. Vilket landsting tillhör du? 

Jag håller på att kika på vilken MVC jag vill gå till. Känns viktigare denna gång än tidigare. Har en kämpig graviditet och två jobbiga förlossningar bakom mig.

Blekinge tillhör jag. Vi har inte någon privat klinik längre så det är väl att byta barnmorska om man inte klickar då möjligtvis.
  • Eleonoratösen
    Nostalgity skrev 2018-01-15 11:39:43 följande:

Hehe ja jag förstår hur du menar.... Alla symptom är välkomna just nu! Har fortsatt blöda lite grann varje dag... Som tur är inge klarrött, inge klumpar, ingen smärta eller känning nånstans. Brösten är ömma fortf, tycks bli värre för varje dag, tröttheten håller i sig, svullen och så kom illamåendet som ett brev på posten. Klarade inte av att sortera ut pappret som låg blandat med dotterns slajm igår kväll, var tvungen att be sambon göra det haha.

Men vi får se vad doktorn säger imorgon em via telefon. Vad han tycker jag ska göra? Om han tycker de låter som mf på g eller bara ofarliga blödningar? Har blödigt smått i 6 dagar nu.

Jag vet inte om jag kan trösta något. Men har tre barn sedan tidigare och blödde en hel del i början av alla graviditeterna. Det var inga jättemängder men ändå så det kändes som det kunde vara missfall. Höll på i allt från 4-5 dagar till två veckor. Konstigt nog aldrig vid samma tidpunkt utan det har varierat. Och jag var ett nervvrak varje gång

Man har i mitt fall sett att det vid något tillfälle varit blod i livmodern men bebis med tickande hjärta. Någon gång kunde man inte säga vad det varit.

Denna gången började jag blöda på BIM. Och ungefär 4 dagar. Men nu inget alls och alla tester visat på ökning så jag hoppas verkligen.

Så det finns alla möjliga anledningar. Det är okej att vara orolig och om du kan få möjlighet till att boka VUL så gör det. Jag har efter mycket om och men slutat på gynakuten de andra gångerna.
  • Eleonoratösen

Har alla så mycket symtom? Tyckte jag inte kände något alls igår och lika idag. 5+1. Känner mig tyvärr orolig av det. Men minns ju inte heller riktigt hur tidigt det var förra gången....

Svar på tråden BF September 2018