Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

Jag menade bf 21 september

• Orkide
    loppanluure skrev 2018-08-17 18:27:27 följande:

Bebis nummer två är ute!

Tidig vattenavgång ledde till att hon fick födas igår istället i vecka 36+6. Typiskt, hade hon kommit idag 37+0 hade hon räknats som fullgången. Men lyckliga är vi och får förhoppningsvis åka hem i morgon. Jag hade känslan av att det var en augusti bebis i min mage och rätt hade jag!

Stort grattis!! Hoppas ni får åka hem snart. Jättegrattis!!
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-08-19 16:46:55 följande:

Tusen tack för tipset! =D

Sambon kom och hjälpte mig upp och det gjorde inte lika ont att stå/röra sig smått... Som att sitta och ligga! Så resten av dagen är det jag som knaprar alvedon och städar hehe.

Hoppas verkligen det är bättre imorgon! Barnen börjar ju skolan och jag har patent på att skjutsa dom dit tills bebisen är ute =)

Är det någon här som vet lite om slemmisen?

De andra två ggrna har de utan tvekan varit den, som kommit som ett brev på posten. Men... Nu funderar jag på om det är den? När jag kissat så är de liksom lite vitt som också ligger i toavattnet, och när jag torkar mig så är det antingen lite slemmig flytning lr också slemmisen? Behöver slemmisen alltså vara riktigt tjock?

Snönt att du mår bättre!

Jag har exakt samma fråga angående slemproppen. Har likadant som du.
  • Orkide

Jag har alltid haft kudde i spjälsängen för att bädda sängen men jag har aldrig använt kudde till nyfödd. Har däremot nu börjat fundera på en babykudde som är just för nyfödda så att huvudet skyddas. Någon som använt en sådan?

• Orkide

Hur är det på bb idag, får man fortfarande blöjor och så eller ska man packa ner det i bb väskan? Bor i Stockholm om det hsr betydelse.

Vad ska ni har för smärtlindring?

• Orkide
    Sabinac skrev 2018-08-23 07:40:48 följande:

I Örebro behöver man inte ha med egna blöjor. Men jag packar nog med en eller två ändå.

Gällande smärtlindring hade jag tänkt försöka använda TENS. Hur tänker du kring smärtlindring?

Jag har väldigt låg smärttröskel så jag tänker nog som med första barnet; lustgas och EDA eventuellt bäckenbottenbedövning
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-08-23 10:33:41 följande:

I eskilstuna får man blöjor iaf. Jag har inte provat någon form av smärtlindring innan... Tänkte nu 3e gången gillt om man skulle prova något? Har ju klarat mig fint utan, men det kanske är "softare" att föda med smärtlindring? Eller? Finns det någon ni rekomenderar? Jag har 0 koll, smärtlindring är en helt annan värld för mig.

Har du inte behövt tidigare så borde det väl inte behövas nu EDA är väl inget jag rekommenderar om man inte behöver det eftersom det ofta stannar upp öppningsskedet Men jag behöver det
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-08-23 11:52:17 följande:

Tänker att detta är sista gången jag är gravid och ska föda, så då vill jag ha så mycket erfarenhet som möjligt utav det. Så jag tror inte det behövs, men av nyfikenhet så vill jag prova något =)

Testa lustgasen då, det är en ?rolig? grej att ha testat (sålänge man inte blir illamående av den såklart)
  • Orkide
    Lilj3 skrev 2018-08-27 05:46:16 följande:

Vår tjej hade visst lite bråttom ut. Åkte in till förlossningen i lördags kl 13 för en kontroll pga att jag hade haft en liten blödning på morgonen. Hade även mycket sammandragningar dagen innan. När vi låg i undersökningsrummet med ctg gick vattnet och kl 17.19 var hon ute. 2345 gram och 45 cm lång, född i vecka 35+3. Nu ligger vi på neo eftersom hon behöver sondmatas, men hon känns i övrigt frisk och stark.

Grattis till era lilla tjej! Hoppas nu att hon växer på sig lite så ni kan åka hem.
  • Orkide
    Isathe skrev 2018-08-27 09:15:04 följande:

Wow häftigt!! Vilken lite tjej, men hon växer snart på sig. Vilket neo tillhör ni?

Ligger själv uttråkad på neo, då vår grabb gjorde en traumatisk entré och fastna. Han var livlös när dom väl fick ut honom så vi jobbar på återhämtning och sondar också.

Läskig upplevelse. Hoppas att ni återhämtar er bra så ni kan åka hem och mysa sen.
Svar på tråden BF September 2018