Nostalgity skrev 2018-01-24 08:03:56 följande:
Läser många trådar ang kost. Ser bara folk som skriver att dom äter kvarg, müsli, frukt, gröt, maaaassa grönsaker etc. Till frukost och mellis....
Sen kommer jag med mina mackor, loops, mjukost, leverpastej och oboy, typ haha.
Är det nån mer än jag som inte är ett hälsomonster?
Jag äter inga grönsaker och i fruktväg endast äpplen.
Får inte i mig godis pga illamåendet så jag småäter mariekex för att hålla illamåendet borta.
Vid mina tidigare graviditeter vägde jag 35-40 kg mer så jag tycker på många sätt det ska bli intressant. Dela om det kommer kännas mindre tungt ( jag hade inte direkt några komplikationer eller foglossning) och känna och se mer på magen. Men framför allt bemötande på MVC, förlossning och vid ultraljud. Folk tror de kan säga vad som helst till överviktiga personer!
Så jag försöker hålla vikten. Mkt grönsaker och frukt. Tränar knappt något längre men för mig rätt mkt på jobbet och började dansa den här terminen (vilket visst rekommenderas som motionsform) fast det kändes i höfterna kan jag säga....
Men man borde kanske träna mer, och vara mer strikt med maten. Jag är oerhört svag för choklad och fika och tyvärr verkar jag gilla det fortfarande. Känner mig dock mer mätt och hungrig på samma gång. Mkt skumt.
Är det någon som får sura uppstötningar? Jag hade för mig att man fick det sent?!