Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

Nostalgity skrev 2018-08-30 12:15:44 följande:

Varit hos bm idag...SISTA BESÖKET innan bf =D är i 38+1... Sf mått 36 och huvudet mellan fixerat/ruckbart.. Ligger långt ner.

Hon tyckte de lät som delar av slemmisen som kommit ut.

Så nu kan bebisen få komma!

Har fortf inte packad bb väskan, haha!

Härligt. Men då är det dags att packa den lilla väskan nu då
  • Orkide
    Johannana skrev 2018-08-31 15:50:42 följande:

Hej tjejer!

I lördags natt valde vår lille Liam att komma till världen. Hela graviditeten har jag sagt att det ALDRIG går till så som man ser på film; vattnet går, värkarna startar, bebis kommer. Lustigt nog var det exakt det som hände! Allt som allt tog förlossningen fyra timmar. Extremt snabbt och intensivt för att vara första gången men jag lyckades kriga mig igenom på endast lite lustgas.

Det blev lite av en chock att allt gick så fort men allt gick bra och vi båda mådde bra efteråt :) Liam föddes i v 37+3, vägde 3085g och var 48cm lång.

Ni har en fantastisk upplevelse framför er! <3

Grattis! Vad skönt att det gick så bra! Pratade faltiskt igår med svägerskan om hur tv förfinnar förlossningar så lite roligt stt du fick en sådan Grattis!!

Nu börjar man bli lite avis
  • Orkide

Stackars er som blivit sjuka. Hoppas ni piggnar på er innan det är dags för förlossningen. Nu är vi inne i september och det känns helt galet. Nu undrar man verkligen om hur,var och när det kommer att starta!!

• Orkide
    Nostalgity skrev 2018-09-01 11:26:52 följande:

Får hoppas det kommer fler bebisar här i gruppen snart! Är det nånting som händer för er? Några tecken?

Här fortsätter slemmisen lossna iaf!

Skönt att något händer för dig

Här finns NOLL tecken till förlossning. Sååå trist.
  • Orkide

Jag känner mig klar med att vara gravid. Men känner mig inte redo för en förlossning men det kommer jag aldrig känna, har så låg smärttröskel så jag är ganska rädd.

• Orkide

Besök hos BM avklarat. Bra blodtryck, lite lågt i järn. Hjärtljuden lät bra och SF mått 34 (37+3). Bokade in ett nytt datum om två veckor men då vill jag gärna ha fått barn tack

• Orkide

Jag har mått jättedåligt och haft svårt att röra mig sen i juni. Men nu sen i helgen känner jag mig rörligare, har mer ork och energi och mindre ont. Är i v.37+5 idag. Är det någon mer har denna helomvändning till det bättre såhär i slutet?

• Orkide
    Lilj3 skrev 2018-09-09 16:21:04 följande:

Hej på er! Här blev lillan två veckor igår. Sjukt vad snabbt tiden går när bebisen är ute, jämfört med när man är gravid.

Vi blev utskrivna från hemsjukvården i torsdags eftersom gulsoten är borta och hon inte längre behöver sonden. Det känns otroligt skönt att slippa krångla med den. Amningen fungerar fint och hon är än så länge en väldigt harmonisk liten bebis. Jag mår också väldigt bra efter den här förlossningen både fysiskt och psykiskt, en enorm skillnad mot hur jag mådde med första barnet. Hoppas att det håller i sig bara.

Hoppas ni som väntar får träffa era små väldigt snart!

Vad skönt att ni återhämtat er så bra. Mysigt att vara få vara nu då

Nu längtar man verkligen efter sin bebis !!
  • Orkide
    delight skrev 2018-09-09 17:01:34 följande:

Nu är min tredje lilla flicka här! Värkarna startade på BF +4. Typ 1h efter att jag och mannen testade färdknäppen! Fick även en liten blödning. 12h senare idag kl 00:27 föddes hon, så på BF +5. 3270g och 50cm. Är såå trött men lycklig. Amningen kom igång direkt. Hon föddes i framstupa kronbjudning så fick kämpa lite extra jämfört med storasyskonen. Man har ju hört att trean kan vara lite extra jobbig.. men det gick!!

Jag håller tummarna för er tjejer! Snart får ni hålla knytet i famnen. <3

Grattis!!! Vad mysigt!!
  • Orkide

Moder_jord: Men är det så pass allvarligt borde du inte fått stöd och handledning i dina tankar? Känns inte som du borde fått grotta ner dig i det själv utan en läkare som kan göra en plan tillsammans med dig :-/ Hoppas du mår bättre snart i ditt beslut <3

Svar på tråden BF September 2018