Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet

12.

13.

14. Nostalgity, 3e barnet

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet

17.

18.

19.

20.

21. Orkidé, 3e barnet

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

• Orkide

Efter 32 månaders försök (med ett missfall därimellan) är vi nu gravida igen med tredje barnet. Hoppas allt ska gå vägen för oss alla!!

• Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-11 05:38:04 följande:

God morgon tjejer.

Hade rosa blod på pappret när jag torkade mig nyss.

Hade sex i förrgår kväll, så det känns som att det är för länge sen att de ska bero på det!

Hade ett mf förra året i januari, sen tog det tills nu i december att bli gravida igen, känner mig så himla ledsen.

Symptomen som väldigt ömma bröst är kvar, trötthet och morgonillamående. Men de kan ju försvinna när de väl drar igång....

Jag förstår din oro nu jag har också haft ett missfall som började så. Jag skulle oro mig lila mycket som dig! MEN min svägerska fick rosa-blod på papper några gånger till och med och det var ingen fara och ut kom en frisk pojke. Så rosa flytningar eller med blod kan betyda missfall men också kan det bero på sköra slemhinnor.

Jag håller tummarna för dig <3
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-11 05:53:35 följande:

Nu kom det mörkrött blod. Så ni kan utesluta mig ur gruppen ='(

4+5 kom jag till denna gång. Förra gången var det 6+3

Å beklagar verkligen!!!
  • Orkide

Jag har fått lite ljusrosa på papper. Jag vill verkligen inte få missfall jag vill inte försöka bli gravid i flera år till

• Orkide
    Elsaida skrev 2018-01-11 10:06:33 följande:

Lagom till chocken hade lagt sig och lyckan började pyra började jag blöda med en hel del kramper och i morse var testen näst intill blanka.

Så blev ingen 6:a denna gången.

Försöker se de som att allt har en mening, men lite tungt är de ändå på något vis <3

Lycka till ni andra fina

Beklagar
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-11 12:09:01 följande:

Jag är lastbilschaufför. Bil och släp. Jobbar med distribution för DHL.

Ringde kvinnokliniken som gav mig telefontid till en doktor på tisdag em. Han ska avgöra hur vi ska gå vidare i detta. Det blev nästa vecka så vi vet OM det är ett mf, om blödningarna sätter igång?

Tycker att det ör tråkigt att de ber en vänta i flera dagsr. En timme är som en dag när man är orolig för missfall. Idag försökte jag ringa till både barnmorska och vårdcentral för att berätta om min oro. Och att vi försökt i tre år. Jag förväntar mig att de ska försöka förstå och kanske hjälpa mig att dämpa oron. Men de sa bara att det är att vänra och se. Vi bokar in en inskrivningssamtal här och grattis..

hmm

Jag är förskollärare i Stockholm
  • Orkide
    Mawie skrev 2018-01-11 13:08:49 följande:

Mina föräldrar ska bjuda med oss på spa i slutat av februari.De vet inget och vi vill vänta med att berätta!

Fick missfall två dagar innan ul, när jag badade badtunna, i augusti.

Så blir lite nojig, hur är det med att bada bubbel och massage. Någon som vet?

Har ul den 2/3 och vill inte riskera ett tredje mf, när vi försökt i 3 år.

Jag har också åångest om vad jag kan och inte kan göra efter missfallet. Bubbelbad skulle jag undvika. Massage; kanske du kan berätta för massören att du är gravid?
  • Orkide
    nypan78 skrev 2018-01-11 14:03:29 följande:

Tyvärr måste även jag hoppa av denna tråd. Ljusrosa på pappret igår, inget mer, men en dålig känsla i kroppen. Idag skulle jag ha varit i 6+6 men inget fanns å se på VUL. Gravtestet är fortfarande positivt men inte så länge till. Återkontroll igen om en vecka.

Ånej beklagar verkligen. Missfall är hemskt
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-11 22:16:26 följande:

Hej. Jag har inte fått någon smärta lr känningar i magen under dagen, heller inte några mängder blod.... Fick rött blod på pappret en gång till efteråt och då även 2 droppar i toastolen.. Efter det har de avtagit.

Men det kanske är vanligt att blödningarna dröjer ett dygn lr två?

När jag fick mitt missfall så fick jag ljusrosa flytningar i några dagar som sen övergick till blodflytningar o sen med klumpar, jag fick även jätteont i magen. Vissa blöder pga av sköra slemhinnor och är en del v deras graviditet. Min svägerska har haft så och även min kompis. Så blod behöver inte betyda att något är fel. <3
Svar på tråden BF September 2018