Inlägg från: ABbf2018 |Visa alla inlägg
  • ABbf2018

BF September 2018

Hej!

Tänkte hoppa in här. Är snart 24 år, sambon 27. Bf 16/9. Har en misslyckad graviditet i bagaget och det här är sjukt! Förra gången dansa jag på moln hela tiden, nu fundera jag bara på när de ska gå fel. Jättedumt! Men ska kräva mig till ett ultraljud i v 8 så ser allt bra ut då så komma jag nog komma tillbaka till mina moln! Det är ju helt fantastiskt att vänta barn!!! Som jag längtar efter våran bebis. Ha ni fått några graviditetssymptom än?

• ABbf2018
    Evianna skrev 2018-01-12 10:20:04 följande:

Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...

Hej!

Håller med. Fick ma i v 14, när dom svåra veckorna äntligen skulle va över. Graviditeten hade stoppats i v 9.... jag blev både arg på mig själv att jag intr fattat nått, utan gått runt o trott att de va den bästa tiden i mitt liv, och såklart ledsen över o förlora bebis.

Den här gången är jag med vaksam och inte lika ?glad?. Om du förstår hur jag menar.
  • ABbf2018
    Orkide skrev 2018-01-12 20:52:56 följande:

Jag känner likadant. Jag vågar inte bli glad för sist vad jag superglad och men så blev det inge bra. Nu känns det som att jag bär på ett missfall.

Jag har inga symptom förutom att jag är svullen på kvällen. Du då?

Okej, ja de är ju svårt, man få väl tänka på att om man gör allt rätt så händer det bara om det händer, oppvärkbart.

Jag har inte heller så mycket symptom, det gör mig nojig. Sist kom dock inte illamåendet förän i v 6. Som jag går in i imorgon. Vilken vecka är du i? Fast dom säger ju att alla graviditeter är olika och de finns dom som aldrig har mått illa eller haft så mycket symptom som ändå fixar hela graviditeten:)
  • ABbf2018
    Milie skrev 2018-01-12 22:02:36 följande:

Bra att du ändå försöker tänka positivt! Det som händer händer, så det blir ju bara mindre negativt om man inte "målar fan på väggen". Vi har samma BF! Jag känner mig uppsvälld, frusen och pinkar typ jämt. Idag kom första slängen illamående också. Visst ja, tröttheten slog till som en käftsmäll idag. Jag har varit helt däckad. Själv då?

Så äre ju, har man väntat länge på de här så känns det ju. Samtidigt går de inte o påverka mer än att man tänker på vad man äter o dricker typ, så vi få se!

Ha, va kul! Typ alla symptom då! Men de är ju rätt skönt ändå? Ha inte så mycket symptom, kissar oavbrutet, och är trött myxket, men jag har precis börjat bli frisk ifrån influensan så jag vet int vad tröttheten bero på.
  • ABbf2018
    hanna8911 skrev 2018-01-12 22:25:21 följande:

Bara jag som inte har så mycket symtom? Lite ömma bröstvårtor kan jag nog bjuda på men knappt något annat! Molvärk kite då och då men allt mer sällan. Känns sådär...v 6+3 idag!

Jag har inte heller så mycket symptom. Är i v 5+6. Ha vare trött, samtidigt så ha ja haft influensa så de kan ju lika gärna bero på det. Kissar ofta gör jag. Ha lite motvärk till o från. I min senaste graviditet så kom de flesta symptomen under v 6. Men kom ihåg att de finns dom som int haft nå symptom alls som fått sina små bebis några månader senare!
  • ABbf2018
    Orkide skrev 2018-01-13 07:31:28 följande:

Jag är i v 5 (4+2). Är supernojjig å vet inte hur jag ska göra för att inte oroa mig.

Okej men då kanske de inte är så konstigt om du inte ha några symptom än. Man får nog bara stå ut med oron dom här veckorna. Jag tänker be om ett vul i v 7.
  • ABbf2018
    Orkide skrev 2018-01-13 11:55:50 följande:

Jag har bokat in ett vul den 31 januari. Men sist så såg jag hjärtljuden och bågra dagar senare fick jag missfall så jag vet inte vad jag känner inför det heller. Det känns som jag bara är negativ. Att få bli gravid efter tre års försök är himmelskt och jag är glad och tacksam <3

Okej, ja fyfan. Men dom säger ju att de är sällan de sker. (Missfall efter att hjärtat börjat slå). Håller tummarna för dig den 31 att du få se fina hjärtslag som håller sig! Jo man bli ju lätt det, äre första barnet? Kan inte ens föreställa mig att hålla på i tre år, ha ni kört själv hela tiden eller ha ni testa hjälp?

Vi ha hållt på i ett år, och de tycker jag är frustrerande. Dela så tro ja de är för att jag är sån jävla planerare och de här kan ju va lite svårt o styra så över. Nu håller vi tummarna att våra små frön växer och bli starka!
  • ABbf2018
    mathildis skrev 2018-01-13 16:15:10 följande:

Hej alla!

Här har ni en till som plusade idag ????

Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra

Och att jag kan hänga på i den här tråden!

Känns spännande! Men ännu är allting hemligt för omvärlden.

När och hur ska ni berätta om ni inte redan gjort det?

Jag har en son sedan innan som fyllde 6 år i december!

Välkommen och grattis till plusset! Vi har berättat för min mamma och hennes sambo, mest för att hon har sagt att hon vill veta direkt ifall vi vill det. Resten av våra familjer och närmsta vänner berättar vi för när vi ha gjort vul. Ev inte förän i v 14. Jobbet få vänta tills de börja synas.
  • ABbf2018
    Orkide skrev 2018-01-13 16:50:03 följande:

Ett år är väldigt lång tid det med!! Har ni barn sen innan?

Det blir barn nr 3 om allt om går vägen. Äldsta barnet är 6 och tog över 1 år. Vi stod i kö till IVF men provade ett läkemedel i väntan på kön och då blev vi gravida. Andra barnet är 4 år och tog 9 månader och då med samma läkemedel. Missfallet var samma läkemedel men sen togs läkemedlet bort och vi fick prova ett annat som inte alls var lila bra. Men till slut tog det sig

Ja de känns länge. Nä vi försöker få till första!

Okej, då ha ni fått kämpa länge för era barn. Fan va bra kämpat!
  • ABbf2018
    mathildis skrev 2018-01-13 16:39:20 följande:

Tack!! Ja jag hoppas allt ska gå bra! Men är bara i vecka 5 så länge kvar. Vilken vecka är du i? Jag kommer nog berätta för en kompis nu till veckan, då hon mer är gravid, så vi kommer kunna följas åt! Sen vet jag inte mer, till min mamma vill jag berätta på ett roligt sätt ????

Jag går in i v 6 imorgon.

Okej! Ja vad kul! Jaa, förra gången jag blev gravid överraskade vi min mamma med att hennes sambo fick lura ut henne,( va i somras) sedan fixade vi iordning med käk, champagne och choklad. Ställde champagnen på altanen och där hade vi skrivit ett grattis mormor kort. Hon smällde av på riktigt! Den här gången va vi hem till dom på middag och hon fråga om jag ville ha öl, då sa jag, nej tack, då kolla hon på mig och fråga om jag var gravid igen, åsså föll hon ut i gråt igen. Tro dom bli lika glad hur man än gör. Vi ville inte ?fira? något denna gång eftersom man inte vet hur det går.
Svar på tråden BF September 2018